Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

168 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 06:40:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: verdeling per aansluiting  (gelezen 15904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2012, 21:10:27 »
Hoi Ruud,

Ik vermoedt toch een probleem met dat "BCMLOGON.DLL". Dat bestandje is nl. onderdeel van een draadloos netwerkkaartje: Dell Wireless WLAN Card Logon Provider.

Is dit een Dell computer met een ingebouwd wireless netwerkkaartje?

Open de commandprompt
Typ sc query > c:\sdlog.txt en druk op ENTER.
Post het bestand c:\sdlog.txt als bijlage


Peter
« Laatst bewerkt op: 22 november 2012, 22:29:58 door Peter »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2012, 22:41:58 »
Hoi Ruud,
 
Dat BCMLOGON.DLL ontbreekt. Aangezien het in een reeks opdrachten staat, verslikt Autoruns zich waarschijnlijk en verwijdert de hele key, met als gevolg dat de pc niet meer correct kan starten. Laten staan dus die key.

Mogelijk is dat bcmlogon ding een geoptimaliseerde driver voor jouw wifi kaartje. Kijk eens op de bijgeleverde cd of je de software voor dat kaartje opnieuw kan installeren. Soms staat de software van Dell in een aparte map, misschien kan je het van daaruit installeren. Helpt het installeren van de drivers niet, dan houd ik het op mijn eerdere analyse.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2012, 23:01:08 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #17 Gepost op: 23 november 2012, 06:28:00 »
Hoi Ruud,

Ik vermoedt toch een probleem met dat "BCMLOGON.DLL". Dat bestandje is nl. onderdeel van een draadloos netwerkkaartje: Dell Wireless WLAN Card Logon Provider.

Is dit een Dell computer met een ingebouwd wireless netwerkkaartje?

Open de commandprompt
Typ sc query > c:\sdlog.txt en druk op ENTER.
Post het bestand c:\sdlog.txt als bijlage


Peter

Hoi Peter & Michel,
 
Om met de vraag van Peter te beginnen; nee het is een Acer Aspire 5000 series.
 
Ik heb geprobeerd die commando regel in te tikken (dat lukt ook) maar het resultaat is niets.
Geen .txt bestand te vinden. Heb het meerdere malen geprobeerd, spaties verandert, verwijdert, toegevoegd, niets dus. heb dat later ook nog op mijn PC geprobeerd ook met het resultaat; niets.
 
Ondertussen is het probleem waarschijnlijk opgelost. Moet van het weekend nog wat verder testen maar tot zover ziet het er goed uit.
Ik heb een verse driver van Acer gedownload, heb via apparatenbeheer de kaart ge-deïnstalleerd. De LT ge-reboot. Kaart opnieuw geïnstalleerd en Tadaaaaa! :applaus: De foutmelding in Autoruns is nu weg en de .dll is gevonden.
Het hele gedrag lijkt te zijn verbeterd. Ik heb 3 uur lang radio geluisterd zonder ook maar één onderbreking! Ook het openen van pagina's lijkt sneller te gaan. Zoals ik al zei, vrijdag en zaterdag heb ik weinig tijd (druk, druk, druk) om te testen maar ik laat het jullie na het weekend weten.
 
Alweer bedankt en prettig weekend,
 
Ruud
 
 
 
 
 
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2012, 19:24:08 »
Hoi Ruud,

>>Ondertussen is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Dat klinkt goed.
Post nog eens een screenshot van het register zoals in bericht #13.

>>Ik heb geprobeerd die commando regel in te tikken (dat lukt ook) maar het resultaat is niets.
Vreemd, wat gebeurt er als je deze commando-regel uitvoert: sc query
Post hiervan ook eens een screenshot.


Peter

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #19 Gepost op: 23 november 2012, 23:22:15 »
Hoi Peter,
 
Zie screen dump. Dit flitst voorbij. Ik klik op run en binnen een seconde op de Pause/Break knop.


 
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #20 Gepost op: 23 november 2012, 23:40:25 »
Hoi Ruud,

Die screenshot ziet er goed uit. Als je probleem opgelost is, hoef je hiermee verder niets te doen.

Post nog wel even de andere screenshot die ik gevraagd heb. (registerwaarde van ProviderOrder)


Peter


 

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #21 Gepost op: 24 november 2012, 02:27:33 »
Hoi Peter en Michel natuurlijk,
 
Hier de 2 gevraagde screen dumps.

 
 

 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #22 Gepost op: 24 november 2012, 11:40:57 »
Hoi Ruud,

Ok, prima.


Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #23 Gepost op: 24 november 2012, 14:30:58 »
Hoi Ruud,
 
Laat je over een paar dagen nog even weten of het haperen van film en audio op die laptop definitief over is?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #24 Gepost op: 25 november 2012, 04:31:48 »
Hoi Ruud,
 
Laat je over een paar dagen nog even weten of het haperen van film en audio op die laptop definitief over is?

Hoi Michel,
Het Radio luisteren gaat nu 100% goed. Ik had vanmorgen de Notebook als "muziek terwijl U werkt" aanstaan en er was geen enkele hapering of uitval. Helemaal top.!

Het video kijken gaat het nog niet zoals ik dat graag zou willen hebben.
Het volgende gebeurde vanavond;
Ik was een bestand aan het downloaden en de snelheid werd aangeven tussen de 40 en 50 Kb/sec. Hmmmm dat is wel erg langzaam. Onmiddellijk hetzelfde gedaan op de PC en daar was de snelheid tussen de 200 en 215Kb/sec!
OK, kan toeval zijn dus ik heb weer eens een gouwe ouwe van stal gehaald...... www.toast.net Meteen het zwaarste plaatje gekozen, Blue Angels en als provider Toast.net gekozen.
Toast.net NB pic

 
Hetzelfde op de PC gedaan
Toast.net PC pic

 
Zie je de verschillen? Het plaatje is 4,31Mb en via de NB gebeurt dat in 47 sec maar op de PC in 21 seconden!
OK, kan, het is geen hi tech meting dus ook maar weer eens een www.pingtest.net gedaan. Als server Rotterdam gekozen en beide test op exact hetzelfde moment gestart. Parallel dus.
Pingtest NB


Pingtest PC

 
Ook hier weer.... zie je het verschil? De NB scoort een C en de PC scoort een B.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wireless kanaal trager is dan een LAN kanaal.
Misschien zit ik appels met peren te vergelijken maar dan hoor ik dat graag.
Gaarne jouw/jullie visie hierop.
 
Ruud
 
 
 
 
 
« Laatst bewerkt op: 25 november 2012, 04:44:18 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #25 Gepost op: 25 november 2012, 14:39:10 »
Hoi Ruud,
 
>> Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wireless kanaal trager is dan een LAN kanaal. Misschien zit ik appels met peren te vergelijken maar dan hoor ik dat graag. <<
 
Nou, je vergelijkt goudreinetten met golden delicious, dus zit je er niet ver naast.
Zo'n wifi verbinding heeft WPA(2) codering/decodering nodig, en dat veroorzaakt zoals ik eerder schreef overhead; de router moet de pakketjes coderen en de laptop moet ze weer decoderen. In feite is het een stuk ingewikkelder, en als je echt van de hoed en de rand wilt weten lees dan DIT erg technische stuk.
 
Aan jou relaas te horen zit het probleem niet in het coderen in de router (dan zou de pc via wifi ook traag moeten zijn).
Probleem is waarschijnlijk, en dat leid ik af uit jou eerdere screenshot van taakbeheer, dat het processortje in jouw laptop dat decoderen nauwelijks bij kan benen. Je kan even een nieuw screenshot maken tijdens het afspelen van een dikke video nu je kennelijk een wat beter geoptimaliseerde decodering hebt, kunnen we zien of de processor nog steeds de bits uit zijn lijf staat te rekenen.

Resultaat is, dat de througput met zo'n 40% wordt beperkt, ongeveer conform deze grafiek:

 
Een 'oplossing' kan zijn het veel minder veilige maar minder belastende WEP te gaan gebruiken. Maar dat zou ik alleen doen als ik er zeker van ben dat directe buren, mensen op straat eigenlijk geen ontvangst kunnen krijgen. Woon je een beetje afgelegen, en dat zou in Costa Rica zo maar kunnen, dan is dit een optie. Je kan ook nog even kijken of het instellen van WPA/TKIP ipv. WPA/AES je iets helpt.
 
Let op met berichten op internet dat iets anders sneller of trager zou zijn, vaak wordt er niet bij vermeld of dit voor een router, een werkstation of een combinatie van die twee geldt.
 
 
« Laatst bewerkt op: 25 november 2012, 16:05:40 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #26 Gepost op: 25 november 2012, 16:46:57 »
Hoi Michel,
 
Dat is een duidelijk verhaal. Je had appelboer moeten worden (geintje).
Een screenshot maken van taakbeheer is een lucky shot. De processor vliegt tussen 3 en 95 in de rondte.
Ik heb daarom een screenshot van de performance gemaakt. Hierin heb ik aangegeven met een rode lijn wanneer het afspelen wordt gestopt om te bufferen.

 
Ik neem aan dat mijn memory van 3/4 Gb (512Mb en 256Mb) ook niet bijdraagt aan de prestaties.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #27 Gepost op: 25 november 2012, 17:09:28 »
En nog een screenshot. Deze is van een video via de Telegraaf. Zoals je ziet vreet explorer bijna alles op. Op het moment dat ik drukte was dat 78% maar op sommige momenten is het wel 100%. Bij deze player resulteert dat in slow motion video (schok, schok, schok) terwijl het geluid gewoon doorloopt.
 
 
 
Ruud
 
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #28 Gepost op: 25 november 2012, 21:29:10 »
Hoi Ruud,
 
>> Ik neem aan dat mijn memory van 3/4 Gb (512Mb en 256Mb) ook niet bijdraagt aan de prestaties <<

Kan je dit wat nader toelichten? Heeft de laptop 3/4 GB (wat redelijk is onder XP), of zit het anders?
Er wordt volgens taakbeheer 422 MB gebruikt, dat zou bij 768MB ram geen echt probleem moeten zijn.
 
De cpu wordt inderdaad zeer fors belast, maar ik zie weinig pieken tot 100%, mogelijk zie jij die life wel degelijk. Als die er wel zijn moet een schokkend beeld wel het gevolg zijn. Het belastingsbeeld is wel wat beter dan in het begin, maar het blijft op het randje.
 
Heb je al geëperimenteerd met WEP/tijdelijk helemaal geen beveiliging/TKIP?

Het is een Acer notebook? Typenummer?
« Laatst bewerkt op: 25 november 2012, 22:05:41 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: verdeling per aansluiting
« Reactie #29 Gepost op: 26 november 2012, 02:24:28 »
Hoi Michel,
Ja het is een Acer Aspire 5003 uit 200? Origineel met een Italiaanse XP home versie. Door iemand achtegelaten bij de compu shop omdat het toetsenbord het niet meer deed. Ik heb hem gekocht voor $20 met een extern cheapo keyboard. Ik heb later een "aftermarket" keyboard uit NL laten komen. In het memory vak zit onderin een Samsung 512Mb DDR en daarbovenop een Nanya (als ik het goed lees) van 256Mb DDR.
 
Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.