Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

260 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 11:45:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geen telefoon  (gelezen 14195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Geen telefoon
« Gepost op: 8 mei 2013, 20:34:54 »
Hallo,

M´n telefoon doet het niet meer,ik krijg helemaal geen signaal en ook niet als ik hem op de splitter zet.
M´n adsl doet het wel goed.
Bij KPN zeggen ze dat ze wel signaal krijgen tot in m´n woning,dus geen problemen.

Het zou de telefoon kunnen zijn maar ik heb een hele oude schijftelefoon (denk goed) aangesloten en die werkt ook niet.
Zou het de splitter stuk kunnen zijn,komt dat voor dat adsl werkt en telefoon niet?

KPN rekent hoge kosten als het probleem in m´n woning zit dus ik ga toch maar even alles goed nalopen.
Heeft iemand nog een idee hoe ik te werk kan gaan.Iets meten? Volgens de persoon die ik aan de telefoon had kun je niet meten of er spanning opstaat,speciale stroom.....Ik meet ook geen waardes.

Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2013, 21:13:45 »
Hoi Paul,

De splitter kan inderdaad kapot zijn. Kan je die niet ergens even lenen?
Alle pinnetjes in telefoon-uitgang van de splitter zien er goed uit?
KPN kan toch een splitter opsturen. Lijkt me geen probleem/kostenpost. Je modem kreeg je toch ook gratis?


Citaat
een hele oude schijftelefoon (denk goed)
1 van deze modellen ? :)


Peter

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2013, 21:24:56 »
Hallo Peter,

Ik heb nog een heel adsl pakket liggen dat ik kreeg toen ik overstapte van compuserve naar tiscali-
Dus ik kan wat proberen.

Die telefoon lijkt er wel bij te staan,hoewel.Ik lees nu onderop 10-57.Het is een standard PTT (deze heeft geen gekruld snoer)



Groet,Paul
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2013, 21:33:57 door Paul »

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Geen telefoon
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2013, 21:33:51 »
Al eens een andere telefoon er aan gehangen?

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2013, 21:37:06 »
Hallo Ton,

Afgezien van die hele oude telefoon heb ik geen andere.
Buren hebben allemaal upc.
Maar ik heb zo wat de draadjes van de telefoon in de kontaktdoos (met de hoorn van de haak) tegen de kontakten gehouden en ik hoor niks knetteren,dat herinner ik me nog wel van vroeger dat dat meen ik gebeurde.

Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2013, 21:51:01 »
Bij de oude analoge telefoons zou je tussen de 2 draden een lijnspanning moeten meten van 40-50 Volt DC.

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Geen telefoon
« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2013, 22:00:39 »
Afgezien van die hele oude telefoon heb ik geen andere.
Buren hebben allemaal upc.

Een telefoon (met draad) is een telefoon is een telefoon. Ongeacht de provider die achter het draadje hangt. Hooguit zou er een probleem wel/niet bellen/rinkelen kunnen ontstaan maar een verbinding maken cq. gesprek voeren kunnen ze allemaal.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2013, 22:15:09 »
Zoveel weet ik er niet van maar m´n buurman zei dat het niet ging bij hem,hij had ook een dect telefoon.(misschien via een modem op de kabel)

"Alle pinnetjes in telefoon-uitgang van de splitter zien er goed uit?"
Hier een plaatje van de splitter,ik vind de draadjes boven wel wat eigenaardig zitten,lijken wel kontakt te maken ?



Als ik het zo vergelijk met de splitter die in het pakket zit,is dit niet goed.Hoe ontstaat zoiets?
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2013, 22:26:22 door Paul »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #8 Gepost op: 8 mei 2013, 22:30:36 »
"Alle pinnetjes in telefoon-uitgang van de splitter zien er goed uit?"
Hier een plaatje van de splitter,ik vind de draadjes boven wel wat eigenaardig zitten,lijken wel kontakt te maken ?

Die 2 draadjes horen elkaar NIET te raken. Als je het plugje aansluit horen die 2 koperen draadjes in het gleufje erachter te vallen.
De bovenste ziet er goed uit, de onderste is krom en sluit zo te zien je lijnspanning kort waardoor je dus niet kan bellen.
Probeer die onderste eens voorzichtig recht te buigen zodat die de bovenste niet meer raakt.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2013, 22:34:05 »
Dat is wel een operatieve ingreep.Maar ik heb net een leesbril sterkte 3 met ledverlichting gekocht,dus ik ga eens kijken.

Dat onderste pootje zit dus los aan de achterkant,ik heb hem wel naar beneden gekregen en wat verder erin gedrukt maar de telfoon doet het niet.
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2013, 22:43:51 door Paul »

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #10 Gepost op: 8 mei 2013, 22:51:36 »
Kun je die draadjes er zo uittrekken? Of zitten die heel erg vast?
Als ik die splitter los maak heb ik natuurlijk geen internet meer.....

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #11 Gepost op: 8 mei 2013, 23:29:23 »
Citaat
Kun je die draadjes er zo uittrekken? Of zitten die heel erg vast?
Nee, die kan je er NIET uittrekken. Aan de voorkant zitten ze op een printje gesoldeerd. Het is een zogenaamde veer-aansluiting: is geen stekker geplaatst dan staat elk draadje naar boven (= van de print af). Druk je er een stekker in, dan wordt elk draadje een beetje omlaag gedrukt zodat het nog wel contact maakt met de draadjes die in de stekker zitten.
Met een kleine schroevendraaier oid. kan je toch voorzichtig de onderste draadveer van de andere afbuigen? 

Citaat
Als ik die splitter los maak heb ik natuurlijk geen internet meer.....
De 2 andere aansluitingen van de splitter kan je met elkaar verbinden zodat internet gewoon werkt. De splitter is dan spanningsloos.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2013, 23:42:03 »
Ja,dat is gelukt,maar het heeft geen resultaat gegeven.Ik denk dat ik het zelf gedaan heb dat kontaktje verschuiven toen ik wat ruw probeerde daar spanning te meten.
Het is me nu duidelijk hoe het werkt,merci.

Ik bedoel eigenlijk die andere draadjes die zo klem zitten in de splitter.Kun je die er zo uithalen of moet je die weer opnieuw afknippen?
Ok,en dat verbinden dan met een kroonsteentje ofzo?

Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2013, 00:01:59 »
Ik denk dat je beter eerst een andere splitter kan proberen zodat we weten of je dan kan bellen.
Mogelijk is de splitter al overleden.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #14 Gepost op: 9 mei 2013, 08:53:02 »
Ik denk dat je beter eerst een andere splitter kan proberen zodat we weten of je dan kan bellen.
Mogelijk is de splitter al overleden.

Dat was ik van plan maar dan moeten die aansluit-draadjes er toch uit.Zitten die zo klem dat ze er niet uit kunnen of trek je die er zo uit? Kan ik ook zo zelf uitproberen natuurlijk.