Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

500 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 09:44:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: trustedinstaller van windows 7 ultmate  (gelezen 6027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oebele

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
trustedinstaller van windows 7 ultmate
« Gepost op: 18 november 2011, 18:27:30 »
Ik heb een vraag over trustedinstaller.exe van windows 7 ultimate, deze trustedinstaller.exe gaat scannen zodra ik even bij de pc weg ben, en als ik dan terug kom is hij weer aan het ratelen, in het begin dacht ik aan een virus maar dat is volgens mij niet het geval, als ik taakbeheer open en kijk bij service dan is trustedinstaller.exe heel erg actief ik heb daardoor het idee dat dat een grote aanslag op je harddrive is, volgens mij word er gescand door windows om te kijken of er ook update's nodig zijn, maar dat hoeft voor mij niet zo vaak, 1 keer in de week vind ik prima, is dit handmatig in te stellen ???? , of zijn er andere opties ???.

Met vriendelijke groet

Oebele 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: trustedinstaller van windows 7 ultmate
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2011, 00:39:11 »
Dag Oebele,

Die Trusted installer wil wel vaker een pc danig vertragen, zeker als er een (soms onbeduidend of al lang achterhaald) probleempje is waardoor probleemoplossingen iedere keer opnieuw automatisch wordt gestart en op zoek gaat naar een niet betsaande automatische oplossing. Ook als de probleemgeschiedenis erg lang is kan dit de trusted installer zwaar belasten.

Probeer eens of het volgende helpt:
1: tik in de zoek/uitvoeren box services.msc (enter)
Zoek de windows module installer op, rechtsklik er op, kies eigenschappen en zet het ding op handmatig.
2: kies start, instellingen, configuratiescherm, probleemoplossing
kies linksboven "instellingen wijzigen" en haal de twee vinkjes weg bij:
- gebruikers mogen zoeken naar...
- probleemoplossingonmiddellijk beginnen bij opstarten
3: in hetzelfde scherm linksboven kies je "geschiedenis weergeven"
je kan nu eens door die geschiedenis bladeren om te zien of je er nog wat van leert, en daarna op "geschiedenis wissen" klikken.

Herstart de pc en kijk of het nu beter gaat.

Helpt dit niet, of onvoldoende, dan zou je kunnen kijken of in hetzelfde scherm de probleemoplosser uitschakelen helpt.
Heeft het allemaal geen effect, dan kan je ervoor kiezen de oude instellingen weer toe te passen,
Michel Uphoff
Homepage