Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

185 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 00:28:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geen telefoon  (gelezen 14193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #30 Gepost op: 10 mei 2013, 22:46:35 »
Ook lekker,lees ik op dat forum dat iemand een afspraak had gemaakt en een half uur daarvoor wordt hij gebeld door de monteur,het werkt weer.Alleen z´n adsl doet het dan niet meer komt hij later achter en daar blijkt die monteur geen verstand van te hebben,weet alleen iets van telefoon.
Zit hij minsten tot maandag zonder internet....Ik begin m´n geduld wel te verliezen.
Via de mail krijg ik wel een reactie en verwachten ze dat ik weer ga bellen,heb ik geen zin.
Het forum loopt ook vol met precies dezelfde klachten.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2013, 22:09:05 »
Volgens de medewerker zijn dat toch andere gevallen.
Ze komt nu met dat ze op mijn lijn 2 splitters zien....(of zouden ze zien dat ik hem vervangen heb)

Zou toch sterk zijn dat benedenburen in mijn lijn hebben zitten rommelen....

Paul

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #32 Gepost op: 13 mei 2013, 14:07:48 »
Niet dus.De monteur belde me op op de vaste lijn,precies zo als bij die persoon op het forum.
Het schijnt dat regelmatig poorten uitvallen omdat het oude centrales zijn......Hij heeft me nu ergens anders doorverbonden.Dat ze dat soort dingen niet weten bij de servicelijn! Komt regelmatig voor.

Ook deze man wilde me overhalen om digitaal via modem te gaan bellen.
Ik zei dat ik het zonde vind om altijd m´n modem te moeten aan hebben staan (hoewel die overdag toch wel al continue aanstaat eigenlijk) Toen zei hij dat het niet zo goed is als het modem uit staat omdat dat modem geupdate wordt met beveiligingsdingen (mijn woorden).
Is dat zo dat? Dat ongemerkt m´n modemsoftware wordt geupdate,sterk verhaal of klopt dat wel?

Groet,Paul

Nog dank voor het meedenken,een ieder.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #33 Gepost op: 13 mei 2013, 18:39:20 »
Hoi Paul,

Dus toch gewoon een uitgevallen telefoonlijn bij KPN.

Citaat
Is dat zo dat? Dat ongemerkt m´n modemsoftware wordt geupdate,sterk verhaal of klopt dat wel?
Ik weet wel dat bijvoorbeeld UPC zijn digitale tv-kastjes bijwerkt. Dat staat zelfs op hun website, zie HIER

Of dit ook met modems/routers gebeurd durf ik niet te zeggen.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geen telefoon
« Reactie #34 Gepost op: 13 mei 2013, 20:02:58 »
Hoi Peter,

Dank voor de link.Dat digitaal is denk inderdaad wel een stuk goedkoper en je hoeft geen huur te betalen aan kpn voor de lijn als ik het zo lees.
Dus dan is het 2,50 per maand ipv bijna 20 euro per maand.Daarom verklaren die mensen me voor gek dat ik nog zo analoog bel......

Groet,Paul