Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

508 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 12:37:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: windows 7 installatie mislukt door hardware foutmelding  (gelezen 5354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robin88
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
windows 7 installatie mislukt door hardware foutmelding
« Gepost op: 17 februari 2013, 16:57:56 »
Beste mensen,

het wil maar niet lukken om windows 7 op mijn desktop te installeren.

Het begon twee weken geleden, toen is mijn videokaart overleden. Heb ik meteen een nieuwe besteld en erin geplaatst, probleem opgelost. Dit weekend besloot mijn computer te herstarten terwijl ik een potje world of tanks aan het spelen was. Omdat ik toch al van plan was om een keer windows 7 op mijn computer te zetten heb ik besloten dat gelijk maar te doen. Halverwege de installatie liep de boel echter vast en zat er niets anders op dan resetten. Sindsdien kom ik niet eens bij het begin van de installatie. Ik vermoed dat er iets is met mijn moederbord of voeding. Weet iemand misschien hoe ik dit kan testen? (bios is trouwens goed toegankelijk met de F2 knop)

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • van mijn 2 SATA harde schijven om de beurt eentje los koppelen om te zien of die de "hardware storing" veroorzaken.
  • een andere dvd speler aangesloten
  • videokaart verwijderd (gebruik nu vga uitgang moederbord)
  • ultimate boot cd gemaakt en ram geheugen en processor getest.
  • 3 verschillende windows 7 installatie cd's geprobeerd
  • boot sequence staat goed

deze foutmelding krijg ik wanneer ik de installatie van windows 7 uitvoer:




nadat ik op enter druk kom ik op onderstaand scherm




als ik dan weer op enter druk kom ik weer terug bij het bovenste scherm.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt!

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: windows 7 installatie mislukt door hardware foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2013, 20:38:51 »
Meestal ontstaat deze fout door problemen met de harde schijf, en soms met een dvd/cd speler.

Het kan echter ook komen door de harddiskcontroller op het moederbord.

Als je een nieuwe installatie (dus wissen van bestaande partities en aanmaken nieuwe) op beide sata disks hebt gedaan, terwijl de andere sata disk volledig was afgekoppeld, en beide keren kreeg je dezelfde foutmelding dan is het moederbord hoogstwaarschijnlijk de bron van de problemen. Het kán ook de dvd speler zijn, maar die heb je al vervangen lees ik.

reset je bios zekerheidhalve ook even, kliene kans dit het hier in zit. Is het bios up to date?
Michel Uphoff
Homepage

Offline robin88
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: windows 7 installatie mislukt door hardware foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2013, 16:22:04 »
ik heb een andere (nieuwe) sata HD geformatteerd

bios heb ik ook gereset. het is versie 2.10
dit is het moederbord in kwestie
http://www.asrock.com/MB/overview.nl.asp?cat=Download&Model=ALiveNF7G-HD720p%20R5.0&os=BIOS

helaas nog steeds hetzelfde probleem, soms komt hij tot het beeld "laden setup" om daar te blijven hangen.


loont het de moeite om het bios te updaten naar 2.20? Kan dat ook via cdrom? (heb geen floppy drive)

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: windows 7 installatie mislukt door hardware foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 17:03:29 »
Update zou ik zekerheidshalve even doen. Kan ook via een opstartbare Dos usb-stick.
Hoe je zo'n stick maakt is op internet eenvoudig te vinden, een van de methoden wordt hier beschreven.
Michel Uphoff
Homepage

Offline robin88
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: windows 7 installatie mislukt door hardware foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2013, 20:19:29 »
bedankt voor de reacties en sorry voor de radiostilte. (voor mijn werk ben ik soms langere tijd van huis)

Mijn moederbord is nu denk ik definitief overleden. Heb vanmiddag maar eens een xp installatie cd erin gedaan en die deed het tot mijn verbazing gewoon goed. In windows was ik net bezig met een nieuwe virus scanner installeren toen alles vast liep. Ook na een herstart krijg ik geen beeld meer, numlock & capslock doen het ook niet meer. Dus volgens mij is dit het einde. wat mij betreft kan dit topic gesloten, ik ga op zoek naar een nieuw moederbord.

groeten robin