Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

500 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 10:13:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Microsoft Standalone System Sweeper (Beta)  (gelezen 13522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Microsoft Standalone System Sweeper (Beta)
« Gepost op: 28 augustus 2011, 20:09:48 »
Beste Forumleden,

Ook Microsoft ontwikkelt steeds meer programma's om je computer beter te beveiligen. Mocht er dan toch een virus tussendoor glippen, dan kan het lastig zijn om dat te verwijderen als je Windows 'normaal' hebt opgestart. Daarom is Microsoft bezig met de ontwikkeling van "Microsoft Standalone System Sweeper":

Info: http://securitygarden.blogspot.com/2011/06/setting-up-microsoft-standalone-system.html
Download: https://connect.microsoft.com/systemsweeper

Is er hier al iemand die dit programma heeft gebruikt? Wat vond je ervan?

Een ander (gratis) programma's dat hetzelfde doet, is:

Kaspersky Rescue Disk 10
http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282173

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Anthony

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
Re: Microsoft Standalone System Sweeper (Beta)
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2011, 00:54:14 »
Hoi Ronald,

Ik heb "Microsoft Standalone System Sweeper" vandaag op een USB stick gezet om eens te kijken wat het doet.
Installatie verliep probleemloos en vervolgens heb ik op één van mijn reserve PC's die een exacte kloon heeft van mijn HD (van twee weken oud) het progje losgelaten.
Resultaat was dat het ding deed wat het moest doen. Het vond enige potentieel gevaarlijke progjes, zoals VNC en een regeditor, met het advies om ze te verwijderen. Nah, toch maar niet gedaan.
Of het ook echte virussen en dus gevaarlijk spul kan ontdekken, kan ik niet zeggen. Simpelweg omdat ik die niet op mijn PC heb staan. Ik had eigenlijk een testvirus op de HD moeten zetten, maar daar dacht ik pas te laat aan. Maar ik denk dat het wel een bruikbaar progje is. Voor zover ik heb begrepen, is het voordeel bij het gebruik van een USB stick dat bij een herinstallatie van het programma op een USB stick niet de hele procedure opnieuw wordt doorlopen, maar dat in dat geval alleen die virus definities worden bijgewerkt. Een zinvolle optie.
Kortom: een utility die van pas kan komen.
Een aanrader? Tsja, dat kan alleen maar bewezen worden in een echt noodgeval als er een echt virus 'aan het werk' is op de PC.
In noodgevallen dus zeker het proberen waard naar mijn mening, onder het motto: baat het niet, in ieder geval geprobeerd.

Anthony
   

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Microsoft Standalone System Sweeper (Beta)
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 16:55:00 »
Hoi Anthony,

Beetje (ahum) laat, maar toch nog: hartelijk dank voor jouw test-werk! :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence