Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

491 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 13:21:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hackers Rusland  (gelezen 8350 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Hackers Rusland
« Gepost op: 8 november 2009, 20:45:04 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PaulvDatum:01-08-2009
 Aan:AllenMsgID:4342.1
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Heeft iemand ook toevallig onlangs dat item gezien, ik meen op Canvas, waar de belgen het spoor terug gingen natrekken van een hacker en in Rusland terecht kwamen.
Het schijnt daar wel het paradijs te zijn voor hackers en cybercriminelen.Ze gingen bij een hackertijdschrift langs en die lieten zien dat er gewoon een markt is waar je virussen kunt bestellen op maat en naar wens met een prijskaartje.Dat loopt gewoon via steeds wisselende forums die haast niet te traceren zijn.
Ze lieten ook even zien dat ze zo binnen konden komen bij het ministerie van defensie in Amerika,en alle gegevens van soldaten en meerderen die in Afganistan vochten rolden zo over het beeld.Ze schatten dat die gegevens ongeveer 2 miljoen waard zijn voor terroristen.
Ook nog lieten ze zien hoe makkelijk ze bij allerlei gegevens konden komen van mensen in Europa,bankgegevens,wachtwoorden de hele reut.Ze checkten dat met iemand in Frankrijk en alles bleek te kloppen.
Zou dat nu gewoon zijn dat mensen zich zo slecht beschermen door geen antivirus te gebruiken of zijn de hackers inmiddels zover dat dat helemaal niks meer uitmaakt?
Groet,Paul


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:02-08-2009
 Aan:PaulvMsgID:4342.2
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>>  dat mensen zich zo slecht beschermen <<

Ik ken dat soort verhalen wel. Wat je hier naar voren brengt is trouwens wel heel extreem. Dat neem ik toch deels met een korreltje zout.
Het neemt niet weg dat er regelmatig gevallen aan het daglicht komen, die nooit hadden mogen gebeuren. Dat mensen zich privé niet goed beschermen is één ding. Dat bedrijven, die online zaken doen via creditcards, de daarbij verkregen gegevens niet naar behoren achter gesloten deuren (figuurlijk gesproken) bewaren kan zeker niet. Daar zijn ze overigens zelf verantwoordelijk voor en de creditcardmaatschappijen lossen het voor de consument op, maar toch.
Ik las in het nieuws dat men bij de rechtbank een virusaanval had en later was er sprake van een oud virus. Ja, zo gaat dat soms. Als het waar is is het hopelijk een goede les.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PeterDatum:02-08-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4342.3
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hoi Just en Paul,

>>Ik las in het nieuws dat men bij de rechtbank een virusaanval had en later was er sprake van een oud virus.<<
Yep, zie HIER.
Het is wel een flater, voor de rechtbank en voor het ICT-bedrijf dat hiervoor verantwoordelijk is.
Te lezen is dat de besmetting vermoedelijk via een USB-stick gekomen is. Een goede bescherming is blijkbaar makkelijk te omzeilen of slecht ingericht.


groeten, Peter



Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PaulvDatum:03-08-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4342.4
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Ja het is allemaal moeilijk in te schatten,het voordeel is wel dat banken de schade vergoeden maar met identiteitsroof kun je ook behoorlijk in de problemen komen.
Vandaag in het nieuws dat de meeste sites van de overheid zo lek zijn als een mandje:
http://www.ad.nl/binnenland/3408164/Websites_overheid_lek_als_een_mandje.html
Groeten,Paul


Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PaulvDatum:03-08-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4342.5
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hallo Just,
Hier staan nog wat gegevens van dat programma op canvas,niet zo veel.
http://terzake.canvas.be/uitzending/terzake-287-cybercrime/
Groet,Paul


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PaulvDatum:03-08-2009
 Aan:AllenMsgID:4342.6
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Er staat:
>> met welk gemak de bankverrichtingen van een willekeurige burger kunnen worden onderschept.<<
Dat is denk ik toch niet helemaal juist van wat ik heb gezien.Die computer van die man was besmet en die mensen van dat hackerblad lieten een lijstje op het scherm zien van besmette computers,een handje vol in dit land en wat in dat land,zo verspreid door heel europa.
Het is dus geen willekeurige burger maar een burger wiens computer besmet is.
Jammer dat ze dat niet verder hebben uitgespit hoe die man besmet is geraakt.
Paul


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:Just VechtDatum:03-08-2009
 Aan:PaulvMsgID:4342.7
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>>  hoe die man besmet is geraakt <<

Je wilt niet weten hoeveel PC's door verschillende oorzaken zonder bijgewerkte virusscanner door het leven gaan.

Ik heb iemand in de kennissenkring, die meteen vól begint af te geven op alles wat beweegt, als er qua viruszaken wat moet gebeuren bij zijn PC. Die help ik dus absoluut niet meer, want ik hoor ook  tot "alles wat beweegt" . Ik weet wel zeker dat daar iets goed mis zit.
Maar ik ga echt niet kijken ... . Ik ben niet gek!

groeten,
Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Computerbeveiligin g
 Van:PaulvDatum:03-08-2009
 Aan:PeterMsgID:4342.8
 Onderwerp:Hackers RuslandForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
Nog dank voor de link.
Paul