Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

491 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 18:33:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Even voorstellen!  (gelezen 9828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Astrid Vecht
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Even voorstellen!
« Gepost op: 6 juli 2011, 11:31:27 »
Nu al een tijdje lid, toch maar eens voorstellen.
 
Ik ben dus Astrid, 20 jaar oud.
Sinds kort (weer) werkzaam in de telecommunicatie. Als klantenservicemedewerkster een echte belmiep ;)
Hobbies zijn lezen en computeren (spelletjes), daarnaast wel eens projecten waar ik me op stort.
 
Tjah euhm, als je vragen hebt, dan hoor ik het vanzelf toch :)
Groetjes!
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Even voorstellen!
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2011, 15:53:00 »
Hallo Astrid,

Welkom hier! En wat voor soort projecten zijn dat dan, waar jij je op stort? ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Astrid Vecht
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: Even voorstellen!
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2011, 22:47:38 »
Hey Ronald,
 
dankjewel!
 
Hmm ... een project ... Tijd geleden met pa een bookscanner gebouwd, om mijn studieboeken te kopieren en te digitaliseren voor m'n ebook.
 
Misschien wel leuk om te vermelden ... In een oud topic van hier vond ik iets over automatisch invullen. Voor m'n werk moet ik elk gesprek weer een aantal keren kopieren en plakken. Dan is er een klein stemmetje in mijn hoofd dat roept: Dit kan makkelijker!
 
Afijn, via dat topic kwam ik bij TypeItIn. Dit programma is redelijk veel gebruikt bij de technische dienst, maar onhandig voor een administrator, aangezien ik niet veel te maken krijg met standaard regeltjes. (Met TypeItIn kun je van te voren ingevulde regels steeds plakken)
 
Toch maar even gekeken en opnieuw geconstateerd dat het niks is voor mij. Maaaarrrr....
Toen zag ik PasteItIn! He-le-maal ge-wel-dig!
PasteItIn is eigenlijk een verlengde van een clipboard. Anders gezegd gebeurd er dit:
Je kopieert het en hij slaat het op in een lijst van buttons (je kan zelf aanpassen hoeveel buttons er zijn)
Als je iets kopieert komt het bovenin de lijst terecht. Kopieer je daarna iets anders, dan zakt alles een button naar beneden en zo verdwijnt uiteindelijk alles van de lijst af.
Je blijft de gegevens verversen.
Voorbeeld: Per opdracht heb ik 5 teksten die ik moet kopieren en herhaaldelijk moet plakken. Daarom heb ik een lijst van 5 buttons gekozen. Aan het begin kopieer is alles eenmaal en plak dit veelvuldig in willekeurige volgorde. Bij een nieuwe opdracht kopieer ik alles opnieuw eenmaal en de gegevens verversen zichzelf, omdat de oude teksten 'van de lijst af vallen'.
 
Dit alles hoort bij het project waar ik nu mee bezig ben. Zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk geld ... uiteindelijk!
 
Groetjes,
 
Astrid
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen!
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2011, 23:23:44 »
Welkom Astrid,

Je achternaam kwam me al bekend voor  ;) .
Dat PasteItIn klinkt erg handig. Dit is een downloadlink:
http://www.wavget.com/pasteitin.html


groeten, Peter