Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

19 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

16 juni 2024, 08:07:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: externe harde schijf Samsung wordt niet meer herkend  (gelezen 7324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SK
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
externe harde schijf Samsung wordt niet meer herkend
« Gepost op: 13 juli 2012, 17:12:14 »
Na een aantal uur op internet gezocht en gelezen te hebben, plaats ik toch even een nieuw topic, specifiek voor mijn vraag. Ik heb veel gelezen over het niet herkennen van een externe schijf, als deze nieuw is, maar ik heb tot vandaag steeds ermee gewerkt zonder problemen. Formatteren gaat niet op nog, want er staan veel gegevens op!

Gisteren nog heb ik foto's vanaf mijn laptop (met vista) op de externe harde schijf gezet (samsung s2 portable), zoals wel vaker. Het apparaat werd automatisch herkend en ik heb de bestanden toegevoegd. Keurig netjes de hardware veilig verwijderd nadat bestanden waren gekopieerd en het apparaat ontkoppeld. De harde schijf is alleen middels een usb 2.0 kabel aangesloten.

Vandaag sluiten we hem weer aan op mijn laptop, maar nu wordt de schijf ineens niet meer gelezen. Hij laadde eerder in de verwisselbare schijf H. Ook op de andere laptop (met geloof ik xp) wordt de schijf niet meer herkend, terwijl hij daarop het meeste werd gebruikt.

Wat gebeurd er: Het laden duurt erg lang, het blauwe lampje doet het gewoon en het lijkt ook of hij geladen wordt, maar dan gebeurd er niets meer. Eerder stond het samsung apparaat gewoon geladen in het schijfstation venster. Dit venster loopt dan vast en zegt dat er geformatteerd moet worden. Dat willen we niet, want er staan veel gegevens op.

Om te controleren heb ik een usb stick gebruikt, deze laadt gewoon in de verwisselbare schijf H.

Ik hoop dat ik genoeg gegevens heb vermeld, want ik heb veel gelezen over het wijzigen van schijfletters, maar ik durf nu niets te wijzigen of een recovery tool te gebruiken.

Hoe kan zomaar ineens een apparaat niet meer gelezen worden? Kan iemand mij helpen? Bedankt!

Groetjes

 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: externe harde schijf Samsung wordt niet meer herkend
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2012, 18:52:49 »
Welkom SK,

Als ik het goed begrijp kan je met 2 verschillende computers je externe schijf plotseling niet meer lezen.
Dat klinkt niet best.

Lees voor de zekerheid DEZE berichtendraad eens.

Als je de externe schijf bij je oor houdt, en dan pas aansluit, hoor je de schijf dan opspinnen (=op toeren komen) ?

Mogelijk is alleen de USB omvormer defect en dus niet de schijf zelf. Dat betekend dat de behuizing als eerste open moet.
Heb je nog garantie?


Groeten, Peter


Offline SK
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: externe harde schijf Samsung wordt niet meer herkend
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2012, 16:00:18 »
Hoi Peter,

klopt, we hebben van het weekend nog een andere pc geprobeerd en de schijf wordt niet gelezen. We horen geen gekke geluiden, we horen hem gewoon normaal op toeren lopen. Wat ook vreemd is, is dat in het venster schijfstation, hij niet wordt herkend, maar bij het loskoppelen van hardware hij wel benoemd wordt. We hebben ook een andere kabel geprobeerd, helaas heeft dat ook niet geholpen.

Ik zal de berichten van eerder nog eens doornemen, kijken of we daar een oplossing kunnen vinden. Zijn anders de zaken op de schijf nog wel veilig te stellen, bv als ik er naar een expert mee ga, of recovery programma's probeer? Of lijkt dat zinloos..??

groetjes

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: externe harde schijf Samsung wordt niet meer herkend
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2012, 19:17:10 »
Hoi SK,

Citaat
Zijn anders de zaken op de schijf nog wel veilig te stellen, bv als ik er naar een expert mee ga, of recovery programma's probeer? Of lijkt dat zinloos..??
Het veilig stellen zou mogelijk kunnen door de schijf uit de behuizing te halen en hem rechtstreeks aansluiten via de IDE/SATA aansluiting. Maar daarvoor moet het apparaat open en dan moet je aan de garantie denken, als je die nog hebt. Een expert kan je natuurlijk altijd om advies vragen en hij/zij kan dan bepalen of de data eraf te halen is.
Je data kan natuurlijk ook waardevoller zijn dan de garantie...

Een recovery programma is zinloos als de schijf al niet herkend wordt.


Peter