Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

499 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 01:39:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met DVD's branden  (gelezen 5260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Probleem met DVD's branden
« Gepost op: 3 juli 2012, 13:54:36 »
Beste mensen,
Ik heb sinds kort een probleem met het branden van mijn DVD's. Rondkijkend in de diverse fora hebben wel meer mensen last met dat probleem, maar een oorzaak of oplossing tref ik niet aan. Misschien weet hier iemand raad.
Ik download regelmatig films die ik op DVD brand en op mijn DVD-speler bekijk. Nooit een probleem. Honderden DVD's heb ik zo gemaakt en bekeken. De DVD-speler is een al wat oudere LG stand alone. Voor het branden gebruik ik Imgburn en voor de DVD's gebruik ik altijd Philips DVD+R, omdat die altijd perfect werkten en nooit een foutmelding gaven, in tegenstelling vaak met andere DVD's, zeker de goedkope merken.
Recent een nieuwe voorraad DVD's aangeschaft via internet, een 100 stuks verpakking. Nu heb ik het probleem dat de beelden na een minuutje of tien beginnen te schokken: stilstaand beeld, dat dan weer verder gaat en dat zich blijft herhalen. Tot het zo erg wordt dat de DVD terugspringt naar de begin stand. De DVD maakt ook regelmatig een krassend geluid bij het afspelen. Uiterlijk is aan het schijfje niks bijzonders te zien. Het is er niet eentje met dit verschijnsel, maar vrijwel allemaal, al is het bij de ene DVD erger dan bij de andere. De verkoper zegt dat het aan mijn DVD-speler ligt. Lekker makkelijk. Maar de 'oude', dwz vorige DVD's spelen nog steeds perfect en storingvrij af. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit oplos? Hoor het graag, want nu kan ik geen enkele DVD meer branden. Zo maar even een nieuwe DVD-speler aanschaffen vind ik eigenlijk een brug te ver.
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Probleem met DVD's branden
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2012, 17:14:15 »
Mogelijk is het de brander die na zoveel werk slecht wordt.

Je weet zeker dat die 100 aangeschafte dvd's van dezelfde fabrikant en kwaliteit zijn? Er is in de DvD wereld heel veel gerommel. Zo zijn er soms merken die zelf helemaal geen DvD's maken en dat door (soms verschillende) andere partijen laten doen. Wel zetten zij hun stempeltje op de doos.
Kijk eens naar de hele kleine lettertjes rond het gat (op de oud een de neiwe DvD's) misschien kan dat je wijzer maken.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met DVD's branden
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2012, 18:41:32 »
Hoi Fal63,

Probeer eens op een andere computer 1 van die DVD's te branden.
Als het probleem dan niet ontstaat is het je brander.

Kun je de DVD's trouwens wel goed afspelen op je computer?


Groeten, Peter

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met DVD's branden
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2012, 13:17:38 »
Hallo Michel en Peter,
Bedankt voor jullie snelle reactie. Stel dat zeer op prijs. Even nog wat uitleg. Het merendeel van mijn DVD's heb ik gebrand met mijn oude computer. Alles werkte perfect. Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe computer. Ook die brandde de 'oude' schijfjes perfect. Daarom denk ik dat het niet aan de brander ligt, die is dus gloednieuw.
De problemen ontstonden pas bij het gebruik van de 'nieuwe' schijfjes. Dat van die cijfertjes rond het gat vond ik interessant. Die heb ik een vergeleken. Alle goed werkende schijfjes (enige honderdern) hadden (hebben) de code DVD+R  3  0001. De nieuwe schijfjes hebben een andere en veel complexere code: CPDR47G-CSMWPO3-878  1106. Er is dus wel degelijk een verschil. Al zie ik niet wat me dat verder brengt. Het was wel een gesealde Philips shrink, echter zonder de gebruikelijke spindle. Ik kan natuurlijk wel andere Philips DVD's kopen, maar hoe controleer ik dan dat ik niet weer hetzelfde probleem krijg. Deze niet goed werkende DVD's spelen probleemloos af op de computer. En om het nog erger te maken: op een andere dvd-speler (ook een LG, maar een wat nieuwere) vertoonden ze ook geen kuren. Hoor het jullie al zeggen: andere DVD-speler kopen. Maar dat is toch te gek voor woorden? Alleen omdat Philips een code verandert? Kan het zijn dat dit een pakket is van een andere productielijn, die normaal in Nederland niet verkocht wordt? Helaas is Philips niet toegankelijk om met klanten te communiceren over problemen met hun producten.Nog een idee?
Groet
Frans Alten