Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

100 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

22 mei 2024, 03:17:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Server 2008 Heb echt ulp nodig  (gelezen 10817 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Gepost op: 1 november 2012, 15:54:41 »
hallo,
ik hoop dat iemand hier een beetje verstand heeft van servers en een W7. alles gaat via virtuelbox.
dit zijn de gegevens:
server naam: PFSV1
domein naam: POLIFORM
Username: Administrator.
ik moet een windows 7 pc koppelen aan mijn server 2008 R2 standaart. Maar nu komt het probleem ik krijg elke keer te horen dat hij geen verbinding kan maken met het domein poliform. de screen shot heb ik voor jullie mee gestuurt. Maar het vreemde alles staat zo ingesteld als in het boek maar toch gaat het mis en als zelfs mijn docent zecht "ik weet het niet" heb je een probleem. ik zal nog even vertellen hoe we hem moet connecten: we moeten windows 7 op DHCP zetten. dan moeten we via computer>eigenschappen instelling wijzingen en dan netwerk-id. alles invullen zoals het boek het  doet en hoe de docent het doet. en dan krijg ik de  melding dat AD DC niet kan vinden? mijn docent zij in het ergste eval ligt het aan de computer omdat een laptop niet echt een server is. maar hier door kom ik nog al achter te liggen en dat heb ik liever niet plus dat ik nu niet verder kan, en dan is die docent nu ook nog eens afwezig.
 
ik hoop dat een van jullie verstand heeft van systeembeheer en deze problemen. want dit gaat mij nu nog te ver!
 
groet
joël Albersen

Offline RoryM

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2012, 16:27:23 »
Kunnen de server en client elkaar wel pingen?


Zitten ze in een virtual netwerk en dan ook in de zelfde iprange?

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2012, 16:30:00 »
als ik probeer te pingen krijg ik time out.
maar het vreemde is ik heb alles samengedaan met een vriend van me maar hij kan het wel maar ik kan het niet.
en ik heb nog even gekeken maar het lijkt wel of de server ontzichtbaar is.
en ze hoeven volgens de docent geen internetverbinding te hebben om elkaar te vinden.

Offline RoryM

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2012, 16:35:30 »
Check in virtualbox even de instellingen van je virtuele netwerkkaart...
Bij VMWare weet ik dat je host only hebt en een virtueel netwerk kunt opzetten.


Ze hoeven ook geen internet verbinding te hebben maar wel in iedergeval een (virtueel) netwerk waar ze beide bijkunnen.


Kijk anders even dit filmpje; http://youtu.be/bAxpBChGxas


Misschien heb je daar wat aan

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2012, 14:46:26 »
ja dat staat ook goed :(
waarom is mijn oplossing nooit eens makkelijk om de hoek
want ik heb ook met W7 lessen nu dat moet ik netwerk instellen zoals in het boek heb ik gedaan maar dan moet ik ping canberra doen canberra is de naam van de pc. en dan kan hij ook de host niet vinde :(

Offline RoryM

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #5 Gepost op: 2 november 2012, 15:57:43 »
Kun je op beide machines (server en client) eens ipconfig /all doen en de tekst kopiëren hier naar toe?
« Laatst bewerkt op: 2 november 2012, 18:06:12 door Ronald »

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2012, 19:32:57 »
ik hoop dat een van jullie verstand heeft van systeembeheer en deze problemen.
Ikke niet, heb te maken met nog veel grotere problemen en moeilijk dingen uit de vorige eeuw MS-Dos, Novell enz.
En af en toe een opstandig XP en W7 bakje.

Misschien een niet zo 'n slimme reactie op jou vraag, maar wel eentje die vaak erg effectief is.
Als je hem aan hebt staan, zet eens op die W7 bak de software firewall uit.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #7 Gepost op: 4 november 2012, 00:46:48 »
Staan de netwerkkaart gegevens in Vituralbox en je virtual machines zeker weten goed en gelijk? (en zet ze eens anders, en dan weer terug). Staan alle firewalls uit ? (en dan bedoel ik ook echt uit). Als je de server niet kunt pingen krijg je dus zeer waarschijnlijk geen IP via DHCP, dus ook connectie met Active Directory (ik schat even in dat die AD melding daar door komt). Staat op de server wel een DHCP server actief, want anders gaat dit hele spelletje nooit werken...
 
TdJ
 
PS: Als de docent zegt dat het komt omdat het een laptop is en geen 'echter' server zegt dat denk ik genoeg over de docent...

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2012, 12:16:25 »
hallo,
bedankt voor de hulp ik heb nog even van alles getest. dus heb weer even wat nieuwe screendumps. vrijdag is trouwens mij W7 kapot gegaan . dus ik vroeg de docent kopieer die van een klasgenoot maar. heb ik gedaan toen kwam ik gisteren er achter bij het huiswerk maken dat de gekopieerde machine al lid is van een server(wat dus niet klopt) dus let daar niet op. hij is geen lid van poliform.
ik stuur ook even wat info mee over DHCP op mijn server misschien zien jullie het geen dat de docent niet ziet. ik zip het betsand even. ik heb alleen elke keer 2 foutmeldingen in mijn DHCP over ipv6 die ik niet eens aan heb staan laat staan gebruik.
en nog meer goed nieuws ik heb 2x een windows 7 ultimate voor het vak Windows7 en die kunnen elkaar ook niet pingen. je moet ping Canberra doen en dan krijg je dat de hostname niet is gevonden dus het gaat echt heerlijk bij mij :/
en ik moet zeggen ik heb veel meer aan jullie hulp dan wat die docent heeft gedaan. dus erg bedankt
groet
joel
 

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2012, 14:56:20 »
Hoi,
 
Plaatjes zeggen wel iets meer. Er staat namelijk dat de DHCP IPv6 server niet betrouwbaar functioneert omdat de server minimaal 1 dynamisch ip adres heeft ipv alleen maar statische ip adressen. Daarnaast functioneert de DNS niet correct wegens ontbreken credentials (zeg maar user/password rechten en/of configuratie). Daarnaast zie ik IPv4 en IPv6 door elkaar, dat zijn echt twee verschillende zaken, als ik het zo snel zie doet de server IPv6 (en mogelijk IPv4, maar het zou kunnen dat dit niet lekker gaat wegens niet correcte configuratie) en de werkstations alleen IPv4, dat gaat dus niet echt goed betrouwbaar werken lijkt me.
 
TdJ

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: Server 2008 Heb echt ulp nodig
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2012, 17:53:33 »
hallo,


bedankt voor de hulp. ik ben nog even bezig geweest met mijn docent en dit.
maar het is nu opgelost. er zat een fout in mijn windows 7 machine aangezien hij gekopieerd was. van iemand die al met poliform was verbonden. waren de instellingen ander gezet en hierdoor liep het niet meer allemaal even lekker.
en mijn DHCP is nog gereset zo nu doet hij het :).
erg bedankt voor de hulp de docent vond het slim om het hier te vragen.


groet
joel