Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

496 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 20:57:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Twitter-ei  (gelezen 8444 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanegraaff
  • Gast
Twitter-ei
« Gepost op: 26 maart 2011, 11:16:27 »
Van de week heb ik een twitter account geopend. Naast mijn tweets verschijnt dan keurig netjes mijn foto. Dus dat is OK. Maar als ik mijn eigen tweets (via een hashtag) opzoek via Google, verschijnt er naast mijn tweets, een vierkant vlakje met een wit ei erin. Bij de meeste anderen (niet allemaal), met zo'n zelfde hashtag, verschijnt echter wel een foto. Kan iemand mij vertellen WAAROM er bij mij dan toch steeds een "ei" verschijnt? Ben Hanegraaff

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Twitter-ei
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2011, 11:49:36 »
Hallo Ben,

Ik heb dat geprobeerd, maar ik zie het ei nergens opkomen. Wil je die hashtag van jou eens geven?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

hanegraaff
  • Gast
Re: Twitter-ei
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2011, 12:34:05 »
Beste Just, de hashtag die ik gebruikte was #kerkdiensten (ik ben nl. zendeling). En als je dat in Google invult dan klik je op zoeken en daarna klik je links op het scherm op 'Meer' en dan op 'Realtime'. Ja en dan zie je vanzelf mijn blauw/witte eiren verschijnen. Maar als diezelfde hashtag invult in Twitter-search ( http://search.twitter.com) dan verschijnt mijn foto wel. Ra ra hoe kan dat ... want dat is mijn vraag??? Groetjes Ben Hanegraaff

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Twitter-ei
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2011, 22:37:32 »
Hallo Ben,

Het is me ook een raadsel, want ik krijg jouw ei maar niet in beeld. Ik ken dat ei wel, maar waarom jouw profielfoto soms wel en soms niet te zien is??

Misschien één van de meeluisteraars? Wie??

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Twitter-ei
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2011, 00:21:54 »
Beste Hanegraaff,
Citaat
Maar als diezelfde hashtag invult in Twitter-search...
Ik gebruik zelf geen Twitter maar ik denk dat Google search geen toegang heeft tot deze plaatjes(Tumbnails) database of Twitter heeft dit afgeschermd van andere zoekmachines.  Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen want hiermee voorkom je dat jouw foto in Google zoekpagina's getoond wordt. Uiteraard tot het moment dat Google Twitter overneemt, net als bij Hyves, en dan is het probleem opgelost.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Twitter-ei
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2011, 00:58:23 »
Hoi Ben,

Citaat
Kan iemand mij vertellen WAAROM er bij mij dan toch steeds een "ei" verschijnt?
Hier staat een Engelstalige uitleg:
Just Starting on Twitter? Get Rid of the Egg.
en
How To Change Your Profile Picture or Information

groeten, Peter

hanegraaff
  • Gast
Re: Twitter-ei
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2011, 07:03:41 »
Bedankt Peter, maar dat is niet het juiste antwoord. In mijn twitterprofiel heb ik dat ei nl. allang veranderd in een foto en dat is dus OK. Mijn vraag is echter: WAAROM verschijnt dat ei (en niet mijn foto) als ik mijn tweets opzoek via Google??? Als een antwoord aan Just schreef ik hierover al het volgende:
 
Beste Just, de hashtag die ik gebruikte was #kerkdiensten (ik ben nl. zendeling). En als je dat in Google invult dan klik je op zoeken en daarna klik je links op het scherm op 'Meer' en dan op 'Realtime'. Ja en dan zie je vanzelf mijn blauw/witte eiren verschijnen. Maar als diezelfde hashtag invult in Twitter-search ( http://search.twitter.com) dan verschijnt mijn foto wel. Ra ra hoe kan dat ... want dat is mijn vraag??? Groetjes Ben Hanegraaff
 
Ook jij, groetjes Ben Hanegraaff

hanegraaff
  • Gast
Re: Twitter-ei
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2011, 07:10:29 »
Beste Ruud De Wit,
 
Je schreef: Ik gebruik zelf geen Twitter maar ik denk dat Google search geen toegang heeft tot deze plaatjes(Tumbnails) database of Twitter heeft dit afgeschermd van andere zoekmachines.  Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen want hiermee voorkom je dat jouw foto in Google zoekpagina's getoond wordt. Uiteraard tot het moment dat Google Twitter overneemt, net als bij Hyves, en dan is het probleem opgelost
 
Maar dat is niet zo, want bij andere twitters verschijnt bij Google hun foto nl. wel !!??
 
Groetjes ... Ben Hanegraaff
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Twitter-ei
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2011, 13:08:34 »
Hoi Ben

Citaat
WAAROM verschijnt dat ei (en niet mijn foto) als ik mijn tweets opzoek via Google???
Ik heb zelf geen ervaring met Twitter.
Misschien zie je dat ei omdat je nog geen twitter-volgers hebt?

Ik denk maar even hardop...


Peter