Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

500 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 08:07:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuwe processor  (gelezen 10139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fabian-PC
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Nieuwe processor
« Gepost op: 9 april 2012, 02:43:34 »
Hallo allemaal,

Ik heb op het moment een Intel Core i3-560, s1156, maar ik zou graag een i5-i7 willen. Word mijn PC hier veel sneller van en kan ik beter gamen? Gaat alles hierdoor een stuk sneller of niet?
Moet ik eventueel ipv. een processor een andere videokaart aanschaffen om de prestaties en kwaliteit te verbeteren?

Met vriendelijke groet, Fabian

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Nieuwe processor
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2012, 14:15:10 »
Dag Fabian,
 
Jouw I3 heeft twee processorkernen, een i5 7xx (NIET de i5 6xx) heeft vier kernen, net zoals alle core i7's.

Als een spel van meerdere core's gebruik kan maken zal je zeker een flinke snelheidswinst ervaren bij een overstap naar i5 of i7, ook omdat die processoren meer cache aan boord hebben.

Eigenlijk zou je dan ook het geheugen moeten vervangen, want jouw i3 werkt met DDr3 1066 geheugen en een i5 of i7 kan met DDr3 1333 ram overweg, maar het hoeft niet.
 
Let er op dat je als je voor de i7 zou kiezen, je bij de i7 9x0 en i7 9x5 drie in plaats van twee geheugenreepjes nodig hebt.

Of jouw videokaart vervangen zin heeft, kan ik zo niet zeggen, dat hangt af van welke je nu gebruikt. Ik neem aan, dat je niet de ingebouwde graphics van de core i3 gebruikt. Is dat wel zo, dan zal deze uitschakelen en een goede externe videokaart gebruiken een grote verbetering voor games zijn.

Wil je van de hoed en de rand weten lees dan DEZE website, waarin ook snelheidstesten opgenomen zijn, zodat je de verschillen per processor zelf kan beoordelen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Fabian-PC
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe processor
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2012, 14:01:56 »
Bedankt voor het reageren Michel!
Alleen nu blijkt dat ik eigenlijk processor en moederbord moet vervangen wil ik een i5-i7 hebben want het is een P7-H55-USB3 en ik heb een P7-P55-(USB3) nodig om hem goed te laten werken. Mijn videokaart is een RADEON HD5750 ook een versie die niet meer te koop is evenals mijn moederbord en misschien processor. Ik heb nu een nieuwe CPU koeler besteld die watergekoeld is ;) Hij komt tussen nu en 45 minuten binnen :)
Bedankt voor de hulp

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Nieuwe processor
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2012, 14:40:41 »
Hoi Fabian,

En, hoe bevalt de nieuwe processor? :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence