Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

494 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 april 2024, 17:18:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuw PCtje  (gelezen 5579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Nieuw PCtje
« Gepost op: 28 juni 2012, 22:29:44 »
Goedenavond,

De twee desktops hier thuis beginnen aardig aftands te worden. Niet zo gek. Ze draaien aardig hun uurtjes. Op Windows XP nog steeds. Dat gaat nog prima, maar XP begint natuurlijk ook lang in de tanden te worden.

We zijn dus aan het sparen voor een stel nieuwe. Ik heb de oude rekening braaf bewaard:



Valt zoiets tegenwoordig nog aan te schaffen voor een 1200 euro totaal (dus voor alletwee tezamen)? En wat zou ik dan moeten kiezen?

Het gebruik is hier het bekende kantoorwerk, videootjes kijken van UItzending gemist e.d. en de jongelui spelen graag een spelletje a la Minecraft of World of Warcraft. Geen hele zware games dus.

Zo'n kei ben ik niet in hardware zaken. Ik ga ze dan ook of kant en klaar kopen of op maat in elkaar laten zetten. Compleet met Windows 7 er netjes legaal op met CD voor een eventuele herinstallatie..

Ik heb wel het liefst geen Nvidia GPU. Dat geeft minder gedonder met een eventuele Linux dualboot.

Ik hoor het graag!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Nieuw PCtje
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2012, 16:10:20 »
Hoi Just,
 
Dat zou moeten lukken, en dat heb je nog een aardig potent pc'tje ook:
 
Kast: Antec New Solution NSK 4482 - EC incl 400 watt voeding, 87,-
Moederbord: Asus S1155 P8H61-M LE REV3.0 socket 1155, Ghz lan, behoorlijk snelle Dvi-D of Vga, Ps/2, 8x Usb 2, sound, cpm en s/pdif poort, maximaal 16 GB ram geheugen, 65,-
Cpu: Processor Core I5: 4 processoren van 3 Ghz, 157,-
Ram: 4 GB ddr3, 46,-
HDU: Western Digital Caviar Blue 5000AAKX 500GB SATA 6Gb/s 32MB, 60,-
Dc/DvD read/writer Sony DVD RW AD-7280 24x12xRAM SATA Black, 18,-
Cardreader inbouw 12,-
Windows Home premium, pakweg 100,-
Totaal incl Btw (ex bouw) 545,-
 
Als je een 64 bits W7 kan gebruiken, neem dan 8 GB ram. En zoals in een andere thread besproken de SSD's zijn leuk geprijsd en retesnel.
 
Het zelf in elkaar zetten stelt weinig voor, ik zou er zeker niet meer dan pakweg 25 euro voor betalen, anders lekker zelf doen. Vraag hier maar naar tips.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw PCtje
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2012, 16:53:42 »
Hallo Michel,

Dat valt me niks niet tegen! Dan denk ik dat ik er een SSD-tje inzet. Dat kan er nog wel af. Dan zijn we voorlopig weer helemaal bij de tijd.

Die oude PC. Zou daar nog ergens een moederbordje voor te vinden zijn? Dan zou ik die bij mijn schoonmoeder neer kunnen zetten om te kijken of het wat wordt met haar en een PC. Ze is nog knap kwiek voor haar leeftijd. Maar om daar nou gelijk een nieuwe PC neer te zetten is wel een erg grote sprong.

Dat zal wel niet, denk ik?

Bedankt, Michel!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers