Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

497 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 17:48:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: nieuwe videokaart  (gelezen 11208 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline darealroy
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
nieuwe videokaart
« Gepost op: 17 oktober 2011, 10:23:50 »
hoi ik heb een jaar geleden een pc gekocht en wil nu de videokaart vervangen omdat die niet zo goed is. Het is een acer aspire m7720( http://azerty.nl/1-865-204673/acer-aspire-m7720-microtowermodel-1-x-core-i7-920-ram-6-gb-vaste-schijf-1-x-1-tb-dvd-rw-r-dl-radeon-hd-4650-g.html ) voor systeem eigenschappen. en ik wil dus graag voor 200 Euro een nieuwe videokaart er in laten zetten waar ik de huidige generatie games gwn mee kan draaien. heeft er iemand ideeen?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: nieuwe videokaart
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2011, 22:19:34 »
Dag Darealroy,

Je zou eens kunnen kijken naar de Radeon HD 6870. Die kost pakweg 170 euro en heeft een passmark benchmark van 2833. Dat geeft hem een uitstekende prijs-prestatieverhouding. Vergelijk: Jouw huidige heeft een passmark rating van 463, ongeveer 6 keer trager dus. Voor de snelheidsscores van meer videokaarten kan je DEZE site raadplegen.

Je hebt een 500 watt voeding in die pc, dat zou voldoende moeten zijn. Maar het is el een minitower, dus bij een videokaart die meer warmte produceert wil je een extra case fan als die er nog niet in zit. Houd er ook rekening mee dat bovengenoemde videokaart twee I/O posities bezet. Dat moet denk ik wel lukken.
 
Michel Uphoff
Homepage