Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

72 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 08:55:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent  (gelezen 13037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Gepost op: 12 november 2012, 16:27:06 »
Hallo,

 Ik heb laatst windows 8 geinstaleerd en toen werkte mij toetsenbord perfect. Totdat ik een nieuwe proccessor koeler kocht. ik kopelde alle snoertjes los zodat ik mijn pc even plat op de grond kon leggen bouwede de proccessor koeler in en klaar was kees. ik zette hem terug op z'n plek en koppelde alles weer vast aan het systeem. nu komt 't.

 ik wou wat typen op google en tot mij verbazing verschenen er geen letters. mijn oudere DELL toetsenbord had ik er ook weer in gedaan en die wertke wel gewoon goed. ik heb onslangs de drivers opnieuw geinstaleerd maar niks bleek te werken. nu kijk ik bij apparaten en printers, staat dus mijn toetsen bord ineens bij onbekend. terwijl hij het voorheen fantastisch deed.

 Dus heeft iemand mischien een idee hoe ik dit kan verhelpen?

 Met Vriendelijke Groet,

 Ricardo

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2012, 16:48:23 »
De standaardtruc is eerst de toetsenbordsoftware via het configuratiescherm geheel te deïnstalleren, daarna de computer uitzetten, gaming toetsenbord aansluiten opnieuw starten (nu zouden de gewone toetsen het eigenlijk al weer moeten doen) en dan de extra software op dezelfde wijze als de eerste keer installeren.
 
Heb je dit al geprobeerd?
Michel Uphoff
Homepage

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2012, 17:26:50 »
Ik heb dit zojuist geprobeert maar hij doet het nogsteeds niet.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2012, 21:51:56 »
Dat gamers keyboard is dat er een met een usb stekker?
En dat oude Dell toetsenbord heeft die een ronde stekker?
Is het antwoord op allebei de vragen ja, heb je andere usb apparaten, en doen die het wel?

Heb je al een andere usb ingang voor het toetsenbord geprobeerd, en die werken ook niet?
Wat wel eens wil gebeuren bij het aanluiten van veel usb apparaten tegelijk is dat de usb driver software er niet uit komt. Haal een alle usb-apparaten inclusief muis los, en sluit alleen dat gamers toestenbord op een andere usb ingang aan. Start hierna de computer en laat hem helemaal doorstarten.
Doet het toetsenbord dan ook nog niets?
Michel Uphoff
Homepage

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2012, 22:06:55 »
Ja, dit is een USB keyboard netzoals die van DELL Ik gebruik alleen maar USB apparaten. Mijn geluid gaat ook via USB
Enkel internet niet.
ik heb mijn keyboard ook in andere USB ingangen geprobeert, zonder succes.
Ik ga nu doen wat u zij met de hoop dat het werkt.




Oke ik heb alles eruit gehaald behalve het keyboard en hem helemaal opgestart. ook dat zonder succes.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2012, 22:14:04 door arzofire »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2012, 21:48:18 »
Ik begin mij af te vragen of het niet een toevallige samenloop van omstandigheden is, en dat het toetsenbord defect is geraakt.
 
Heb je de mogelijkheid het toetsenbord tijdelijk op een andere pc te prikken en te kijken of de toetsen het doen (ik denk dat je de extra software niet hoeft te installeren voor deze test).
Michel Uphoff
Homepage

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2012, 22:05:41 »
Het toetsenbord functioneerd priema op een andere computer. dus het is niet het toetsenbord zelf.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2012, 23:21:43 »
Ah, nou dat is mooi!
Nu weten we zeker dat we het in de software moeten zoeken.
 
Waarschijnlijk is het usb systeem in de war. En waarschijnlijk moet je om dat weer op orde te krijgen wat meer complexe handelingen uitvoeren. Maar voor we dat gaan doen: Kijk eerst of het terugzetten van een herstelpunt het probleem oplost. Lees hier hoe dat moet.
 
Helpt dit niet dan hoor ik het graag, gaan we onder de motorkap sleutelen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2012, 00:27:18 »
Dit heeft helaas ook niet geholpen

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2012, 22:17:51 »
Tot nu toe heeft niks gewerkt, heeft u nog andere ideën?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2012, 12:54:05 »
Dag Ricardo,
 
Je hebt Windows 8, dat maakt het voor mij lastig je te voorzien van exacte instructies want dit besturingssysteem heb ik hier niet.
 
Zoals ik schreef, mogelijk is het usb-systeem in jouw pc in de war en moet het opnieuw worden ingesteld. Dat is een wat minder voor de hand liggende taak.
 
Zorg ervoor dat alle eventuele software voor dat gaming toetsenbord netjes is gedeïnstalleerd via het configuratiescherm.
Hang een gewoon toetsenbord aan de pc en herstart de computer.
 
Tik nu in het uitvoervak (waar dit in Windows 8 ook mag zitten, zal wel ergens linksonder zijn) in : devmgmt.msc  (en geef enter)
Als het goed is, ben je nu in apparaatbeheer.
Kies bovenin 'beeld' en klik op 'verborgen apparaten weergeven'
Ga naar toetsenborden, rechtsklik op ieder toetsenbord dat je ziet, en kies 'installatie ongedaan maken'. Word je gevraagd de computer te herstarten, doe dat dan niet.
Ga naar muizen, rechtsklik op iedere lichtgrijs muis ikoontje en kies ook daar 'installatie ongedaan maken'. Let er op dat je de enige muis die donker weergegeven wordt en dus actief is (de muis waar je nu meer werkt) niet verwijdert.
Ga naar Universal Serial Buscontrollers (USB), en verwijder daar ieder lichtgrijs appraat.

 
Herstart de computer, en kijk of alles werkt zoals het hoort (Mogelijk krijg je meldingen dat er nieuwe hardware gevonden is, dat is prima. Misschien heb je een usb-printer en andere usb-apparaten, test die even).
Zet de pc uit, sluit het gaming toetsenbord aan, en kijk na een herstart of het toetsenbord wordt herkend. Zo ja, mooi!

Als ook dit niet helpt, zullen we denk ik de superverborgen apparaten en het hele usb-systeem moeten gaan verwijderen, en herinstalleren dat is een trickey klus.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2012, 13:02:25 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2012, 14:19:28 »
Dit werkt helaas ook niet...

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2012, 14:52:18 »
Dag Ricardo,
 
Je hebt de door mij beschreven stappen allemaal nauwkeurig en in de juiste volgorde zonder foutmeldingen kunnen doorlopen?
Michel Uphoff
Homepage

Offline arzofire
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #13 Gepost op: 18 november 2012, 15:13:10 »
Jazeker, ik heb devmgmt.msc in getypt en ben netjes bij apparaat beheer terecht gekomen, en heb toen alles wat u zij gedaan zonder foutmeldingen.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Cyborg gaming toetsenbord wordt niet meer herkent
« Reactie #14 Gepost op: 19 november 2012, 00:14:29 »
Ok Ricardo,
 
Nog een stapje dieper dan maar:
 
Start als administrator (belangrijk!) de opdrachtprompt. Dat ding is ergens ik neem aan in bureau accesoires te vinden, rechtsklik er op en kies uitvoeren als administrator. Een ouderwets "dos" scherm verschijnt.
In dit scherm type (wees nauwkeurig!) of plak je: set devmgr_show_nonpresent_devices=1  (geef enter)
Hierna tik je in dezelfde opdrachtprompt devmgmt.msc (geef enter)
Je bent weer in apparaatbeheer. Klik weer toon verborgen apparaten aan.
Mogelijk zien je nu veel meer grijze apparaat icoontjes als je op de plusjes voor de diverse ingangen klikt.
 
Verwijder net als vorige keer alles onder toetsenborden.
Kijk ook even bij overige apparaten, staat daar nog wat? Verwijder alle lichtgrijze apparaten.
Ga naar universal serial bus controllers, en verwijder alle lichtgrijze apparaten.
Ga naar Human Interface Apparaten (HID) en verwijder alle lichtgrijze apparaten.
Herstart de pc en laat hem uitreutelen. Sluit hem af en sluit het gamer keyboard aan.

Nog geen succes?
Michel Uphoff
Homepage