Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

500 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 19:58:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: USB aan/uit  (gelezen 5306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
USB aan/uit
« Gepost op: 14 maart 2013, 14:05:49 »
hallo,

nadat ik een nieuwe videokaart heb gemonteerd, hebben mijn USB poorten vreemde gewoontes gekregen. en ik weet niet hoe dit komt. zo af en toe valt mijn USB gewoon uit voor een paar seconden dan hoor je dat leuke geluidje. en dan gaat hij weer aan, echter gebeurt dit op het meest vervelende moment. toen zij mijn hardware docent dat het energie besparing is. maar ik snap niet waarom hij er nu mee begint. mijn videokaart neemt 135 watt max CPU neemt 120 watt max ram neemt hoog uit iets van 15 watt. harde schijven samen 50 watt hoog uit. fan nemen met ze allen ook hoog uit 50 watt dvd lezer gebruik ik niet onder tussen en het moederbord naar mijn weten ook 50 watt dat maakt het samen: 420 en ik heb een 600 watt voeding dus het moet met gemak kunnen? of heeft alternate mijn instellingen verandert zoals hij was met mijn oude videokaart die 105 watt nam max? of wat is het anders

edit: een docent zei ook nog dat het er aan kan liggen met bepaalde nummers zoiets als IP maar dan met je hardware dus dat een andere USB het nummer wil van mijn Muis/toetsenbord.

groet
joel

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: USB aan/uit
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2013, 01:57:25 »
>> een docent zei ook nog dat het er aan kan liggen met bepaalde nummers <<

Dat zou kunnen. Soms zijn er te weinig vrije interrupts of i/o adressen en zitten twee stuks hardware elkaar in de weg. Maar dat gebeurt met moderne computers nog maar zelden.

Zo af en toe valt de usb uit schrijf je. Analyseerd dat eens wat beter. Onder welke omstandigheden hoor je dat ding-dong geluid? Kan je er een patroon bij herkennen?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Joël

  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 433
  • Geslacht: Man
    • top website voor eigen pc builder
Re: USB aan/uit
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2013, 13:51:21 »
hallo michel,

het gebeurt vaak onder world of tanks. echter heb ik er nooit eerder last van gehad nadat ik mijn videokaart heb gehaald. maar die zit er goed in en alles werkt er correct aan. er zit jammer genoeg geen patroon in soms doet hij het  3 x op een dag soms nooit. en soms blijft hij uit voor 1 minuut. sorry er zit heen logica in.

groet
joel

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: USB aan/uit
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2013, 16:46:21 »
Als het alleen onder dat spel gebeurt, lijkt een interrupt of i/o probleem mij uitgesloten.
Een snelle blik op internet leert mij dat je niet de enige bent met Usb uitval tijdens spelen met WOT.
Michel Uphoff
Homepage