Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

493 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 22:31:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits  (gelezen 5324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sjm.creeemrs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Gepost op: 17 januari 2013, 19:04:47 »
Mijn SamsungS2 750GB harde schijf werkt niet op mijn nieuwe HP Probook met Windows 7 64 bits besturingssysteem.
De harde schijf wordt wel herkend en ik kan ook een backup-taak toevoegen maar na het ingeven van het wachtwoord hiervoor zou de volgende stap het aangeven van de bron bestanden zijn. Dit doet hij dus niet maar de schijf wordt spontaan afgemeld, daarna meld hij zichelf weer aan maar het icoontje "Bron" blijft licht van kleur en kan dus niet bediend worden.
 
Wie kan me helpen?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2013, 16:58:01 »
Is die externe harddisk wel te benaderen met de verkenner?
Zo ja, kan je er een bestandje naar toe kopiƫren?
Michel Uphoff
Homepage

Offline sjm.creeemrs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2013, 22:04:39 »
Ja, via verkenner kan ik hem als gewone opslagmedium gebruiken, en er dus bestanden heen kopieeren.
Maar de 'Autobackup' functie vind ik wel handig.
Op mijn Dekstop met XP werkt de schijf nog als vanouds!
Het zal te maken hebben met de 64 bits?
 

Offline iWallyIT

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
    • iWally IT voor al uw IT oplossingen
Re: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2013, 02:25:54 »
Heeft niet veel te maken met 64 Bits, wat je het beste kan doen is even de schijf loslaten, tot nadat je het wachtwoord intikt, het lijkt of aan de software van HP te liggen voor autobackup of aan je UAC instellingen. Dat is natuurlijk speculatie, want je moet echt eigenlijk echt gezien hebben om de oorzaak hiervan vast te stellen.


Probeer even de schijf aan te koppelen nadat je je wachtwoord hebt ingegeven om door te gaan in de UAC en kijk dan of je hem als bron kan opgeven.
Mocht dat niet lukken, laat even weten of als je hem aangekoppeld hebt of hij dan ook echt uit Windows verdwijnt. Het lijkt erop dat de software van HP anders je hardeschijf veilig uitwerpt of iets dergelijks.

Wel vreemd allemaal, hoe heet het programma van HP dat je gebruikt?

Offline sjm.creeemrs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2013, 21:50:45 »
 Bedankt voor je reactie iWallyIT,
ik denk dat ik het probleem niet voledig heb uitgelegd excuses hiervoor. Ik zal ook een screendump bijvoegen.
Ik heb dus een Samsung S2 harde schijf met 750 GB geheugen, deze schijf kan ik via verkenner benaderen en er ook bestanden naar toe kopieeren.
Maar deze schijf bevat ook een keuze onder de 'Samsung drive Manager' dat  'AutoBackup' heet.
Wanneer ik deze optie kies heb je de mogelijkheid om een 'Back-up taak' te maken. Ik heb er al twee gemaakt voor mijn desktop (XP).
Wanneer je deze taak aanmaakt geef je die een naam en moet je een wachtwoord toevoegen en dan krijg ik mijn eerder beschreven problemen. Het icoontje 'Bron' kun je niet bedienen.
Alvast bedankt voor een reactie.
 
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2013, 22:17:37 »
Met die externe disk is niet aan de hand.
 
Kijk eens in die Samsung software bij diagnose en schijfbeheer of je daar een oorzaak kunt vinden voor het probleem.
Michel Uphoff
Homepage

Offline sjm.creeemrs
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf Samsung S2 werkt niet op HP met Windows 7 64 bits
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2013, 19:24:19 »
Vandaag onze bedrijfs IT man op bezoek gehad. Deze heeft de vraag ge-Google-ed en in de volgende link vonden we het antwoord:
http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-windows_update/na-installatie-van-update-kb2698365-werkt-samsung/3b8512b4-2936-4e6e-85dd-9ebc79a121e1?msgId=d225a3e9-9a2e-4e60-a7a1-6b1c95715adb
 
De update 'verborgen' het programma Samsung drive manager verwijderd en opnieuw geinstallerd --> en probleem is opgelost.
 
Bedankt voor alle reacties en misschien tot een volgende keer.