Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

491 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 00:12:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Computer met twee keer Windows geïnstalleerd sneller opstarten  (gelezen 6681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bouke
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Computer met twee keer Windows geïnstalleerd sneller opstarten
« Gepost op: 20 februari 2011, 21:03:50 »
Ik heb vandaag een SSD in mijn computer geplaatst en daar Windows XP op geïnstalleerd (tezamen met Studio 11 van Pinnacle). Op deze wijze kan ik snel met videobewerking aan de gang. De originele C-schijf (met Windows XP en alle andere programma's) is ook nog aanwezig.


Bij het koud opstarten krijg ik (na de POST) een zwart scherm met daarin de keuze welke Windows ik wil gaan gebruiken; na 30 seconden (of als je zelf eerder op enter drukt) start de computer de geselecteerde versie op. In de BIOS heb ik de SSD als Boot gemarkeerd en de DVD speler als tweede.


Vraag: Is er een manier dat dit zwarte scherm niet getoond wordt en dat de computer direct vanaf de SSD opstart terwijl ik de C-schijf gewoon laat zitten?


Al vast bedankt voor jullie reacties


Bouke



Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Computer met twee keer Windows geïnstalleerd sneller opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2011, 15:58:06 »
Hallo Bouke,
Citaat
Vraag: Is er een manier dat dit zwarte scherm niet getoond wordt en dat de computer direct vanaf de SSD opstart terwijl ik de C-schijf gewoon laat zitten?
Ja die is er. Zodra windows gestart is, klik je met de rechtermuistoets op het pictogram Deze Computer en kies Eigenschappen. Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen. Klik op Bewerken onder Systeem starten. Daarin kun je deze instellingen wijzigen zoals het opstartmenu tonen en het standaard OS.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Bouke
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Computer met twee keer Windows geïnstalleerd sneller opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2011, 22:44:39 »
Dag Ruud,


hartelijk dank voor de informatie; het werkt!


gr.


Bouke