Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 21:28:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Enveloppen  (gelezen 6403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ashwin
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Enveloppen
« Gepost op: 17 maart 2011, 22:09:10 »
Hallo,
wie helpt mij.
ik heb 225 adressen in excel staan, en deze wil ik uitprinten op een envelop
ik wil niet allemaal één voor één uitprinten, maar het liefs in één keer alle 225 selecteren
heeft iemand dit al eerder gedaan
 

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Enveloppen
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2011, 00:35:11 »
Hallo Ashwin,

OK. En dan wil jij die 225 enveloppen allemaal in je printer stoppen en een boodschap doen?

Enveloppen zijn wat vervelende dingen voor een printer. Je kan er maar beter bij blijven. Je kan er ook maar beter geen grote stapel in mikken

Mijn lijstje is een 70 stuks. Die doe ik ook in Excel. Ik heb links naar de cellen op de eerste regel van blad 1 in blad 2 staan en die heb ik dan zo geplaatst dat ze prachtig op de envelop geprint worden als ik blad 2 print. Met clublogo, afzender en al.

Dan moet ik wel telkens de regel van een clublid even naar de eerste regel kopieren, maar dat is twee klikkies. En blad 2 printen ook zoiets

Ondertussen is mijn inktjet printertje net klaar met printen van de voorgaande enveloppe. Het valt allemaal ook nog prima in een makro te pompen. Maar dat is me in Open Office teveel moeite voor die ene keer.

Dit is wel niet sjiek en het kan beter, slimmer. Maar je moet wel heel slim zijn om dat voor een enkel gelegenheid per jaar met winst te realiseren. En dan zit je het jaar daarop met de vraag hoe je het toch ook weer gedaan hebt.

Je snapt het vast al wel. Ik ben een grote fan van KISS: Keep it Stupid Simple. Werkt namelijk altijd.
 
met vriendelijke groeten,

Just Vecht



Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Enveloppen
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2011, 16:39:29 »
Hallo Ashwin,

Ik zelf print nooit af op enveloppen want die lopen wel eens vast enz. Ik gebruik A4 vellen labels 3 x 7 van  Herma nr. 8838 die ook in Excel voorgedefinieerd zijn. Vanuit het menu/wizzard 'labels en enveloppen' kun je de adressen dan eenvoudig uitprinten. 12 vellen in de printer en alles wordt afgedrukt. Alleen wel nog even plakken maar op een zondagmiddag is dat altijd gezellig  ;D
Vriendelijke groet,Ruud de Wit