Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

498 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 13:44:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: verwijderen leeg bestand  (gelezen 5094 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
verwijderen leeg bestand
« Gepost op: 5 september 2011, 12:38:35 »
Hoi gebruikers van dit forum;
Ik heb een probleemje met het niet kunnen verwijderen van een leeg bestandje. Voor onze vakantie heb ik o.a. via adobe de gegevens van een reis- en annuleringsverzkering gedownloaded. Na de vakantie heb ik alle daarop betrekking hebbende bestanden verwijderd. Het leeg bestandje kan ik niet verwijderen omdat vermeld wordt: kan het bronbestand of bronschijf niet vinden. Bestaat er een mogelijkheid om dat bestand op de een of andere manier te verwijderen? De computer heeft er geen hinder van maar ik zou het toch graag op een eenvoudinge manier willen verwijderen, maar hoe? mijn kennis daarvoor is kennelijk te beperkt. Een schermafdruk waarop het bestand links bovenaan staat heb ik bijgevoegd.
Vr. gr. Tonie

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: verwijderen leeg bestand
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2011, 02:21:54 »
Hallo Tonie,

Als je de computer opstart wordt dit bestand gekoppeld aan een programma, deze informatie wordt uit het register gehaald. Wil je dit bestand verwijderen dan moet je de computer in 'veilige modus' opstarten waarna je dit bestand via de verkenner kan verwijderen.

Het kan wel gebeuren, nadat je de computer opnieuw opstart en het betreffende programma start, het bestand weer aanwezig is. Blijkbaar zal het dan een onderdeel van het programma zijn. Ik zelf zou er niet zo'n probleem van maken.

Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: verwijderen leeg bestand
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2011, 18:03:47 »
Hoi Ruud;
De computer door mij in de veilige modus opgestart en via verkenner geprobeerd het bestandje te verwijderen. Lukte niet gaf aan dat het bronbestand of bronschijf niet gevonden kon worden. Ik zal je raad opvolgen en maak er niet zo'n probleem van. Laat hem maar mooi in documenten blijven.
In elk geval bedankt voor je reactie.
Vr. gr. Tonie.