Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

501 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 14:05:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: twee beeldschermen op een laptop  (gelezen 7783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
twee beeldschermen op een laptop
« Gepost op: 21 november 2011, 12:57:23 »
Op mijn laptop met windows XP heb ik een tweede LG monitor aangesloten, hiervoor de kabel van LG monitor gebruikt met blauwe stekker (VGA) en die op de laptop aangesloten. Alles lijkt goed te zijn ingesteld, alleen krijg ik op de LG monitor een blauw scherm te zien zonder de pictogrammen van het bureaublad, een leeg bureaublad dus. Als ik op de laptop de functie Fn + F5 toets, = voor het switchen tussen de beeldschermen, krijg ik alleen de laptop te zien. Zie de bijlagen.
 
Wat doe ik niet goed en hoe krijg ik de pictogrammen van het bureaublad ook op de LG monitor te zien zodat ik daar programma's kan openen?
 
Bedankt voor een reactie en groet Dezy

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: twee beeldschermen op een laptop
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2011, 16:03:47 »
Dag Dezy,

Beweeg eens met de muis, zie je die van het ene naar het andere scherm gaan (en dus niet op beide schermen tegelijk) ?
Zo ja, je hebt de tweede monitor als uitbreiding van het bureaublad ingesteld, beide monitoren tonen dan een deel (de helft) van het uitgebreide bureaublad.

Wijzig de instellingen zodanig dat het beeldscherm van de laptop gekloond wordt naar de tweede monitor, zodat beide schermen exact helzelfde laten zien (dat is toch wat je wilt?).
Ik ken de preciese instellingen daarvoor niet, die hangen van de videodriver af, dus even goed kijken naar de mogelijkheden.

Kom je er niet uit bericht dan even welke videokaart en driver je aan boord hebt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Dezy

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Vrouw
Re: twee beeldschermen op een laptop
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2011, 18:09:31 »
Hallo Michel,
 
Op het scherm van de laptop zie ik wel de muis maar ik zie de muis niet op de LG monitor. De laptop laat het hele bureaublad zien met alle pictogrammen.
 
LG monitor is breedbeeld en laptop niet (= een ouwetje van 7 jaar maar een paar jaar terug harde schijf uitgebreid naar 160 GB en intern geheugen uitgebreid naar 1GB; deze doet het verder prima. De schermresolutie van 2e monitor staat nu op 1680x1050; bedoel je met "wijzig instellingen" dat ik deze op dezelfde resolutie moet zetten als de laptop (= 1024 x 768) ? Ik weet anders niet wat ik moet wijzigen?

Ik lees het volgende bij de beschrijving van de laptop:
Videokaartfuncties: Intel R 852GM integrated 3D AGP graphics, featuring Intel R Extreme Graphics 2 te up to 64 MB of VRAM/ Dual independent display support / MPEG-2 DVD hardware capability
 
Hoe kan ik een driver herkennen? In de beschrijving?
 
Groet Dezy
« Laatst bewerkt op: 21 november 2011, 19:10:15 door Dezy »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: twee beeldschermen op een laptop
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2011, 01:06:33 »
Dag Dezy,
Ik neem dus aan dat je beide beeldschermen exact hetzelfde wilt laten tonen.
Zet de schermresolutie eens gelijk, en haal het vinkje bij uitgebreid bureaublad weg.
Herstart het notebook, zie je (op enig moment) op beide monitoren hetzelfde?
Veel laptops hebben een functietoetscombinatie waarmee gewisseld kan worden tussen in- en exterene monitor of beide. Vaak is dat een gekleurde toets linksonder en F4 of F5. Kijk eens of je dat op jouw laptop ziet en speel er eens mee.
 
Michel Uphoff
Homepage