Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:03:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk  (gelezen 17781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lucieblokhuis
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Gepost op: 17 december 2011, 16:25:06 »
Sinds kort heb ik een HP printer 6500A waarvan de eerste originele cartridge (zwart) leeg is. Tot nu toe had ik nooit problemen met het gebruik van niet-originele cartridges bij een Epson printer. Dus ook nu bij de HP printer heb ik een niet-originele cartridge erin gedaan; de printer weigert te printen. Een melding dat de cartridge verkeerd is geplaatst of niet-origineel is dwingt mij om het printen te annuleren of originele HP-inkt te kopen. Heb de printer al opnieuw uit/aan gezet; stekker er even uit gehad maar dat lost het probleem niet op. Wie kent een manier om dit te verhelpen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2011, 17:58:46 »
Welkom lucieblokhuis,

HIER kan je ze bestellen. Lijkt me de originele en voor het geld zou ik niet gaan zitten prutsen.
(De HP920XL voor 16.90)

Groeten, Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2011, 22:36:52 »
Hallo Lucie,

Ik heb even gegoogled. Van deze printer zouden de cartridges prima navulbaar zijn. Ik zie dus ook niet in waarom niet originele cartridges het niet goed zouden doen.

Ik zou ze terugbrengen naar de leverancier onder garantie. Het lijkt me dat je dan minimaal een stel andere zal krijgen. Meestal is het prijsverschil met originele cartridges niet bijster groot. Dan zou ik Peter's advies nog eens overwegen.

Als je ze er toch uithaalt, kan je de inktkoppen eens over een stuk dubbel gevouwen keukenpapier halen. Dat moet dan per kleur een nette streep inkt achter laten. Als dat niet zo is is dat niet goed. Maar vaak is het op dat punt nog wel OK. Dan zijn de hitte elementen van de spuitmondjes de volgende om te verdenken, maar daar doe je niet zoveel aan.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline cgokhan
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2012, 22:15:23 »
hallo Lucie,


Heb net een account aangemaakt vandaar mijn verlate reactie.


Ik heb hetzelfde probleem met mijn HP 6500A printer. Of hij accepteert de onbekende cartridge niet of inktniveau blijft leeg aangeven en kan niet worden gereset.
Zo wordt je genoodzaakt HP-cartridges aan te schaffen en de Xl-cartridges gaan echt niet zoveel printjes mee als dat de fabrikant aangeeft.
De originele HP920XL cartridges zijn incl. btw zo'n 23 euries. En dat is het dubbele van een niet-HP cartridge. Dus dat scheelt nogal.
En als je kinderen hebt die voor school flink moeten printen kan dat aardig in de papieren lopen per maand.


Veel wijsheid en groet


Çetin


Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Reactie #4 Gepost op: 5 april 2012, 00:02:59 »
Hoi,

In een hervul handleiding (toevallig de leverancier waar ik vroegha inkt bestelde) vind ik de volgende tekst.

364XL/920XL

LET OP: DEZE CARTRIDGE HEEFT EEN CHIP!!
Deze cartridges bevatten chips die (nog) niet te resetten zijn. Toch kan er met deze cartridges
na het vullen geprint worden. U krijgt de melding dat de cartridges leeg zijn, maar er kan
worden doorgeprint door op OK te klikken. Wél zal het inktniveau niet meer worden
weergegeven, dus u moet dit zelf goed in de gaten houden. Printen met lege cartridges kan
onherstelbare schade aan de printkoppen veroorzaken. Vul dus tijdig bij!

Even ter zijde.
Werkstukken printende kids zijn hier verbannen naar de met zwarte toner gevulde laser printer.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Reactie #5 Gepost op: 5 april 2012, 08:44:25 »
Hoi Leon,

Ja, dat gemekker over leeg zijn is vrijwel standaard. Dat doen mijn Canons ook. Idem ditto de bangmakerij over de beschadiging van de inktkoppen.

De inktkoppen bij heel veel cartridges zitten in de cartridges zelf. Dat is daarbij dus onzin.

Ik heb hier ooit een A3 HP printer gehad. Die had wel aparte inktkoppen en inktreservoirs. Logisch, want die hele grote inktreservoirs heen en weer slepen is technisch erg vervelend. Dan zou je bij leeg printen WEL een inktkop kunnen opblazen. En die waren bij die HP ook nog stinkduur.

Dus bij normale cartridges niks aan de hand. Wel niet doorgaan als de print vaag gaat worden en gelijk bijvullen. Zet er minimaal een clip op tegen uitdrogen of druk een stukje rubber tegen de spuitmondjes. Dan gaat het een dag of twee dagen later wel goed met bijvullen.

Verder is het zo dat de printer onthoudt welke cartridge erin zit. Nou heeft dat ding geen 300 MB geheugen voor zoiets. Na drie cartridges  begint dat opnieuw. Als je geen drie cartridges hebt kan je het proberen met het afplakken van telkens één van de bovenste drie rijtjes van contacten op de achterkant van de cartridge. Daar zitten verschillende weerstanden tussen, die bepalen wat de "identiteit" van die cartridge is. Met dat plakband verander je dat telkens en dan trapt de printer erin, ziet een andere waarde en zet de teller terug.

Dat is tenminste het verhaal. Dat heb ik zelf nog nooit zien gebeuren. Ik hou me aanbevolen voor meldingen uit eerste hand dat dat gewerkt heeft!!

Ik heb ook weleens lopen denken aan een laserprinter. Die dingen kosten ook niks meer. Bovendien zijn er zat gebruikte HP Laserjets te koop. Die dingen doen wel alleen zwartwit, maar zijn vrijwel onverwoestbaar. Verder schijnt het navullen van een tonercartridge ook al een simpele klus te zijn. De belangrijkste foef is dat je geen gaatje boort. De boorspaantjes verzieken dan je printer wel. Je smelt er een gat in met een heetgestookt stuk waterleiding pijp <grinnik>. En losse toner is voor een grijpstuiver te koop. Bij prijzen rond de vijftig euro voor een nieuwe toner cartridge dus hoogst interessant!!

Succes!

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline mvantoll
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: HP printer 6500A weigert cartridges van onbekend merk
« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2013, 09:12:19 »
Jammer dat geen van de reacties echt antwoord geeft op de vraag. Het probleem van Lucie Blokhuis is dat er "Een melding dat de cartridge verkeerd is geplaatst of niet-origineel is" verschijnt. Ik heb dat ook, omdat ik een niet-officiële cartridge gebruik die door levernacier Saturn is aanbevolen bij de aanschaf van de printer.

Ik weet dus dat het geen originele cartridge is, maar dat hoeft HP me niet bij elke printopdracht te melden.
Ik zou de goedkope cartridges willen blijven gebruiken.
Mijn vraag is daarom: hoe blokkeer ik die irritante mededeling op het computerscherm?