Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 23:39:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Dell studio 17 start niet meer op!!  (gelezen 7579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline j0rdy89
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Dell studio 17 start niet meer op!!
« Gepost op: 1 mei 2011, 12:38:03 »
hallo,
 
vorig jaar heb ik een dell studio 17 laptop gekocht, deze deed het altijd prima, totdat deze sinds afgelopen vrijdag niet meer opstart.
 
Als ik m aanzet, dan krijg ik eerst het scherm waarbij ik naar het setup of de boot options kan gaan. Daarna krijg ik niets anders meer dan een zwartscherm!
 
Ik heb de accu en de voeding er al uitgehaald, en een paar keer op de aan/uit-knop gedrukt(op internet gelezen), dit help echter niet...
 
Heeft iemand het antwoord?
 
mvg,
Jordy

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2011, 13:54:46 »
Welkom Jordy,

Citaat
Als ik m aanzet, dan krijg ik eerst het scherm waarbij ik naar het setup of de boot options kan gaan. Daarna krijg ik niets anders meer dan een zwartscherm!
Wat kun je kiezen bij 'boot options'?

Geeft ie ook piepjes tijdens het opstarten?
Zoja, lees dit eens:
http://tweakers.net/nieuws/64938/gebruikers-dell-studio-17-laptop-klagen-over-opstartpiepjes.html


Mogelijk is er een probleem met de harde schijf.
Controleer hetvolgende:
Zet de laptop aan, hou een oor bij de harde schijf en vertel wat je hoort:
- niets: dan spint de schijf niet op: defect
- een constant zoemend geluid: dat is goed
- een reutel en tik-tik-tik-geluid: defect maar misschien nog gedeeltelijk leesbaar met een andere computer.


groeten, Peter

Offline j0rdy89
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2011, 14:20:43 »
Peter bedankt voor je snelle reactie!!
 
 
bij de boot-options kan ik kiezen uit:
-harddrive
-CD/dvd.cd-rw drive
-removable devices
-diagnostics
-network
& <enter setup>
 
 
Ik hoor geen piepjes bij het opstarten (alleen de cd-drive maakt een geluidje)
 
En volgens mij is de hardeschijf goed, want ik hoor m beginnen met draaien en daarna idd ook een constact zoemend geluid.
Ik heb trouwens we het idee dat m'n laptop heel veel moet koelen, en ook erg warm wordt(voor de korte periode dat ie aanstaat)
weet niet of dat er nog mee te maken heeft?!
 
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2011, 19:38:38 »
Hoi Jordy,

Citaat
bij de boot-options kan ik kiezen uit:
Ik neem aan dat je kiest voor harddrive?
Zorg ervoor dat er geen cd/dvd geplaatst is.
Nadat je deze keuze gemaakt hebt, luister weer naar de harde schijf of het geluidenpatroon verandert tijdens de opstart van Windows.
Welke Windows versie gebruik je?

Citaat
Ik heb trouwens we het idee dat m'n laptop heel veel moet koelen, en ook erg warm wordt(voor de korte periode dat ie aanstaat)
weet niet of dat er nog mee te maken heeft?!
Kleine kans. Zuig de ventilatie-openingen uit met een stofzuiger of buiten doorblazen met een luchtcompressor of fietspomp. Zet de laptop een tijdje uitlaat zodat ie goed afkoeld. Daarna moet ie in ieder geval een paar minuten normaal werken. Als ie te warm wordt schakelt ie zichzelf uit.


groeten, Peter

Offline j0rdy89
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2011, 19:57:21 »
ik kies inderdaad voor opstarten met hdd. cd zit er niet in. Geluidspatroon veranderd niet omdat die windows helemaal niet opstart. dus na het bios scherm krijg ik een zwart scherm. Ik gebruik windows 7. hoe kan ik eventueel het moederbord resetten? Ik zocht al naar een batterij of een knopje, maar kon deze niet vinden. ventilator is verder schoon.
 
gr

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2011, 22:12:57 »
Hoi Jordy,

Citaat
Geluidspatroon veranderd niet omdat die windows helemaal niet opstart. dus na het bios scherm krijg ik een zwart scherm. Ik gebruik windows 7.
Kun je wel opstarten in Veilige Mode?
Druk, nadat het fabrikant-logo verschenen is enkele keren op F8. Je krijgt dan een zwart scherm met witte letters met o.a. de tekst "Geavanceerde opties voor Windows" en de keuze "Veilige modus".
Selecteer "Veilige modus" en druk op ENTER
(Het opstarten kan nu langer duren en de schermresolutie is ook minder. Dit is normaal.)

Krijg je nu meer informatie?


Peter

Offline j0rdy89
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2011, 09:16:49 »
Peter,

ik kan de laptop helemaal niet in veiligemodus opstarten, na het logo van de fabrikant heb ik een zwart scherm en dan gebeurt er niks meer. ik heb ook al op f8 gedrukt tijdens het fabrikant-logo, maar dat helpt ook niet. (ook andere F toetsen helpen niet.) Ik kan wel in de setup komen maar daar staat ook niks voor het veilig opstarten...

ik zal van het weekend kijken of mijn gegevens van mijn interne hdd op een externe hdd kunnen komen, dan heb ik iig mijn gegevens.
en misschien helpt een schone installatie of recovery?

mvg,
Jordy


Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2011, 16:22:14 »
Hallo Jordy,

Voordat je de recovery CD gebruikt (je bent dan alles kwijt) moet je eerst het probleem weten, misschien is de laptop/processor wel defect en heb je nog garantie. Als je in het bezit bent van een Windows installatie CD/DVD, kun je de laptop dan daar eerst mee opstarten. Als dat wel goed werkt dan is er niets mis met de laptop en kun je eventueel met dezelfde CD/DVD een reparatie uitvoeren.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline j0rdy89
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2011, 09:26:45 »
Hoi,

Ik heb nu een backup kunnen maken van alle gegevens van mijn laptop, deze staan nu op een externe hardeschijf. Ik zal kijken of ik aan een windows7 CD/DVD kan komen.
Eerst zal ik dan kijken of de laptop daarmee wel opstart, als dit goed gaat is mijn laptop dus niet stuk?! Dan zit er alleen een fout in windows oid?
Stel dat mijn laptop niet opstart met CD, is dan waarschijnlijk de processor kapot of kan dit ook iets anders zijn? Ik heb volgens mij geen garantie meer. de garantie was een jaar en de laptop is al ouder...

Maar stel dat ie wel opstart en ik wil daarna een recovery doen (om de laptop op te schonen), waar kan ik dan mijn licentie en product codes vandaan halen, staan die ergens op de laptop?

mvg
Jordy

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #9 Gepost op: 9 mei 2011, 16:37:00 »
Hallo Jordy,
Citaat
Maar stel dat ie wel opstart en ik wil daarna een recovery doen (om de laptop op te schonen), waar kan ik dan mijn licentie en product codes vandaan halen, staan die ergens op de laptop?
Dat is niet nodig. Zodra je opstart met de installatie CD zal deze eerst vragen welke partitie je wilt repareren en daarna moet je de administrator paswoord opgeven, of is het andersom? Al je registratie gegevens enz staan al in de geïnstalleerde windows versie op je HD.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline j0rdy89
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2011, 11:39:42 »
Ik heb nu mijn laptop met cd proberen op te starten, dit is helaas niet gelukt.
je hoort dat de cd geladen wordt, maar daar gebeurt verder niks mee. (ik heb bij boot options aan gegeven dat ik m via de cd/dvd wil opstarten)
 
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
 
mvg,
Jordy

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Dell studio 17 start niet meer op!!
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2011, 16:00:20 »
Hallo Jordy,

Je kunt eens proberen om de laptop zonder batterij te starten, dus batterij eruit en stroom adapter aansluiten. Maar ik heb even de berichten terug gelezen en ik denk dat er een hardware probleem in je laptop zit. Je kunt wel in de bios instellingen komen maar opstarten vanaf de HD en CD gaat niet verder. Omdat je de laptop vorig jaar gekocht hebt heb je nog garantie en kun je het beste contact opnemen met de leverancier.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit