Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:36:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ip adres  (gelezen 5808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oebele

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
ip adres
« Gepost op: 27 oktober 2012, 00:35:34 »
Hallo ik heb een vraag, ik heb een account bij (super star racing) nu is mijn vraag de game master's van het spel controleren via je ip adres of je wel de echte persoon bent die via dat account online komt.
Nu is mijn vraag zien ze het ip adres van de modem of van de laptop die erop is aangesloten.
En in mijn geval heb ik na de modem een router aangesloten en daarop mijn computer.


Alles heeft te maken met account sharring. 


Kan iemand hier meer over vertellen.


alvast bedankt


Oebele


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: ip adres
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2012, 01:03:09 »
>> Nu is mijn vraag zien ze het ip adres van de modem of van de laptop die erop is aangesloten. <<
Het ip adres van het modem (het zogenaamde WAN/Internet ip adres).
Wil je dat weten, ga dan even langs www.watismijnip.nl (bovenin wordt jouw openbare IP adres vermeld).
Jouw LAN (interne ip adres) is van buitenaf onzichtbaar, tenzij je het via een stukje software aan de buitenwereld meldt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Oebele

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: ip adres
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2012, 09:14:59 »
als ik het goed begrijp is het zo dat als ik mijn laptop meeneem naar iemand anders dus een ander netwerk zal nog steeds het zelfde ip adres zichtbaar zijn

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: ip adres
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:05:21 »
>> als ik het goed begrijp is het zo dat als ik mijn laptop meeneem naar iemand anders dus een ander netwerk zal nog steeds het zelfde ip adres zichtbaar zijn <<
 
Nee, juist niet. Ieder netwerk heeft via de provider een extern (WAN, internet) IP adres dat de buitenwereld kan zien.
Dus ga je naar een ander, dan is er ook een ander IP adres.
 
Zie het als volgt:
Ieder hotel heeft zijn huisadres, dat is openbaar bekend, en maar goed ook anders zou je het hotel nooit kunnen vinden. Dat straatadres van het hotel is het externe WAN/Internet IP adres.
In hotels zijn kamers, met een kamernummer (het interne Lan/netwerk IP adres). Als jij mij zegt dat je in Hotel "De zieke buizerd" logeert, weet ik het hotel te vinden. Maar ik weet absoluut niet in welke kamer je verblijft.
Bij het hotel aangekomen, zal ik eerst aan de receptie (het modem/ de router) moeten vragen op welke verdieping en kamer jij bent.
Als je receptie het niet vertrouwt, bijvoorbeeld omdat jij tegen ze gezegd hebt dat ze dat niet mogen vertellen, krijgen we geen kontakt.

Ander hotel: Ander Internet/Wan IP adres, en ook ander kamernummer Lan/Netwerk IP adres.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: ip adres
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:47:48 »
Hoi Oebele en Michel,

>>Ander hotel: Ander Internet/Wan IP adres, en ook ander kamernummer Lan/Netwerk IP adres.<<
Dat klopt volgens mij niet helemaal.
Het kamernummer Lan/Netwerk IP adres kan in een ander hotel wel hetzelfde zijn maar dat is dan voor de buitenwereld (vanuit het internet dus) niet bekend.


Groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: ip adres
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:52:59 »
>> kamernummer Lan/Netwerk IP adres kan in een ander hotel wel hetzelfde zijn <<
Vrijwel altijd wordt het adres verkregen via dhcp, en verschilt dus per netwerk.
 
Hiernaast zijn de private ranges 192.x.x.x of 10.x.x.x en delen routers adressen uit de dhcp range ook nog op verschillende adressen in het derde octet uit. 192.168.178.x voor de fritz!box, 192.168.1.X voor veel thomson routers, en ook in de 10.x.x.x reeksen zijn er veel verschillen.
Het kán dus wel, maar dat zou werkelijk stom toeval zijn.
Michel Uphoff
Homepage