Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 18:16:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: vb 6.0 adodc.willmove  (gelezen 8437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ezdoesit
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
vb 6.0 adodc.willmove
« Gepost op: 23 februari 2012, 17:43:39 »
Hallo allemaal,
dit is mijn eerste bezoek hier mijn laatste keer dat ik een vb forum bezocht bestond vbwereld nog  ;)
door vernieuwingen van software zijn de zelfgeschreven prog. niet compatible en moeten dus herschreven worden, ik loop nu tegen een probleem aan dat adodc.willmove control prima werkt totdat het einde van de "wïllmove code"wordt bereikt en verder gaat naar de volgende actie in de code.
de gekoppelde textvelden aan de adodc control worden keurig ingevuld tijdens dat de code nog in "willmove" is maar daarna zijn alle gekoppelde velden leeg het lijkt erop dat de adodc naar het laatse record+1 of zoiets springt met de adodc control zelf op het formulier kan ik wel d.m.v. vorige aanklikken de filter waarde terughalen.
Ik doe dus zoeken in een veld met de *iets* wat de gebruiker opgeeft en tijdens het typen moet de recordselectie vanuit de database in de textvelden tevoorschijn komen, wat dus lukt totdat de "willmove code" verlaten wordt.
Ik wil dus niet dat de recordset naar het einde gaat maar dat de eerste waarde van de aktieve(gefilterde) selectie tevoorschijn komt, movefirst en movelast enz. hebben geen effect.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
 
 
 
 
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: vb 6.0 adodc.willmove
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2012, 21:19:52 »
Welkom ezdoesit,

Ik gebruik weinig data controls maar wat ik lees over de  adodc.willmove actie, is dat het uitgevoerd wordt voordat een andere actie de huidige positie in een recordset wijzigt, zie HIER

Lukt het met de opmerking die erbij staat ?


Groeten, Peter