Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

362 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 12:48:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Router??  (gelezen 10392 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Router??
« Gepost op: 7 november 2009, 19:25:19 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PimmetjeDatum:16-11-2004
 Aan:AllenMsgID:1140.1
 Onderwerp:router??Forum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Vanmiddag weer een probleem met mijn sitecom-router!! Ik wil ff kijken, wat er zoal gebeurt en kan dan zoeken naar advanced. Kan ik de logs bekijken, access-, DDos- en outgoing-log. Maar wat gebeurt er? Opeens is de hele boel geblokkeerd en kan ik niet eens meer internetten. Ping naar de router wil niet. Het vreemde is, dat mijn netwerk nog wel werkt. Dus ping naar de server gaat wel.
Het stappenplan van Michel: uitzetten en daarna weer aanzetten brengt weer lucht, maar het klopt toch niet?
Wat is er aan de hand?

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-11-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1140.2
 Onderwerp:router??Forum:ws-nlcomputer
>> Wat is er aan de hand? <<

Dag Pim,

Wie het weet mag het zeggen. Mijn Haarlemmerolie trucje werkt inderdaad meestal wel, maar de oorzaak moet ik je schuldig blijven. Vooral omdat de tegenwoordige routers in feite behoorlijk complexe apparaten zijn met een hele berg functies & .... veel software (in firmware vorm). Softwarebugje dat in bepaalde situaties optreedt? Intern tabelletje dat overloopt? Spanningspiekje waar de router niet goed tegenkan? Poging tot inbraak van buitenaf? Belachelijke lang pakketje van binnenuit? Logboekje dat vol zit? Slechte Adsl-lijn met veel ruis? Kpn-monteur die in de centrale heeft geknoeid? Buren hebben een zendbak, nou ja, verzin het maar.

Ik weet het dus echt niet. Maar zolang deze bugjes echt *sporadisch* zijn, en er geen veelbelovende firmware-update's voorhanden zijn moet je er denk ik mee leven.

Een klant van mij moest in Woerden toch wel minstens eens in de week zijn router uit- en aanzetten. Heel vervelend natuurlijk en alle begrip voor, maar buiten mijn macht. En het was vanzelfsreken die "takkerouter van Uphoff" die de schuld kreeg, ondanks mijn uitleg dat de adsl-lijn daar niet al te best was op het industrieterrein. Sedert een jaar zit hij met dezelfde router in Bodegraven, en heeft al die tijd nimmer hoeven in te grijpen. Daar herinner ik dan na een jaar zo'n klant wel even op een nette manier aan <G>.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:17-11-2004
 Aan:PimmetjeMsgID:1140.3
 Onderwerp:router??Forum:ws-nlcomputer
Pim,

>> Vanmiddag weer een probleem met mijn sitecom-router!! <<

Sitecom geeft 10 jaar "omruilgarantie", dus je zou hem altijd een keertje bij de winkel kunnen gaan omruilen voor een andere.
Groeten
Ton van Hest



Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:PimmetjeDatum:17-11-2004
 Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:1140.4
 Onderwerp:router??Forum:ws-nlcomputer
Hi Ton,

Ja, ik weet van die omruil-garantie, ik heb eind vorig jaar met de vorige router ook al eens problemen gehad. Maar toen deed-ie het ook echt niet meer. En nu is het zo maar opeens en dan ff de Michel-truuk en werken maar weer. Dus .. kapot? Of zo maar een hikje?
We hebben nog ff de tijd<g> (mbt die 10 jr).

Groetjes

Pim