Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 17:52:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Opstarten na ssd montage  (gelezen 10709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JTA Sjaak
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Opstarten na ssd montage
« Gepost op: 14 maart 2011, 22:28:31 »
Geachte lezer,
In een poging wat kortere opstart tijd te krijgen heb ik een ssd (ocz vertex2 120Gb) aangeschaft. Met migratie software heb ik het besturingssysteem van de Acer Aspire one D255 overgezet op de ssd. Zonder foutmelding is die procedure afgerond. Echter na inbouw in de netbook start deze op in een zwartscherm met de mogelijkheden te kiezen voor veilig modus of normaal opstarten. Eerste keer gekozen voor veilige modus, resultaat, netbook gaat scannen maar kan het probleem niet oplossen en sluit zich zelf af bij door klikken!
Tweede poging gekozen voor normaal opstarten en dit lukt, weliswaar traag maar na automatisch de nodige stuurprogramma’s geïnstalleerd te hebben moet de computer opnieuw opgestart worden met als resultaat dat het scherm zwart blijft. Er bleef niets anders over dan een geforceerde shut down. Bij opnieuw opstarten krijg ik weer dezelfde begin situatie met dezelfde keuze mogelijkheden. Bij de keuze normaal opstarten worden weer de stuurprogramma’s ingeladen en als ik dan kies voor later opnieuw opstarten kan ik als vanouds verder. De programma’s werken normaal en duidelijk snellere opstart. Met verkenner zie ik de ssd als schijf C. Het enige wat opvalt is dat ik ongeveer 15Gb op de schijf kwijt ben. Met een “diskmanager” zie ik dat er een systeem partitie is aangemaakt. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.. 
 
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2011, 23:56:51 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Opsdtarten na ssd montage
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2011, 23:54:34 »
Beste Sjaak,
 
 Kon je niet voldoende snelheidswinst behalen door de lijst van programma's die zichzelf willen starten uit te dunnen?


groeten, Peter

Offline JTA Sjaak
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Opstarten na ssd montage
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2011, 13:23:55 »
Peter,
 
In het opstartmenu heb ik al grote schoonmaak gehouden. Alle spellen, programma's zoals skype niet mee laten opstarten enz. Als virusscanner voor microsoft security essentials gekozen en de rest echt verwijderd. Dit leverde winst op. Maar programma's als word, excel (starter versie) e.a starten traag op. Maar dat is niet alles. Het is ook een beetje de uitdaging om een "turbo" netbook te maken die de snelheid van de thuis desktop heeft! En natuurlijk als het goed is zou de batterij ook langer mee moeten kunnen?
Merkwaardig (voor mij) alles werk normaal als ik niet opnieuw opstart nadat hij zelf het stuurprogramma voor de ocz ssd geinstalleerd heeft. In apparaatbeheer schijfstation staat geen markering en bij de schijf staat "dit apparaat werkt correct. Om de wijzigingen van kracht te laten zijn moet de computer opnieuw opgestart worden" . Net dat laatste lukt niet.
Het stuurprogramma kan ik alleen verwijderen. De ander opties uitschakelen ed zijn grijs.
Echt verwijderen heb ik niet geprobeerd om dat mogelijk dan niets meer start.
Wie help me verder?
Al vast dank voor de reactie
Groeten Sjaak