Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

489 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 23:21:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Video downloadprogramma gezocht.  (gelezen 7991 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Video downloadprogramma gezocht.
« Gepost op: 19 februari 2012, 07:57:52 »
Hallo allemaal,
 
Ik ben op zoek naar een download programma om filmpjes (meestal van YouTube) te downloaden naar mijn PC.
Tot voor kort gebruikte ik hiervoor Real Player maar alleen omdat het een handige download knop heeft als je over het filmpje hoovert. De film werd automatisch naar .flv geconverteerd en het hele download proces draaide in de achtergrond zonder dat je daar iets van merkte.
Voor het afspelen gebruik nog steeds "Video Lan" waar ik prima mee uit de voeten kan.
Ik heb me zojuist op/via Google door de top25 van video download programmas heen gewerkt maar ik kom er niet echt uit.
De vraag is dus: Wie weet een programma dat simpel te bedienen is en geen overbodige meuk installeert?
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 14:08:37 »
Hoi Ruud,

Gebruik je Firefox, of zou je dat willen gaan gebruiken? Ik gebruik een handige plug-in voor Firefox: je krijgt dan onder elk Youtube filmpje een handige Download-knop. Als je interesse hebt, zal ik even kijken op m'n vaste computer hoe die plugin ook alweer heet (ik zit nu op m'n laptop te tikken).

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 14:32:10 »
Hoi Ruud,
 
Ik gebruik daarvoor de Youtube Downloader HD. KLIK
Dit tooltje zal probren de hoogste resolutie van de video te vinden en downloaden, en je kan de downloads converteren naar gecomprimeerde avi of mp4.
Niet zo geschikt om om de haverklap een filmpje op te halen, maar voor af en toe een filmpje volstaat het prima.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2012, 20:30:00 »
Hallo Roland & Michel,
 
Nee, ik gebruik geen Firefox. Ik heb het wel geïnstalleerd maar dat is meer als back-up bedoelt.
Er zijn web sites die soms haperen in Explorer maar wel werken in Firefox. Wij (Odette) rapporteren dit dan aan de webmaster en die onderneemt actie. In zo'n geval gebruikt mijn eega dan Firefox totdat het probleem is opgelost want de knipselkrant moet doorgaan.
Ikzelf ben niet zo weg van Firefox maar ik denk dat dat komt omdat ik vanaf de eerste dag alleen maar met Explorer heb gewerkt. Ja, ik weet het.... omgaan met veranderingen is een groot probleem voor mensen, maar ik denk dat ik een gewoontedier ben.
 
Terug naar de downloader, ik bedoelde een programma dat in de achtergrond draait, waarbij een pop-up menu verschijnt als je met de muis over het beeld van de player gaat.
Het programma dat Michel adviseerde werkt prima dus die hou ik voorlopig even vast.
 
Mocht iemand anders nog een goed idee hebben dan hou ik me aanbevolen.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2012, 21:53:42 »
Hoi Ruud,

Ik heet eigenlijk Ronald, maar ik heb je al vergeven. :P

Ik heb zelf vanaf Internet Explorer versie 2.0 met IE gewerkt; tegenwoordig vermijd ik IE zoveel mogelijk. Maar da's puur persoonlijk hoor. :)

Voor FF heb je "Download YouTube Videos as MP4 and FLV", zie:  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/download-youtube/
Je krijgt er dan op Youtube een extra knop bij, met daarin keurig alle mogelijke beeldkwaliteiten die je makkelijk kunt downloaden.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2012, 23:19:08 »
Hallo mannen,

Ik wil niet stoken in een goed huwelijk. Onder Linux heb je een piepklein scriptje die zonder verder ge**** op de achtergrond precies dat doet wat je wil zonder kosten, soesah en aanvverwante narigheid.

Je kan het installeren via de software bibliotheek van Ubuntu. Makkelijker kan het nauwelijks. Het is wel een zogenaamd commando-regel ding. Maar dat vind ik persoonlijk echt geen straf. Hooguit wat wennen. MS-DOS van vroeger en dan stukken beter.



Maak je niet druk over die lange opdrachtregel. Wij Linux-fans zijn nogal lui. Dat gaan we echt niet zitten intikken ... .

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

  Weleens van knippen en plakken gehoord?
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2012, 23:25:34 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2012, 01:58:02 »
Hallo Just,
 
Je mag best stoken hoor, maar ik zit in Costa Rica dus dan moet je wel een heel lang stookijzer hebben.
Terug naar jouw tip..... Ik ben een simpele computer gebruiker die in zijn leven alleen maar met Windows heeft gewerkt. Ik weet dat er een OS bestaat dat Linux heet en dat de IT boys bij mijn laatste werkgever in NL daar zeer enthousiast over waren maar meer weet ik er niet van.
Begrijp ik goed dat er dus een scriptje is dat doet wat ik wil als ik een filmpje van Youtube wil downloaden?
Zou je mij dan van een link kunnen voorzien waar ik dat kan vinden want ik ben nu een uur aan het speuren op Ubuntu.nl en Ubuntu.com maar ik kan geen bibliotheek ontdekken.
Misschien lees ik er overheen, in dat geval ben ik toe aan een nieuwe bril.
 
Alvast bedankt,
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2012, 22:15:21 »
Hoi Ruud,

Je zit niet alleen in Costa Rica (iekker weer & eten daar eigenlijk?), je zit ook duidelijk op een andere planeet. Of jij niet en ik dan wel... . Ik ga maar van het laatste uit, want volgens mij is mijn planeet een heel stuk minder dichtbevolkt.

Je hebt in Ubuntu helemaal geen download link nodig. Ubuntu is een eigen computersysteem. Het vervangt Windows. Je start gewoon het programma voor de softwarebibliotheek, tikt in wat je zoekt en dan op Installeren. Ik heb het al geinstalleerd, dus staat daar nu "Geinstalleerd" in plaats van "Installeren".



Dit is Linux, dit is de Open Source wereld. Hier deelt men de zweetdruppels en de kennis. Hier is software echt gratis. Het is dan soms niet zo perfect. Een beetje eigen inbreng wordt verwacht. Maar als er iets niet naar wens werkt wordt ook de kennis gedeeld, EN de oplossing!

Maar desalniettemin: hier is de link naar waar je dit script kan vinden.

https://github.com/rg3/youtube-dl

Je vindt daar ook de uitleg over de werking

Het is trouwens een Python script. Dat zou ook op een Windows machine moeten werken als je maar Python geinstalleerd hebt en dan alleen in een opdracht-prompt venster.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

« Laatst bewerkt op: 20 februari 2012, 22:29:31 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Video downloadprogramma gezocht.
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2012, 03:25:32 »
Hoi Just,
 
Bedankt voor je reactie en uitleg. Voor mij is dit allemaal nog een beetje abracadabra maar ik zal me daar binnenkort eens in storten.
 
Groeten uit een warm (32°) en zonnig Costa Rica,
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.