Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

488 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 16:19:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PC is traag vooral bij het opstarten  (gelezen 11543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2012, 00:15:19 »
Dag Ruud,
 
Ik bedoel dit bolletje in MSE, hierna klik je op "Scannen".
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2012, 00:27:40 »
Hoi Michel,
 
..... ...Plaats eens een bolletje rechtsboven in "aangepast" en dan klik je op scannen. Nu kan je zelf kiezen welke schijf je wilt scannen. ....
Hmmm, ik heb de Engelse versie en kan het niet vinden bij " Settings" -> "Advanced" maar zie wel een mogelijkheid als ik voor " Home" -> "Custom" -> "Scan" kies. Ik neem aan dat jij dat bedoelt?....
 
Ja we bedoelen dus allebei hetzelfde. Nog wat grappigs.... Ik installeerde MSE zowel op mijn notebook als op de PC en de één is in het Nederlands en de ander het Engels. Beide draaien XP in het Engels en Office in het Nederlands. Ik heb beide keren de link uit jouw posting gebruikt.
Ra, ra ,ra? Maakt niet uit het werkt.
 
Ik ga straks aan de gang met "huiswerk deel II" maar dan lig jij al in je bedje. Alvast welterusten en tot morgen.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2012, 04:18:39 »
Goedemorgen Michel,
 
Huiswerk deel II verslag:
Ik heb dus de Engelstalige versie van XP, maar dat is geen probleem. Ik heb daar toen bewust voor gekozen want als er ooit s..... aan de knikker komt en ik moet naar een computer boer die Spaans spreekt dan hoop ik dat hij zijn weg kan vinden in de Engelstalige versie.
Leuke anekdote: Ik ging over op ADSL en de monteur zal nog even wat instellingen wijzigen op mijn PC. Ik vraag aan hem.... habla Ingles? het antwoord was NO señor. Ik dacht... nu wordt het leuk maar hij gaat zitten en vliegt door allerlei menu's en klaar is José. Ik zeg.... je spreekt dus wel Engels. Nee antwoord hij maar ik herken alle plaatjes en weet waar elk vinkje moet staan of een waarde moet worden ingevuld. Is die leuk of wat?
 
OK, services.msc gedaan en de enige die ik niet kan vinden is "Verbindingenbeheer voor Ras" maar misschien is die er wel helemaal niet. Een aantal opties stonden al uit. Geen problemen hier.
 
Of ik een goede router heb zou ik je niet kunnen vertellen. Het is een D-Link DIR-600.
De installatie was niet makkelijk omdat deze bij het opstarten je IP adres herkent en acuut naar de Spaanstalige (set-up) website gaat. Daar was ik dus even niet blij mee maar het is allemaal goed gekomen. Het vervelende van deze router is dat je zo ontiegelijk veel opties hebt om in te stellen dat je soms door de bomen het bos niet ziet.
 
Het virtueel geheugen stond op 3000+  en heb dat dus naar 2000 teruggebracht.
 
In systeem herstel de F schijf uit gezet.
 
<< Stop de service Automatische updates (voor deze sessie, gaat vanzelf weer aan na herstart), zoek de map c:\Windows\Software Distribution en maak deze leeg. >>
Heb ik even mee gewacht. Bedoel je dat ik alle 7 submappen kan deleten?
 
IE stond al op 50Mb dus geen wijzigingen hier.
 
Geen sporen van Symantec en Norton meer gevonden. Het tooltje schijnt zijn werk te hebben gedaan.
 
Prullenbak geleegd, TFC gedraaid en heeft nog eventjes 643 Mb vrijgemaakt! Nu had ik ook al een heleboel troep uit mijn "download" map weggegooid. Pffffft wat bewaart een mens een rotzooi.
 
CHKDSK en Defrag is voor later als ik overga naar mijn notebook.
 
Het programma Winpower voor de UPS voel ik me lekker bij omdat dan wat controle heb over het wel en wee van de accu, dus die laat ik vooralsnog ongewijzigd.
 
Rest mij je mede te delen dat de opstarttijd nu onder de 4 minuten ligt en het afsluiten in 13 seconden gepiept is.
 
Zoals gebruikelijk mijn dank tot zover.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2012, 15:50:51 »
¡Hola Ruud!

>> Heb ik even mee gewacht. Bedoel je dat ik alle 7 submappen kan deleten? <<
Si señor. Maar dat kan alleen als de service automatische updates (tijdelijk) is gestopt. Kan best wel een boel inzitten, rechtsklik eens op die map en kies eigenschappen, kan je zien of dit bij jou ook zo is. Ik ben wel eens 1,5 GB tegen gekomen.
 
>> Pffffft wat bewaart een mens een rotzooi. <<

Maar ook mijnheer Microsoft huldigt het principe 'beter mee verlegen dan om verlegen' wat al te fanatiek met al die backups van backups en nog een reserve omdat je het nooit kan weten, + een backupje van die reserve..

 
>> CHKDSK en Defrag is voor later als ik overga naar mijn notebook. <<
Toch wel doen hoor, het is een oud beestje en dus is chkdsk geen luxe. Zeker als de C: partitie al lang niet is gedefragmenteerd, dan kan het toch in snelheid schelen als je dit eens doet. Duurt veel tijd, kost lang om maar eens een stijlbloempje te gebruiken..  :tsja:
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2012, 20:36:26 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2012, 23:21:02 »
Hoi Michel,
 
Ook de chckdsk en defrag gedaan. We zijn weer een paar uur verder.
Het loopt als een zonnetje. Ik wist niet dat deze oude bes (de PC dan) zo snel kon zijn. Met name het scrollen door lange pagina's gaat nu ook super vloeibaar.
Ik ben klaar voor de volgende stap (als die er is in jouw planning).
Mocht jij uitgepland zijn dan zou ik graag een netwerkje willen opzetten. Ik heb dat al een paar keer geprobeerd maar ergens gaat het fout met het draadloze gedeelte. Zal ik hiervoor een nieuwe thread starten?
 
Ruud
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2012, 00:34:49 »
Hoi Ruud,
 
Fijn dat je dat oude besje weer zo viriel gekregen hebt. Nee, plannen om oma aan een marathon kampioenschap te helpen zijn wat te hoog gegrepen, ik denk dat je gedaan hebt wat nodig was. Een tip nog: Als je iets installeert, doe het dan bij een dergelijke keuze altijd "aangepast", "geavanceerd" en vink alles uit dat je niet wenst, NIET "aanbevolen" of "standaard" kiezen want deze laatste twee betekenen vrijwel altijd: "Mogen wij nog tonnen overbodige shit op uw harddisk prakken?" Beter nog: Niets installeren, met uitzondering van dat wat je echt nodig hebt.
 
>> Zal ik hiervoor een nieuwe thread starten?  <<

Doe maar, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2012, 00:39:53 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PC is traag vooral bij het opstarten
« Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2012, 04:52:34 »
Dag Michel,
 
Bedankt voor al je hulp en de laatste tip. Ik neem even een paar dagen pauze, ga de laptop nog een beetje schonen en tunen en dan hoor je mij na het weekend weer denk ik zo.
 
Nogmaals hartelijk dank en hasta luego,
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.