Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

24 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

17 juni 2024, 18:16:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Laptop aansluiten op tv  (gelezen 6126 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Laptop aansluiten op tv
« Gepost op: 28 juli 2012, 11:31:45 »
Hallo iedereen!
Zit even met een vraagje, maar weet niet in welk forum dit het best past. Heb geprobeerd mijn laptop aan te sluiten op mijn tv, zodat ik gedownloade films direct vanaf mijn laptop op de tv kan bekijken en geen dvd's meer hoef te maken. Ik heb een VGA-kabel gebruikt, omdat mijn LCD-flatscreen tv alleen een VGA-aansluiting heeft. In principe is het gelukt: ik heb beeld en geluid. Alleen is het beeld van de film op de tv nogal klein, met grote zwarte randen. Het vertoonde beeld op de laptop is ook kleiner dan als ik hem zonder aansluiting op de laptop afspeel. Ik heb wat zitten klooien met de resoluties en beeldscherminstellingen op de laptop en met de instellingen van de tv maar dat lost niets op. Weet iemand hoe ik het filmbeeld schermvullend kan krijgen? Ik kijk uit naar jullie antwoord.
Frans 

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Laptop aansluiten op tv
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2012, 12:15:52 »
Misschien nog even ter aanvulling op mijn eerdere vraag over de aansluiting van mijn laptop op de TV..
Als ik via de toetsen Fn/F4 bij het beeldscherm kom, heb ik wel beeld/verbinding als ik hem op Dupliceren zet. Bij Uitbreiden zie ik alleen de foto van het bureaublad van de laptop (zonder de snelkoppelingen).
Op de tv heb ik 5 AV-kanalen, waarvan één voor de PC. Alleen in deze modus werken de normale beeldinstellingen de TV niet. 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.682
  • Geslacht: Man
Re: Laptop aansluiten op tv
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2012, 14:18:50 »
Hoi Frans,

Ik heb je 2 berichten verplaatst naar de juiste berichten sectie en samengevoegd.


Peter

Offline raweimer
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: Laptop aansluiten op tv
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2012, 22:31:24 »
Hoi,


Waarom koop je geen mediaspeler? Deze zijn er al va 50 euro (nu uitverkoop mediamarkt) en dan hoef je niet elke keer je laptop fysiek aan te sluiten op je tv. Kan je films,foto's en muziek op je tv afspelen.


Wat ook handig is...apple tv (ongeveer 100 euro) + stukje software voor je computer genaamd " air parrot".
De apple tv kan je zo ie zo gebruiken als netwerkspeler (standaard alleen voor films die in itunes staan maar naar jailbreak kan je gewoon alles streamen) en met air parrot op je computer (windows of mac) kan je je beeld van je computer afspelen op je apple tv. Je hoeft hem dan dus niet te jailbreaken maar je kan dan ook internetten bijv op je laptop terwijl je het beeld op je tv ziet.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Laptop aansluiten op tv
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2012, 02:14:01 »
Misschien nog even ter aanvulling op mijn eerdere vraag over de aansluiting van mijn laptop op de TV..
Als ik via de toetsen Fn/F4 bij het beeldscherm kom, heb ik wel beeld/verbinding als ik hem op Dupliceren zet. Bij Uitbreiden zie ik alleen de foto van het bureaublad van de laptop (zonder de snelkoppelingen).
Dan kun je vanaf het scherm met de snelkoppeling vensters slepen naar het andere scherm.
In de beeldschermconfiguratie van Windows kun je zien of het uitgebreide 2e scherm aan de linker of rechter kant staan, dit is eventueel ook nog om te draaien/te verslepen.
Meestal moet je dan weer wel per scherm de resolutie goed zetten.

Dat je met alleen een VGA signaal op een TV een kleiner beeld krijgt en wat functies van het toestel dan niet meer werken.

Daar is natuurlijk een reden voor wat waarschijnlijk terug is te vinden in de beeldkwaliteit.
het is dan meer van, kleiner scherp i.p.v. groter wazig beeld.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.