Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 11:39:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nod32 2.7 RC1  (gelezen 9647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Nod32 2.7 RC1
« Gepost op: 8 november 2009, 20:09:13 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-11-2006
 Aan:AllenMsgID:3141.1
 Onderwerp:Nod32 2.7 RC1Forum:ws-nlcomputer
Hoi,
ESET NOD32 v.27 Release Candidate (RC) is Now Available
v2.7 includes the following notable enhancements:
    Microsoft Windows Vista Operating System Support for 32-bit and 64-bit versions. v2.7 technology now works against Active rootkits.  NOD32 v2.7 is able to detect & remove ACTIVE rootkits. More Granular Spyware Classification to differentiate between malware and potentially unwanted applications.[/list]
    The release candidate is publicly available here: http://eset.com/support/news.php De Vista/2003/XP/2000 Trial versie vind je HIER
    De Vista/2003/XP/2000 Commerciële versie) vind je HIER
    Winme/W98/W95 trial is 
    HIER te vinden en de comerciële versie HIER
    Oude versie eerst deïnstalleren, en voor de commerciële versie is natuurlijk een gebruikersnaam en wachtwoord nodig bij installeren.
    Er zijn erg weinig echte issue's met deze Release Candidate, werkt bij mij als een zonnetje.


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage


    Gewijzigd 11/11/2006 12:23 CET door Michel Uphoff (Sysop)


    Bericht 2 van 4

    NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
     Van:pauluDatum:14-11-2006
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3141.2
     Onderwerp:Nod32 2.7 RC1Forum:ws-nlcomputer
    Hoi Michel,
    Nod32 staat nu te draaien op een computer die ik eens van een buurjongen heb gebietst,hij wilde hem naar het chemisch afval brengen,een pentiumIII,500Mhz.Tjonge jonge,die jongelui laten wat op hun computer toe,goed dat je deze tip hebt gegeven.Ik krijg om de haverklap,trojans,trojandownloaders en dialers en adware,zit al over de 20 denk ik en ik heb al twee keer bij een melding bericht,vraag gehad of ik de vondst wilde doorsturen naar eset. 
    Er waren er trouwens ook twee waarbij ie duidelijk een trojan had gevonden maar hij gaf geen mogelijkheid die te verwijderen*,alleen leave bleef mogelijk,er stond geloof ik ook dat ik eerst m'n system bestanden moest backuppen ofzo.Maar voor een trojan in de temp internet files kan er toch niet veel met m'n system gebeuren lijkt me.(heb maar opgeschreven waar die bestanden staan,allemaal in die temp int files,kan ik eigenlijk ook helemaal legen.)
    (zo dat waren er weer 8....)
    Groeten,Paul
    *het zijn allemaal dingen in .zip of .cab bestanden
     
     
     


    Bericht 3 van 4

    NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
     Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-11-2006
     Aan:pauluMsgID:3141.3
     Onderwerp:Nod32 2.7 RC1Forum:ws-nlcomputer
    Hoi Paul,
    Draai Nod ook in veilige mode. Moet je Nod32 even zelf starten.
    Je kan inderdaad beter in IE die hele temp internetfiles eerst leegkiepen, alsmede de cookies. Leeg ook de andere temp mappen, en dan de prullenbak.
    Als een zip een beestje bevat kan dat niet direct kwaad, Nod zal meestal niet die hele zip wegkiepen (stel dat daar zaken inzitten die je wél nodig hebt). En de zip uitpakken, het beestje verwijderen en de zip opnieuw voor je inpakken doet Nod niet. Dus zelf even de left-overs in de gaten houden en verwijderen.
    Als de pc helemaal schoon is, en Amon is actief, dan zullen nieuwe zip's met beestjes niet meer toegelaten worden.
    Zelfde geldt voor andere inpakformaten als .cab.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 4 van 4

    NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
     Van:pauluDatum:15-11-2006
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3141.4
     Onderwerp:Nod32 2.7 RC1Forum:ws-nlcomputer
    Hoi Michel,
    Goed idee,ga ik doen in veilige modus,ben benieuwd of ie nog wat vindt.
    Hij had uiteindelijk 35 threats gevonden,waarvan 3 actief.....Zo te zien zat er een hoop rommel in bestanden van een peer to peer programma.
    Heb gisteren een 160 GB harde schijf gekocht,zal wel een hele klus worden om dat naar m'n zin te krijgen.Eerst maar de bios eens flashen van die computer,is nog van datum in1999.Geloof dat windows98 maar 137 GB ondersteund enfin.Misschien doe ik nog een beroep op je uitgebreide kennis.....
    Groeten,Paul
    Ps,nod heeft in safe mode geen nieuwe bedreigingen gevonden.