Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 14:21:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: slowmoVideo  (gelezen 6765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
slowmoVideo
« Gepost op: 10 maart 2012, 10:47:34 »
Ik ben bezig met het realiseren van Slow Motion Video. Als dat lukt kunnen we het waterpoloteam (http://www.youtube.com/playlist?list=PLC592AD8556223176) misschien beter helpen hun technieken verder bij te schaven. Dan kan je prima zien wat je precies goed en wat je fout doet.

Met de slowmoVideo software van Simon Eugster zou het moeten kunnen. Dat vereist een nVidia grafische kaart. Het is alleen beschikbaar onder Linux. Er zijn ook Ubuntu (Debian) pakketten.. Dat vind ik nou persoonlijk juist helemaal geen probleem

Er is één PC in huis, die dat heeft. Daar heb ik gisteren Xubuntu 11.10 op geïnstalleerd. Ik had dat Xubuntu toevallig liggen op een USB stick. Dat installeert binnen het half uur! En Xubuntu is wat sneller. Het systeem is zelfs op een oudere externe USB schijf (40 GB en volgens mij ook nog maar een USB 1.0 verbinding) lekker vlot.

Om precies te zijn: ik heb dat op een externe USB schijf gezet. Die boot ik als externe USB media. Aan de machine zelf is helemaal niets veranderd. De methode is heel simpel. Ik haal gewoon de inwendige harde schijf los. Geen stroom, geen datakabel. Als gevolg installeert Xubuntu zich probleemloos inclusief opstartlader op de USB schijf.

Helemaal succesvol is de installatie van slowmoVideo nog niet. Ik krijg een foutmelding bij het renderen. Misschien ontbreekt er nog wat aan software. Ik vermoed het GPU-KLT+FLOW pakket. Dat is niet zo raar bij een dergelijk erg pril stuk software. Even verder aan werken ... .
Het kost nogal wat moeite, maar dan heb je ook wat - zoals dat zo mooi heet

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: slowmoVideo
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2012, 22:52:11 »
Goedenavond,

Ja, verkeerde PC van de twee. Ik dacht naïef dat de PC met duurste kaart die nVidia was, maar het was juist niet zo. En een nVidia kaart is voorwaarde. Nu draaide het programma zonder foutmeldingen.

Ik heb een eerste slowmotion film gerenderd. Nou heb ik een paar close-up proefopnamen gemaakt van spelers die een doelworp uitvoerden zo hard als ze konden.

Dat is bij de betere spelers trouwens KNALhard. Op de HTS hadden we zo'n speler in de klas. Bij de zaalhandbal vluchtte elke keeper zonder enig dralen als de jongeheer Brouwer zich mèt bal én vette grijns voor zijn goal meldde. Niemand die die oerknal durfde te keren ... .



Maar goed, die opnames zijn in mpg formaat. Dat lust het programma niet, dus die moet ik ombouwen naar iets anders. Dan maak ik mijn proefkeuze even netjes helemaal schoon en strak. Het kost allemaal aardig wat tijd, dus weg met onnodige franjes!

De eindstreep is in zicht. Spannend hoor!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers