Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

117 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

21 mei 2024, 20:22:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hijackthislog  (gelezen 25755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #30 Gepost op: 8 april 2012, 14:46:22 »
Hoi Peter,
MediaBar verwijderd en cleanmgr uitgevoerd, maar probleem blijft. Het blijkt te zitten in Wrapper for Parallel Reports van Acronis True Image 2012, zoals ik al vernoedde en vermeldde in een eerder antwoord. Deze gebruikt gigantisch veel geheugen volgens Taakbeheer. Daarom geld terug gevraagd van de leverancier van Acronis.
Kijk eens op http://forum.acronis.com/forum/25589.
 
 
Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #31 Gepost op: 8 april 2012, 14:58:36 »
Peter,
De licentie van NOD32 is niet verlopen, maar in januari 2012 verlengd, maar ik had een fout in NOD32, waardoor ten onrechte fouten aangegeven werden die er niet waren, zoals deze en gebruikersnaam en wachtwoord fout. Daarom heb ik van ESET support een .xml-bestandje gekregen om dit te herstellen. Het programma negeert de fout nu, maar vermeldt hem wel. Wacht nog op antwoord van NOD32.
Ook mijn systeemdatum werkt correct.
Tussen haakjes: TeaTimer gebruikt 70.000 kB volgens Taakbeheer. Daarom uitgeschakeld.

Jan

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #32 Gepost op: 8 april 2012, 15:18:32 »
Hoi Jan,

Mooi, dat is duidelijk. Bedankt voor de feedback.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #33 Gepost op: 10 april 2012, 18:52:41 »
Hoi Peter,
Ondanks alles wat we gedaan hebben blijft de computer nog steeds heel traag. Met name het saven van bestanden in VB vraagt veel tijd. Ook het uitvoeren van instructies gaat erg traag. Wat kunnen we nu nog doen?
 
 
Jan

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2012, 19:35:04 »
Hallo,


Ik heb nog wel een suggestie,je kunt filemon.exe eens draaien als je die vertraging hebt.
Je kunt dan allemaal zien wat de pc aan het doen is tijdens die vertraging.


(het is een oud programma en inmiddels vervangen door process monitor maar deze blijft tenminste nog wat te overzien qua stortvloed aan opdrachten)


Groetjes,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #35 Gepost op: 10 april 2012, 19:47:08 »
Hoi Jan,

Citaat
Ondanks alles wat we gedaan hebben blijft de computer nog steeds heel traag...
Goed, gaan we wat verder kijken.
Download DDS van een van deze locaties en plaats het op je bureaublad:
DDS.com
DDS.scr

DDS is een diagnosetool en maakt gebruik van scripts.

Let op: Schakel je beveiligings software uit voordat je DDS uitvoert!

WinXP: Dubbelklik op DDS om de tool te starten.
WinVista/Win7: Rechtsklik op DDS en kies 'Uitvoeren als administrator'
DDS zal 2 logfiles openen:
* DDS.txt
* Attach.txt

Een scherm vraagt je om beide logjes op te slaan omdat de logjes weg zullen zijn als je ze sluit.
Sla de logjes op, bijvoorbeeld op je bureaublad of een andere plaats waar je ze makkelijk terug vind.

Post alleen het DDS.txt logje met je volgende antwoord. Het Attach.txt logje post je alleen wanneer ik hier om vraag.

Download CrystalDiskInfo naar je bureaublad.
Hiermee krijgen we wat gegevens van je harde schijf.
Installeer het programma.
Tijdens de installatie, de installatie van extra software "AVG Werkbalk Beveiliging" uitvinken!!!
Start CrystalDiskInfo.
Maak een screenshot van het programma en post dat in .JPG formaat als bijlage.


Peter
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 19:55:38 door Peter »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hijackthislog
« Reactie #36 Gepost op: 10 april 2012, 23:04:20 »
Dag Jan,
 
Maak eens een screenshot van taakbeheer (Ctrl-shift-escape), tabblad processen NADAT je het volgende hebt gedaan:
1: taakbeheer openen, beeld, kolommen selecteren, en daar aanvinken:
processor gebruik
processortijd
geheugen
IO gelezen bytes
IO geschreven bytes
pad naar image
beschrijving
NB: Onder XP zijn niet al deze kolommen te kiezen.

2: taakbeheer zo eens een paar uurtjes aan laten staan (minimaliseren), en gewoon werken.
3: taakbeheer maximaliseren, kolommen zo breed trekken dat er zoveel mogelijk info te lezen is
4: screenshot(s) maken en posten

Ik zie in jouw autorunslijst behoorlijk wat services draaien en vermoed overbelasting.
Kan natuurlijk ook een beestje zijn, maar daar is Peter al mee bezig.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 23:32:04 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #37 Gepost op: 11 april 2012, 15:46:32 »
Hoi Peter,
Hierbij de gevraagde attachments. De installatie van extra software uitvinken is niet gelukt. Ik kreeg wel een melding van NOD32 dat alvorens het bestand te gebruiken je de AVG Werkbalk beveiliging moest sluiten. Ik had deze melding op het bureaublad mee gescreenshot, maar toen bleek dat ik twee afzonderlijke screenshots had moeten maken. De eerste screenshot nam het niet mee. Hopelijk heeft het niet uitvinken van de extra software de uitvoer van CrystalDiskInfo niet verpest.
 
 
Jan

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #38 Gepost op: 11 april 2012, 19:36:19 »
Dag Michel,
Hierbij het gevraagde screenshot van Taakbeheer.
 
 
Jan

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #39 Gepost op: 11 april 2012, 20:31:08 »
Hoi Jan,

Citaat
Hopelijk heeft het niet uitvinken van de extra software de uitvoer van CrystalDiskInfo niet verpest.
Nee hoor.
De screenshot van CrystalDiscInfo toont alles in het blauw. Dat ziet er goed uit.

Kreeg je niet dit scherm tijdens de installatie van CrystalDiscInfo:



Dan je DDS logje:
De versie van Java op je computer is veroudert, jij hebt v1.6.25, de nieuwste is v1.6.31.
Die kan je dus het beste updaten, via Configuratiescherm - Java - tab Update - klik op "Update now"
Let op, ook hier krijg je tijdens de installatie weer een onnodige toolbar (Ask.com) als je die niet uitvinkt.
(Die overbodige extra software begint ondertussen een ware plaag te worden.)

Met 3GB RAM aan boord en pakweg 2.3GB nog vrij is dat ook voldoende.

dumprep 0 -k
(Dit item mag je uitvinken in MSCONFIG, tab Opstarten)

Verder zie ik weinig problemen.

(edit: De screenshot van Taakbeheer toont een systeembelasting van 50% voor "VB6.exe" en 48% voor "Belkinwcui.exe" (een progje voor een belkin draadwerk kaartje)?


Peter
« Laatst bewerkt op: 11 april 2012, 20:37:44 door Peter »

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #40 Gepost op: 11 april 2012, 21:34:45 »
Hoi Peter,
Waarschijnlijk heb ik die wel gezien, want ik krijg bij opstarten de volgende link:
http://isearch.avg.com/?cid={E5E71CDB-4A7F-43B2-97E2-F62D77DC9298}&mid=b262e5dab5e947d085ecd15e793742bb-ad1491be2ce6c122f6b66faa90e70c2decf7d34c&lang=nl&ds=od011&pr=sa&d=2012-04-11%2015:30:32&v=10.2.0.3&sap=hp.
Het Belkinbestand is van mijn netwerkkaart. Als ik dit bestand dan als proces sluit, werkt mijn netwerk en internet dan wel zonder problemen en kun je hem opstarten als je zelf of iemand anders in het netwerk wil internetten?   
 
 
 
Jan
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #41 Gepost op: 11 april 2012, 21:52:26 »
Hoi Jan,

Waarschijnlijk heeft AVG Werbalk Beveiliging je startpagina verandert. Kan je die weer herstellen?

Citaat
Het Belkinbestand is van mijn netwerkkaart.
Ik ben niet zeker of het alleen een instelprogje is voor de draadloze Belkin netwerkkaart, of dat het ook als driver/driverstarter werkt.
Gewoon even uitschakelen en proberen lijkt me. Als je bekabeld internet heb je hem iig niet nodig.


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Hijackthislog
« Reactie #42 Gepost op: 11 april 2012, 22:05:19 »
Dag Jan,
 
>> Hierbij het gevraagde screenshot van Taakbeheer <<
 
Jammergenoeg niet helemaal. Ik zie de door mij gevraagde extra kolommen niet, en die zijn nu juist belangrijk voor een goede analyse.
Kan je het nog een keer doen, volgens de gegeven instructies (dus inclusief gewoon werken gedurende een tijdje, erg belangrijk) , of lukt dat om een of andere reden niet?
Peter merkte het ook al op, een belkin proces neemt (op het moment van het screenshot) veel Cpu power. Van belang is om te kunnen zien of dat proces altijd zo veeleisend is, dat kan met de aangegevn aanpassingen binnen taakbeheer makkelijk worden vastgesteld.
Maak het screenshot ook zo groot dat het te lezen is.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #43 Gepost op: 11 april 2012, 22:15:54 »
Hoi Jan,

Wat deed VB6 of je programma wat daarin draait ten tijde van de screenshot van Taakbeheer?
Sluit VB6 ook eens volledig af, maak een 2de screenshot van Taakbeheer, en post dat.


Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Hijackthislog
« Reactie #44 Gepost op: 12 april 2012, 18:12:19 »
Hallo Michel,
Ik heb Windows XP en krijg niet meer kolommen dan ik je al gegeven heb. Wel kan ik onder tabblad Prestaties geheugen en processorgebruik geven, maar extra kolommen gaat niet en aanvinken gaat ook niet. De gegevens onder tabblad Prestaties stuur ik je na een paar uur werken.
 
 
 
Jan