Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

227 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:17:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Welke smartphone hebben jullie?  (gelezen 20563 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline liannespecht
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Vrouw
Welke smartphone hebben jullie?
« Gepost op: 22 november 2012, 14:24:00 »
Hallo mede forumleden,


Ik ben nog een beetje ouderwets en heb nog geen smartphone, maar zou er wel graag een willen. Ik heb alleen nog geen idee welke.
Dus ik vroeg me af welke smartphone jullie hebben en wat jullie hier goed en/of minder goed aan vinden zodat ik een beetje een ideetje heb van wat ik moet gaan kopen :)


Alvast bedankt!

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Welke smartphone hebben jullie?
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2012, 22:36:28 »
Dag Lianne,
 
Zelf heb ik de Samsung Galaxy Note, maar bijna mijn hele omgeving heeft de Galaxy s2 of 3. Mooie en veelzijdige apparaten, werken onder Android.
De andere (wat minder grote maar zeer bekende) speler op de markt is natuurlijk Apple met zijn iPhone, ook een mooi en goed ding.
Andere merken en besturingssystemen zijn gereduceerd tot kleine spelers op de smart phone markt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Welke smartphone hebben jullie?
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2012, 22:59:29 »
Hoi Lianne,

Een collega van mij heeft de Galaxy S3. Ik vind hem toch wat te groot. Als je zelf geen al te grote handen hebt, is de S3 wellicht niet zo'n goede keuze. Er is/komt wel een S3-mini versie, die zal wat handzamer zijn. ;)

Zelf gebruik ik nu een Galaxy S Plus. Dat is een iets sneller broertje van de Galaxy S (waarmee Samsung doorbrak met de 1e Android smartphone). Samsung is helaas zelf alweer opgehouden met het uitbrengen van updates voor deze telefoon. Verder dan Android versie 2.3.6 (codenaam: Gingerbread) zal het niet komen. Gelukkig zijn er wel heel actieve onafhankelijke ontwikkelaars (zoals op http://xda-developers.com) die wél verder gaan, en inmiddels heb ik Android versie 4.1 (JellyBean) draaien. Dat illustreert meteen het grote voordeel van Android: het is een open besturingssysteem. Dit in tegenstelling tot alles dat Apple maakt.

Als je een iets ouder model neemt, bijvoorbeeld de Galaxy S2, betaal je niet de hoofdprijs en heb je toch een hele leuke telefoon. Trouwens, wat is oud: alles ouder dan 1 jaar is in smartphone-termen al bijna bejaard. ;)  Althans, dat willen de fabrikanten ons graag laten geloven. In de praktijk valt dat reuze mee. Mijn oude Galaxy S is nog steeds in gebruik en doet het nog steeds perfect.

Weet je zelf al ongeveer wat je wilt? Waar ga je de smartphone vooral voor gebruiken?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence