Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:54:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: NovamediaDiskSupressor  (gelezen 14471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
NovamediaDiskSupressor
« Gepost op: 26 april 2012, 14:39:01 »
Na de upgrade van SL naar Lion. De volgende melding bij het opstarten van de MacBookPro:

U kunt het programma NovamediaDiskSupressor niet openen omdat Power PC programma's niet langer worden ondersteund.
Tijdens mijn verblijf in Frankrijk heb ik bij SFR.fr een dongle aangeschaft, zonder abonnement, om te kunnen internetten tijdens mijn verblijf. Dat kan de oorzaak van de melding zijn.
Apple Care kan mij niet helpen en op internet: daar kom ik niet uit. De dongle ZTE sleutel 3G+K3765-Z ABCD


Ik heb gezocht bij /Bibliotheek/LaunchAgents: daar zie ik niets staan.
Bibliotheek/Application suport: niets te vinden.
Wat betekent: sudo rm?
Ik wil zo graag die melding kwijt en gebruik die dongle toch niet meer.


Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: NovamediaDiskSupressor
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2012, 16:36:01 »
Je hebt nog niet de moeite genomen even te Googlen?

Een van de oplossingen staat hier: http://tumblr.mloughran.com/post/173997552/removing-vodafone-malware-that-spoils-the-snow-leopard c.q. hier http://www.macosx.nl/community/topic/ppc-wordt-niet-ondersteund-melding-gaat-niet-weg

Als je thuis bent met Terminal kun je wat daar staat gewoon uitvoeren. Ben je niet thuis met Terminal, dan:

Download 'Find any file' (of soortgelijk) vanuit macupdate.dom. Vervolgens zoeken (Spotlight vind dat soort zaken niet en met Finder is het ook wat lastiger) op 'novamedia' en die verwijderen. Kans dat je de melding dan nog krijgt is vrijwel nul. ook voor deze oplossing zul je Beheerder moeten zijn

Ben je geen beheerder dan zul je bij hem te rade moeten gaan.





Offline Joska
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: NovamediaDiskSupressor
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2012, 16:50:52 »
Uiteraard heb ik gegoogled. Kon het gegeven advies voor het vinden van de bestanden nergens ontdekken.
Inmiddels heb ik contact gehad met de Helpdesk van Icentre. Via Teamviewer heeft de medewerker, heel diep en verscholen het bestand van NovamediaDiskSupressor gevonden en
verwijderd.
Natuurlijk wilde ik weten waar hij bezig is geweest, het schijnt voor een leek niet te vinden.....
In ieder geval hartelijk dank voor uw antwoord,


vrgr. Joska