Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

180 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 00:26:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: iTunes op Mac  (gelezen 6562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
iTunes op Mac
« Gepost op: 14 augustus 2011, 10:02:40 »

Hey,

Hoe exporteer ik nummers vanuit iTunes naar een SD geheugenkaart om deze in de auto, via de SD geheugenkaart van Sandisk, MP3 af te kunnen spelen. Heb geprobeerd met slepen, kopieren en ook via een CD, die ik heb gebrand met de gewenste nummers. Het staat wel op de geheugenkaart maar ik kan het niet afspelen. Melding: geheugenkaart leeg. Toch zie ik de MP3 songs erop staan. Ik werk met een Mac versie 106.8. iTunes versie 10.4 In het verleden, in mijn Windows tijdperk, is het wel gelukt via Windows Media Player.

Groeten Joska
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2011, 13:07:10 door Peter »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: iTunes op Mac
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2011, 17:47:29 »
Hallo Joska,

Ik zit nu helaas niet achter de Mac (Os 10.4) maar op een Windows PC waarop ook iTunes draait.

Als ik in iTunes met de rechtermuiskop op een nummer klik, krijg ik o.a. de optie "MP3-versie aanmaken". Dit bestand wordt in dezelfde locatie opgeslagen als het origineel. Je moet dus naar de iTunes map waarin al je muziek opgeslagen staat. Deze aangemaakte mp3's kun je naar een sd-kaartje kopieren.

Dat je het niet kan afspelen komt omdat iTunes muziek aan de bibliotheek toevoegd als .m4a formaat (ook gekocht via de iTunes store) en dat kunnen de meeste autoradio's niet afspelen. Dus omzetten naar standaard mp3 formaat. Als je zoekt op Google naar "m4a to mp3" krijg je best wel veel mogelijkheden.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: iTunes op Mac
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2011, 20:20:16 »
Hey,

Hoe exporteer ik nummers vanuit iTunes naar een SD geheugenkaart om deze in de auto, via de SD geheugenkaart van Sandisk, MP3 af te kunnen spelen. Heb geprobeerd met slepen, kopieren en ook via een CD, die ik heb gebrand met de gewenste nummers. Het staat wel op de geheugenkaart maar ik kan het niet afspelen. Melding: geheugenkaart leeg. Toch zie ik de MP3 songs erop staan. Ik werk met een Mac versie 106.8. iTunes versie 10.4 In het verleden, in mijn Windows tijdperk, is het wel gelukt via Windows Media Player.

Groeten Joska


Wellicht zit er DRM op die nummers want anders zou simpelweg slepen geen enkel probleem mogen opleveren. Het apparaat waar je de SD in stopt moet natuurlijk wel het betreffende formaat kunnen afspelen.