Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

491 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 22:50:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 Precise Pangoline is BESCHIKBAAR!  (gelezen 9241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Ubuntu 12.04 Precise Pangoline is BESCHIKBAAR!
« Gepost op: 26 april 2012, 14:39:26 »
Goedemiddag allemaal,

Ubuntu 12.04 Precise Pangoline is BESCHIKBAAR! De nieuwe halfjaarlijkse update kan van de servers worden gedownload.

Het beste doe je dat via een torrent (gewone PC), want een rechtstreekse download zal door de overgrote belangstelling wel even wat langer duren. Via de torrent is het binnen een halfuur gepiept.

Anders toch maar even naar de Ubuntu site. Nederland - Wereld

Daar was Bittorrent ook voor gebouwd. Niet voor die andere bestanden waar dat BREIN zo over piept ... .

Deze nieuwe versie is ook nog een LTS. Lange Termijn Service, simpel gezegd. Vijf jaar lang wordt hij vol ondersteund. Er is dan ook veel extra zorg besteed. Deze nieuwe versie zou dan ook heel erg lekker draaien, zeggen de testers.

Pango is hier inmiddels binnengeknald. Ik ben heel erg benieuwd.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht



Oude rakkers! Weten jullie nog de begintijd van de shareware en de verwachtingsvolle spanning of het weer een mooi stuk software - even gratis uitproberen - zou zijn? Nou, die spanning ben ik nog lang niet vergeten. Misschien begrijp je nu waarom ...
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 12.04 Precise Pangoline is BESCHIKBAAR!
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2012, 23:20:51 »
Hoi Just,


Ik heb toch altijd erg snelle download zonder torrent,staat nu op 13 minuten met 800kB/sec via je andere link.


Wat is dat bestand eigenlijk wat onder je stukje staat?


Ga het eens proberen of deze minder problemen geeft met grafische kaart,die 11.04 is nog maar tot october ondersteund...


Groet,Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 12.04 Precise Pangoline is BESCHIKBAAR!
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2012, 09:14:44 »
Hoi Paul,

Dat hebben ze dus ook een stuk beter voor elkaar met de rechtstreekse download!

De bijlage is de torrent voor een gewone PC. De extensie is .torrent. Alleen kan ik hier geen .torrent bestanden bijvoegen, dus ik heb hem gezipt.

Ik ben benieuwd met jouw grafische kaart!! De ervaring leert dat Ubuntu dat soort vervelende zaken achter de schermen steeds weer weet op te lossen.

Ik heb gisteren van de iso een USB opstartschijf gemaakt. Dat installeert alleen al 10 keer zo snel als van CD/DVD. Zag er netjes uit.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 12.04 Precise Pangoline is BESCHIKBAAR!
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2012, 10:10:40 »
Goedemorgen,

Voor de liefhebbers:

Een heel leesbaar overzicht met goede afbeeldingen wat de vernieuwingen in Precise Pangoline zijn vindt je hier (Engelstalig). Hoogst interessant wat men aan het doen is met de manier "waarop de PC met ons gebruikers omgaat".
Men kan Ubuntu de pure lef en de innovatie onmogelijk ontkennen. Het is wat wennen. Wellicht vooral voor de oude, enigszins verstokte garde.

Maar wat ik nu zie opbloeien met dat Unity, wat me eerst zo'n lomp ding leek, wat ik nu zie gebeuren met die Lensen en Scope plus de HUD, ... . Prachtig!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers