Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:32:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: overstappen naar glasvezel  (gelezen 5673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
overstappen naar glasvezel
« Gepost op: 6 augustus 2012, 12:35:29 »
Forum,
Ik zit met een vraag. In mijn gemeente wordt glasvezel aangelegd en men probeert klanten te werven om 30 procent te halen.. De down- en uploadsnelheid is 50MB. Als je zoals ik een oudere computer hebt van 4 jaar met Windows XP, met een moederbord met geïntegreerde grafische kaart (sorento D945) – verdere inhoud Intel Pent.D805 dual core- 1024 MB DDR2 geheugen: Heeft het dan wel zin om dan over te stappen naar glasvezel, omdat ik denk, dat vooal een grafische kaart de websites moet opbouwen en mijn computer daarvoor niet snel genoeg is. Gezien de vraagstelling blijkt, dat ik technisch geen computerhoogvlieger ben maar daarom  gebruik ik het forum.
Overigens kom ik door te zoeken op Google niet verder.
Tonie.
 
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2012, 12:41:25 door toniecoba »

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: overstappen naar glasvezel
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2012, 15:40:51 »
Vrijwel elke computer is in staat om dergelijke snelheden te halen bij downloaden. V.w.b. het opbouwen maakt het niets uit met welke snelheid de infor binnen komt. Als je kaart het niet aan zou kunnen dan duurt het langer maar nog steeds korter dan nu.

Veel belangrijker bij glasvezel is dat je voor een R+ provider (dus niet klakkeloos KPN) kiest. Bij een R+ provider krijg je naast IPTV ook nog steeds Analoog en ongecodeerd(!!) DVB-C. De laatste in SD en HD.

Vrijwel alle moderne TV's hebben een DVB-C tuner ingebouwd en kunnen dus Digitale zenders ontvangen zonder dat je er een additioneel kastje voor nodig hebt. Het aantal zenders Analoog/DVB-C ligt ronde de 40 (+regionaal en Radio) en omvat ruimschoots het standaard pakket van UPC/Ziggo.


Offline toniecoba
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Re: overstappen naar glasvezel
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2012, 19:44:04 »
Ton;
Bedankt voor de snelle reactie; ik weet voldoende.
Tonie.