Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

509 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 05:45:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: i tunes  (gelezen 7411 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
i tunes
« Gepost op: 13 maart 2011, 14:24:49 »
Goede middag, ik heb een probleem met itunes. Het programma gaat niet meer open. Heb het al vele keren gedeinstalleerd en er weer opgezet , maar ik kan itunes niet meer openen.
wie weet een goede oplossing?
groeten
stef

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2011, 18:38:46 »
Hoi Stef,

Citaat
Heb het al vele keren gedeinstalleerd en er weer opgezet , maar ik kan itunes niet meer openen.
Probeer eens deze aanwijzingen:
http://support.apple.com/kb/ht1925
Gebruik je Windows en welke versie ?


groeten, Peter

Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2011, 20:33:21 »
ik heb windows XP en heb al alle versies van I tunes er op gehad en afgehaald. ik begrijp er niets van ,want tot voor kort werkte alles normaal.de versie van itunes 6,0 ging wel open ,maar die was zo oud ,daar stond nog niets van de iphone of iets dergelijks op.


Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2011, 23:26:31 »
Citaat
ik heb windows XP en heb al alle versies van I tunes er op gehad en afgehaald.
Ok. Even resumeren zodat we een goed beeld krijgen:
Je installeert iTunes op je WinXP computer en de installatie verloopt zonder problemen?
Itunes wordt niet geopent als op het einde van de installatie aangevinkt is dat iTunes gestart moet worden na de installatie?
Als je op de iTunes-snelkoppeling op je buroblad klikt verschijnt iTunes ook niet.

Klopt dat zover?


groeten, Peter

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: i tunes
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2011, 23:52:41 »
Het is mij volledig onduidelijk hoe je verschillende versies van iTunes op je systeem kunt hebben.

Maar heb je al alles gedaan wat in die link stond?
Wat, gebeurt er/welke melding zie je, als je het programma geopend hebt?
Wat heb je gedaan tussen nu en het moment dat iTunes nog wel werkte?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2011, 03:00:31 »
Hallo Stef,

Als je iTunes al langer gebruikt, zet dan via systeemherstel de datum terug naar het moment dat het wel goed werkte. Misschien is er iets mis gegaan met de installatie van updates. En zoals Ton en Peter al schreef, geef even wat meer informatie over dit probleem
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2011, 10:44:42 »
Beste Peter, ik heb de eerste instrucctie van jou precies opgevolgd vwb het deinstalleren van itunes. heb de juiste volgorde aangehouden en alles was weg. Daarna itunes 10 weer geinstalleerd ,maar ging weer niet open. Als ik op het itunes icoontje klik komt er ong 1/100 sec het zandloprtje en daar blijft het bij. Kan dus Itunes nog steeds niet openen. Quicktime werkt wel. Het heeft altijd gewerkt en nudus plots niet meer.


Beste Ton vH ik bedoelde te zeggen dat ik vele versies heb geprobeerd te beginnen bij versie 6 en die was normaal, maar daar had ik niets aan. Afgegooid en 7 geprobeerd en daar stopte het en begon het probleem.enz enz....


Beste Ruud heeft het nu nog wel zin om systeem herstel te doen als er nu een andere versie itunes opstaat(die niet werkt) dan voorheen. Trouwens de hersteldag moet wel erg ver naar voren, want ik ben erg lang weggeweest.
Mensen alvast bedankt

Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2011, 18:59:24 »
heb systeem herstel gedaan, maar ook dit heeft niet geholpen. Kan itunes nog steeds niet openen.

groet
stef

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2011, 19:39:06 »
Hoi Stef,

Probeer het volgende:
Herstart de computer
Dubbelklik op het iTunes ikoontje om Itunes te starten. (Itunes verschijnt dus niet.)
Open Windows Taakbeheer, bijvoorbeeld door de toetscombinatie Ctrl-Alt-Del.
tab Processen
Zet eventueel een vinkje bij "Processen van alle gebruikers weergeven"
Rechtsklik in de lijst op mDNSResponder.exe en dan op "Proces beeindigen"

Kun je iTunes nu wel gewoon starten?
Zoja, dan moeten we deze service nog voorgoed uitschakelen.


groeten, Peter

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2011, 00:36:48 »
Vreemd allemaal,

Kun je, als de tip van Peter ook niet werkt,  eens in de verkenner bladeren naar de map \Program Files\iTunes en op het bestand iTunes.exe dubbel klikken. Als het nu wel start weet je in iedergeval dat de snelkoppeling niet klopt.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2011, 11:45:23 »
beste mensen, ik ben een paar dagen weggeweest, vandaar deze late reactie. Heb Itunes er weer afgegooid en zal vanavond opnieuw installeren en laat jullie dan het resultaat weten.
alvast bedankt


stef

Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2011, 13:34:16 »
Mensen ,niet te geloven maar de oplossing is er. De suggestie van Peter heeft het gedaan. Het werkt weer. Hoe jullie dit alles weten is me een raadsel,maar ik ben jullie allemaal dankbaar voor de gedane moeite.
Nogmaals bedankt en tot een volgend keer


groeten
stef

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2011, 19:42:25 »
Hoi Stef,

Citaat
Het werkt weer.
Oke, maar waarschijnlijk alleen totdat je de computer herstart. Dan wordt deze service mogelijk weer gestart en heb je weer hetzelfde probleem.
Je kunt dus het beste deze service volledig uitschakelen:
Ga naar Start - Uitvoeren
Typ SERVICES.MSC en klik op OK
Blader in de rechter kolom naar de service "Bonjour Service"
Rechtsklik erop en klik dan Eigenschappen
Indien de service gestart is, klik op de knop Stoppen
Zet daarna het opstarttype op Uitgeschakeld
Klik dan op OK en sluit het venster Services
 
Citaat
Hoe jullie dit alles weten is me een raadsel,maar ik ben jullie allemaal dankbaar voor de gedane moeite.
Nadenken en zoeken bracht me bij deze link:
http://www.techsupportforum.com/forums/f217/solved-itunes-will-not-open-478194.html

groeten, Peter



 


Offline vdronstephanie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2011, 20:39:11 »
beste Peter, je had gelijk. Nadat ik de computer heb opgestart verscheen itunes weer niet.Ik heb jouw instructies opgevolgd en na het opnieuw starten kwam itunes wel. Trouwens die link van dat forum kwam ongeveer overeen met jouw oplossing.
Nogmaals hartelijk dank en als er weer iets klop ik met een gerust hart bij jliie aan.
groeten
stef

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: i tunes
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2011, 20:55:49 »
Citaat
Nogmaals hartelijk dank en als er weer iets klop ik met een gerust hart bij jliie aan.
Graag gedaan. Bedankt voor de feedback en misschien tot ziens  ;)


Peter