Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

202 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 09:25:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: verdeling per aansluiting  (gelezen 15900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
verdeling per aansluiting
« Gepost op: 11 november 2012, 16:39:17 »
Hallo allemaal,
 
Eerst de set up; een PC met Windows XP, een Acer laptop met Windows XP, een ADSL aansluiting met een 2MB verbinding en een Nexxt Nebula 150 wireless router.
Het probleem: Ik heb het idee dat de laptop minder data volume (zo noem ik het maar) toebedeeld krijgt dan de PC.
Bijvoorbeeld; als ik iets doe op de PC (bijvoorbeeld een filmpje kijken of een radioprogramma luisteren) en daarna hetzelfde doe op de laptop dan gaat dat gepaard met haperen, stotteren en soms zelfs wegvallen van de radio verbinding die ik dan moet verversen met F5. Sluit ik de laptop direct op de router aan met een LAN kabel dan is het probleem er niet. Het maakt niet uit of ik FF of IE8 gebruik. Tijdens het surfen merk ik dat haperen ook op maar dan is het niet irritant. Het duurt iets langer voordat een pagina geladen is. De verbindings indicator vertelt mij; Snelheid 48 of 54MB, Kwaliteit; zeer goed tot uitstekend.
Er zijn soms 2 héééééél zwakke andere netwerken in de buurt waarvan het signaal als "geen" wordt weergegeven. Ik zie alleen maar de namen van de netwerken.
 
Heeft iemand enig idee van wat er aan de hand is of welke instelling ik zou kunnen wijzigen?
 
Alvast bedankt,
 
Ruud
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2012, 16:31:05 »
Ha Ruud,
 
>> en daarna hetzelfde doe op de laptop dan gaat dat gepaard met haperen, stotteren en soms zelfs wegvallen van de radio verbinding die ik dan moet verversen met F5 <<
 
je schrijft:
Daarna, dus dat is dan niet tegelijk met de pc?
Ik neem aan, dat het niet uitmaakt als je met het notebook dichter bij de router gaat?

Doe eens het volgende als die laptop hapert: Druk op Ctrl-Shift-Esc (taakbeheer start). Kies tabblad processen, trek het scherm en de kolommen zo groot dat er zoveel mogelijk informatie leesbaar is, en dump een screenshot op het forum.

 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2012, 06:40:47 »
Hoi Michel,
 
Verderop de 2 printscreens maar een wat betere uitleg van het probleem.
Als ik op de PC een filmpje bekijk gaat dat probleemloos. Maakt niet uit of ik IE8 of FF gebruik.
Hetzelfde filmpje op de (wireless) laptop wordt afgespeeld met haperingen. Met IE8 gaat het bijna probleemloos (af en toe een haperingetje) maar met FF is het af en toe zwaar knudde. Sluit ik de laptop direct op de router aan met een LAN kabel dan zijn de problemen verdwenen. Uiteraard schakel ik de wireless verbinding dan uit. Vandaar dat ik het dus in de router zoek.
 
Om dit te verduidelijken hier de 2 print screens. Allebei gemaakt met FF als browser.
Deze is gemaakt via de wireless verbinding.

 
En deze is via de directe LAN aansluiting.

 
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
 
Ruud
« Laatst bewerkt op: 13 november 2012, 07:04:20 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2012, 23:16:35 »
Ha Ruud,
 
Blij dat je die printscreen gemaakt hebt, want vooralsnog bevestigt die mijn vermoeden; de laptop is waarschijnlijk overbelast tijdens het afspelen van media via Firefox ism de wifi decodering.

Plugin-Container.exe (een ff hulpprogramma) en firefox gebruiken tijdens het afspelen van dat filmpje tezamen meer dan 90% van de Cpu power, dat blijkt uit jouw printscreens. Het is goed voorstelbaar dat het bij wat complexere scènes tot 100% oploopt. Als dat gebeurt is er geen cpu power meer over voor het WPA2 decoderen van het draadloze signaal dat ook redelijk wat cpu power nodig heeft.
Gevolg: de weergave stokt en/of de wifi verbinding wordt niet meer onderhouden vanuit de laptop. Bij een kabelverbinding is er geen decodering nodig en treedt dit probleem niet of veel minder op.

Jouw notebook heeft waarschijnlijk dus niet voldoende power om én het zware FF én de decodering én een flash filmpje af te spelen. Internet Explorer belast het systeem wat minder zodat het daar meestal wel goed gaat.

Zelf heb ik weinig ervaring met FF, ik ben er geen fan van, maar je staat niet alleen met dit probleem. Lees de volgende berichtendraad eens door en kijk of de tips daar je helpen. KLIK

Terzijde: je hebt een aantal overbodige programma's actief, en op een krappe computer kan je die beter uitzetten.
 
« Laatst bewerkt op: 14 november 2012, 00:35:16 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2012, 23:41:51 »
Hoi Michel,
 
Dank voor de info over FF. Ik zal er eens een nachtje over slapen. Ikzelf was ook geen fan van FF tot een vriend van mij opmerkte dat foto's kijken op Facebook aanzienlijk beter (sneller) gaat met FF dan met IE8. Met IE8 moet er soms/best wel vaak gebufferd worden om de volgende foto op te halen. We houden het er voorlopig maar op dat we voor Facebook FF gebruiken en voor de rest IE8 totdat er een betere oplossing komt.
 
Even terug naar jouw opmerking: "Terzijde: je hebt een aantal overbodige programma's actief, en op een krappe computer kan je die beter uitzetten."
Vertel me wat ik moet doen om hier op te ruimen.
 
Alvast bedankt,
 
Ruud

 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2012, 23:50:28 »
Hoi Ruud,
 
Lees toch die link even door, er staan tips in die je mogelijk helpen, want ook het geheugengebruik door FF is absurd hoog. Waarschijnlijk heb je de nieuwste versie waarover veel klachten zijn.

Wat betreft die overbodige automatisch opstartende programma's:
 
Het beste is dat je even autoruns start (heb je waarschijnlijk nog, en anders download je het hier ).
Start het en kies eerst Options, en vink "hide windows and microsoft entries" aan. (het kan even duren voor je dit kan, autoruns leest eerst alles en dan wordt de options optie pas aanklikbaar).
Druk nu op F5.
Maximaliseer autoruns, en zorg ervoor dat er zoveel mogelijk informatie van de eerste drie kolommen leesbaar is door deze bovenin breder te trekken. Maak dan zoveel printscreens als nodig en post deze.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2012, 00:36:59 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2012, 06:19:10 »
Hoi Michel,
 
Met "ik zal er eens een nachtje over slapen" bedoelde ik dat ik die link een paar maal helemaal ga doorlezen.
Dit probleem bestaat dus al vanaf 2010. De laatste posting was in januari van dit jaar en FF heeft het dus nog steeds niet opgelost. Ik heb al wat oplossingen geprobeerd maar die waren steeds voor oudere versies. Ik kan wel terug naar een oudere versie maar moet dan auto update blokkeren. We gaan het uitvlooien.
 
Bijgaand de gevraagde screen shots. Leuk die nieuwe versie met die gele balken. Die kan ik zeker meteen verwijderen. Nee, ik doe nog niets tot ik weer van je hoor.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2012, 10:48:52 »
Hoi Ruud,
 
De gele entries kan je inderdaad allemaal verwijderen (rechtsklik, delete).
 
Scherm 1:
Ik zou bij het blok van de eerste 8 van screen 1 overal het vinkje weghalen, maar misschien zie jij dat anders:
 
De softmode messaging applet AGRSMMSG, is een inbelmodem en wordt niet gebruikt, toch?
Die pixart registry monitor, ik vind dat soort tooltjes niet verstandig en dus overbodig.
De twee synaptics drivers, als je een muis gebruikt zijn ze sowieso niet nodig, en gebruik je de pointer van de laptop alleen voor aanwijzen en klikken zoals bij een gewone muis (dus niet 'swipen', 'scrollen'  en andere 'gestures') dan zijn deze geheugenhongerige spiegeltjes en kraaltjes niet nodig.
De rest kan dus zeker uitgevinkt.
 
Weest niet bevreeschd, want mocht je ooit weer de behoefte voelen die troep (excuus, geweldige software) te gebruiken dan plaats je met autoruns gewoon die vinkjes weer terug.
 
Utility tray link kan je zonder vinkje zetten, onzindingetje.
 
Ik zie dat je Malwarebytes actief hebt. Mooi programma maar alleen nodig na een besmetting die door de virusscanner is geglipt en dan wil je toch de nieuwste versie. Deïnstalleer het, en kijk daarna met autoruns of er nog entries van malwarebytes zijn. Zo ja dan kan je die wegvinken.
 
Google updater en al haar varianten: Deïnstalleer de Google toolbar, en verwijder daarna met Autorus eventueel nog bestaande entries.
 
Scherm 2:
De eerste vier kunnen uitgevinkt.
Het Ageresoftmodem kan uitgevinkt als je geen inbelmodem gebruikt.
Bij de services, die pac207 Pixart service kan uit als je Pixart niet meer wilt gebruiken en deze service na deïnstallatie van pixart nog actief is.
 
 
Scherm 3 en 4 bevatten verder geen bijzonderheden.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2012, 19:05:05 »
Hoi Ruud en Michel,

Moet er iets gebeuren met het laatste item op scherm 4 ?
(BCMlogon.dll => File not found)


Peter

 

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2012, 08:11:09 »
Oké guys, alles gedaan als aanbevolen, afgevinkt, verwijdert enzovoorts.
Autoruns afgesloten en de laptop opnieuw gestart. Werkt goed tot zover.
 
Daarna actie ondernomen op Peters suggestie
Hoi Ruud en Michel,

Moet er iets gebeuren met het laatste item op scherm 4 ?
(BCMlogon.dll => File not found)


Peter

Onder het motto: het is geel en het bestand is niet gevonden dus: verwijdert! Laptop opnieuw opgestart en Tadaaa! Windows start niet meer op. De keuze gemaakt voor: opstarten met de laatst goed werkende configuratie en daarna startte Windows weer op. Opnieuw BCMlogon.dll verwijdert en weer startte Windows niet op. Lang verhaal kort: BCMlogon.dll => File not found blijft dus in de lijst staan. Mocht iemand hiervoor een verklaring hebben dan hou ik mij aanbevolen.
 
Ter verhoging van de feestvreugde heb ik besloten om FireFox van de laptop te verwijderen. Ook als ik geen filmpjes bekijk met FF dan zie ik in taakbeheer dat firefox.exe een behoorlijke aanslag op de CPU doet. Groter dan IE in ieder geval.
Zie ook mijn andere thread -► http://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,3374.msg23608.html#msg23608 waarin ik problemen heb met trage reacties / dode momenten.
 
Okidoki, het is nu 01.08 in de ochtend en ga morgen de laptop verder testen op snelheid en reactie tijd.
 
Tot zover dank aan allen,
 
Ruud
 
 
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2012, 23:56:03 »
Hoi Ruud,

Citaat
Daarna actie ondernomen op Peters suggestie
Dat was helemaal niet mijn bedoeling als uit te voeren opdracht. Ik vroeg me alleen af of dit item 'gefixt' kon worden.
Je maakt me wel nieuwsgierig. Kun je dat bestand vinden met de verkenner ?


Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #11 Gepost op: 16 november 2012, 04:19:11 »
Hoi Peter,
 
Dat was helemaal niet mijn bedoeling als uit te voeren opdracht.

Nope, het was mijn eigen beslissing om dat te doen. Tenslotte gaf Autoruns aan dat het bestand niet te vinden is en toonde dat ook nog in geel dus ik dacht.... weg ermee.
Bijgaand het resultaat van een zoekactie met verkenner naar BCM.
BCMlogon.dll komt hier ook niet boven water.
 
Ik heb zojuist nog een keer Autoruns gedraaid en nu alleen het vinkje weggehaald. Resultaat: NIET opstarten en dus weer voor "laatst werkende configuratie gebruiken" gekozen om op te starten. De laptop schijnt dus niet zonder dit te kunnen.
 
Ruud
« Laatst bewerkt op: 16 november 2012, 04:25:48 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #12 Gepost op: 16 november 2012, 17:09:46 »
Hoi Ruud,
 
Vreemde zaak, heb ik even geen steekhoudend antwoord op maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Kan je in autoruns eens het volgende doen?
1: Zoek de regel met die BCMlogon.dll op, rechtsklik er op en kies 'jump to'. Er wordt nu in het register gezocht naar de aanroep van dit bestand. Maak eens een printscreen.
2: Zelfde regel, weer rechtsklik, maar kies nu 'properties'. Krijg je een schermpje met eigenschappen? Zo ja, maak een printscreen.
 
Belangrijker: Loopt het notebook nu beter?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #13 Gepost op: 16 november 2012, 21:17:44 »
Hoi Michel,
 
Bijgaand de prt scr van de registry.
Deel 2 "properties" is licht grijs en niet aanklikbaar.
 
Ik kan niet zeggen of de laptop nu sneller is. Hij heeft nog steeds van die momenten dat je denkt; heb ik wel goed geklikt en net als je het nog een keer wil doen dan verschijnt het programma/bestand/.... wat je dan aan het doen bent.
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #14 Gepost op: 22 november 2012, 06:04:43 »
Daar ben ik weer. De laptop loopt nu redelijk goed en daarmee bedoel ik dat het "wachten" als ik ergens op klik nagenoeg verdwenen is. Firefox is verwijdert en gebruik nu alleen nog IE.
 
Kom ik terug op mijn probleem zoals ik dat in posting #1 heb beschreven.
Een video kijken van bijvoorbleed uitzendinggemist.nl via de wireless verbinding stottert en hapert (bufferen) op het irritante af. Sluit ik de laptop met een LAN kabel direkt op de router aan dan is het probleem verdwenen.
Voor alle duidelijkheid; Het maakt niet uit of het een video is van RTL+ of NET5 of de Telegraaf of het Parool of Nu.nl of YouTube. Alle video wordt op een gegeven moment gestopt om te bufferen. M.a.w. tijdens het afspelen wordt de buffer niet snel genoeg op/aangevuld.
 
Alle advies is welkom.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.