Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

505 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 09:47:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!  (gelezen 9258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sorgoe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Gepost op: 5 januari 2012, 14:39:41 »
Ben al sinds een week mijn ruim tien jaar oude Hotmail account kwijt .
Het begon met een melding dat ik geblokkeerd was vanwege spam en daarna was ik mijn wachtwoord kwijt en kon ik niet meer bij mijn account .
Heb toen op alle manieren geprobeerd mijn wachtwoord te wijzigen ook dat had geen succes .
Je krijgt oa een validatie formulier waarin je moet aangeven of jij wel degene bent die het account beheert door allerlei vragen te beantwoorden zoals een geheime vraag en recente onderwerpen van je mails ,kontakten , mappen enz enz .
Heb ik ook gedaan en dus dacht ik dat het nu wel goed zou komen maar helaas toen ontving ik namelijk de melding van microsoft dat de service tijdelijk onbereikbaar was (al een hele week )
Ontvang ook niets meer op mijn mobiel of op een andere computer of een ander ipadres .
Heeft iemand een oplossing voor mij ?


Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2012, 16:18:02 »
Hallo Sorgoe,

Kun je dat validatie formulier niet opnieuw invoeren, waarschijnlijk is de vorige door de 'storing' niet aangekomen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2012, 16:25:54 »
Welkom Sorgoe,

Als het goed is, krijg je een bevestiging van de helpdesk nadat je je gegevens hebt ingevuld. Heb je geen bevestiging, probeer het dan nog eens.

Hier kan je zelf proberen je account te herstellen:
https://security.live.com/acsr.aspx


Groeten, Peter

Offline sorgoe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2012, 01:38:07 »
Hallo Peter

Mooi hoor zo'n formulier maar her blijkt dat ik die al twee keer heb gekregen en ook heb ingevuld en nu ook weer .Maar dan krijg ik dit antwoord :
Jouw ingediende berichten Je hebt eerder een probleem gemeld voor "Foutmelding: "Je account is tijdelijk geblokkeerd"". Klik als je een probleem wilt melden dat daar niet aan gerelateerd is hier om door te gaan.

Bij de eerdere pogingen kreeg ik dit mailtje :
 Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Support.
We hebben de informatie ontvangen met betrekking tot je account: <hotmail account verwijdert>
We hebben een forum gecreëerd voor privé discussies in Windows Live Solution Center waar je verder contact kan onderhouden met betrekking tot je verzoek. Klik https://windowslivehelp.com/liveidtempauth.aspx?id=12FF7AE4-5614-4809-A16F-3B6939499354 om ons privaat forum te bezoeken. Je kan eender welk moment nakijken, je antwoorden bekijken of commentaar achterlaten.
Toen je je je verzoek hebt ingediend hebben we je voorzien van een persoonlijk identificatie nummer. Dit nummer heb je nodig om toegang te verkrijgen tot het privaat forum.
Ons professioneel ondersteuning team is momenteel bezig met je antwoorden te bestuderen. Als ze kunnen bevestigen dat je de eigenaar bent van het account, zullen we een wachtwoord hertstel bericht naar dit e-mail adres versturen. Als je ons niet van voldoende informatie hebt voorzien en we je niet als eigenaar van het account hebben kunnen identificeren, zullen we je berichten via het private forum. Het kan tot 24 uur duren vooraleer we je informatie hebben verwerkt. Indien je je wachtwoord herstel bericht niet binnen de 24 uur hebt ontvangen kijk dan even de status na op het private forum.
Besvar venligst ikke denne e-mail. Besvarelser vil blive leveret til en e-mail indbakke der ikke er overvåget.
Dank U,
Windows Live Help team
Microsoft respecteert je privacy. Lees om hier meer over te leren onze online Privacy Verklaring.
Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
USA


Dat ziet er toch wel veelbelovend uit niet waar ?
Nou dat lijkt maar zo want nu vul ik die pincode in die ik via mn andere mailadres heb gekregen en dan kom ik op het forum en stel ik een vraag waarna er een persoon je komt helpen nadat hij of zij mijn antwoorden hebben bekeken .


Nou daar klopt niets van want ik geef duidelijk aan dat ik alles al geprobeerd heb en die persoon wil dan dat ik het weer opnieuw ga proberen .Volgens een andere klant was dat dan ook geen helpdeskmedewerker van vlees en bloed met een verstand maar een automatisch verstuurd mailtje ??? ??

 enfin het is een grote langdurige vicieuze cirkel .
Die eindigt op een webpagina met dit bericht :
   Er is een tijdelijk probleem Er is een tijdelijk probleem met de service. Probeer het opnieuw. Als u deze melding blijft krijgen, probeer het dan later opnieuw.
   
Nou en reken maar dat ik dat al een paar dagen aan het proberen ben !!! Maar ik kom niet verder ,die windows live helpdesk  is helemaal niet live .!!!





 
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2012, 11:57:37 door Peter »

Offline sorgoe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2012, 01:57:02 »
heb nu net een nieuw account aangemaakt (sommige mensen leren het nooit !!) en wat krijg ik voor mededeling als ik een mailtje wil versturen ?
 
Er is ongebruikelijke activiteit waargenomen in dit Hotmail-account. Het account is ter beveiliging tijdelijk geblokkeerd. Bevestig het account om de blokkering op te heffen.
Heb me nu afgemeld en weer een nieuw wachtwoord moeten aanmaken volgens mij zit er iemand op mijn computer of op mijn ip adres weet iemand hoe dit in elkaar steekt ??

Nou het moet niet gekker worden zeg, volgens mij is er iets heel vreemds aan de hand met de software van hotmail en hoe komt het dat daar dan niets verder aan gedaan wordt ?
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2012, 02:05:52 door sorgoe »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2012, 11:55:18 »
Hoi Sorgoe,

Erg vervelend allemaal. Helaas krijg je soms een ge-automatiseert antwoord en daar wordt je niet wijs en blij van.

Dat er iemand op je computer zit is niet onmogelijk maar waarschijnlijk wordt er ook naar je IP nummer gekeken en triggert dat de melding 'Er is ongebruikelijke activiteit waargenomen in dit Hotmail-account.'

Om je computer te onderzoeken op ongewenste beestjes hebben we meer informatie nodig.
Doe het volgende:
Download RSIT naar je buroblad.

Start RSIT
(WinVista of Win7: Rechtsklik op RSIT en klik op "Uitvoeren als administrator")
Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
(Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is)
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 bestanden als bijlage in een nieuw bericht.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).
(klik op Download Now, het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)

Dubbelklik erop na het downloaden om het programma te installeren.
Op de vraag 'Wilt u de evaluatieversie nu starten?' kies Weigeren
Verander geen instellingen tijdens de installatie.
Updates worden nu automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Wacht tot het programma weer verschijnt.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen van MBAM gaat dan een stuk sneller.
Ruim eventueel eerst de tijdelijke (internet) bestanden op.

Updaten:
Klik op tab "Update" en dan op "Controleer op updates".

Selecteer tab "Scanner", kies "Volledige Scan" en klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Herstart de computer en MBAM
Ga naar tab "Logs" en dubbelklik op de logfile die als laatste gemaakt is.
Post de logfile als bijlage of kopieer de inhoud en plak dat in een nieuw bericht.


Groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2012, 15:37:07 »
Dag Sorgoe,
 
Ik heb een tijdje geleden soortgelijke problemen met Hotmail gehad, en ben dagen bezig geweest om te zien of ik het account weer kon laten herstellen. Nou, ik kon het vergeten, en vind die hele herstelprocedure van Microsoft een onbehoorlijk gebruikersonvriendelijke en tijdverslindende bezigheid die tot niets leidt. de gebruiker kan zich een slag in de rondte werken, en de reactie van Microsoft beperkt zich tot "computer says NO!" Ik leef met je mee. Zie DEZE thread als je nog meer ellende wilt lezen.
 
Dat gezegd hebbende, check de computer volgens de instructies van Peter op malware.
Je hebt een nieuw hotmail account aangemaakt schrijf je. Was dat op basis van hetzelfde passport account of Live-Id? Zo ja, maak een nieuw.
Je hebt naar ik aanneem een internetprovider die zelf ook e-mail aanbiedt. Waarom zou je die niet gebruiken? Vrijwel iedere provider heeft naast de standaard Pop of Imap mail ook een webmail variant, zodat je er overal ter wereld bij kunt. Je begrijpt het; ik ben geen hotmail fan  ;)
 
Computer says no:
Little Britain - Carol says No - Computer says No
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 01:43:05 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline sorgoe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: ben hier terecht gekomen omdat ik ten einde raad ben !!
« Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2012, 16:46:41 »
Ik wil allereerst al de mensen die mij advies hebben gegeven van harte bedanken !
Erg aardig en vlot, leuke site dit .
Ben helaas bang dat ik van mailadres moet veranderen ga nog wel aan de slag met die virus scanner en malware maar heb hier een hard hoofd in .

gr Adri