Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 11:57:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: mp3 info  (gelezen 8308 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gerebeer
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
mp3 info
« Gepost op: 17 oktober 2011, 09:03:38 »
Onder windows XP maakte ik dankbaar gebruik van een klein softwareprogje genaamd mp3 info. Als je dit programma had geinstalleerd en je opende de map waarin je je mp3 tjes had staan had elke mp 3 als icon in cijfers de KBit van de bewuste mp 3 staan. Ook werd dit dmv een kleur nog extra geaccentueerd. Dit geeft zeer snel inzicht in de kwaliteit van je mp3 tjes. Hoewel er onder windows 7 natuurlijk mogelijkheden zijn om dit inzicht ook te verkrijgen (toevoegen aan de details aan de mapopties bijv.) blijf ik toch met weemoed terugdenken aan mp 3 info.

Is er wellicht een soortgelijk programmaatje wat jullie kennen ?

Dank voor jullie reactie !

m.vr.gr.

Gerard

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: mp3 info
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2011, 01:53:53 »
Hallo,

Je kunt de shell extentie MP3ext proberen. Hier kun je het downloaden. Of het ook onder Win 7 werkt moet je even uitproberen. Het doet o.a. het volgende, als je in de Windows verkenner met de muis over een mp3 bestand beweegt dan zie je direct alle mp3 info. Klik je met de rechter muisknop op een mp3 en open de eigenschappen dan krijg je een extra tab 'MP3-info' waarin je de info krijgt maar ook de tag info kan aanpassen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline gerebeer
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
Re: mp3 info
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:03:58 »
In mijn berichtje hierboven sprak ik over mp 3 info maar ik bedoelde eigenlijk het programma waar Ruud ook op doelde , dus mp3 ext. Na het berichtje van Ruud heb ik de door hem opgegeven link gedownload en wat blijkt ? Inmiddels is dit stukje open source software door een ander (sourceforce ofzo ?) opgepakt en geschikt gemaakt voor windows 7.
Kortom: ik heb het geïnstalleerd en het werkt als de spreekwoordelijke trein  ;) . Ik ben zeeeer in mijn nopjes. Dank dank dank, Ruud !
 
groeten
 
Gerard