Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

498 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 17:28:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Acer Aspire V3 711G, start niet meer op na enkele problemen  (gelezen 5285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wim.schmitz
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Acer Aspire V3 711G, start niet meer op na enkele problemen
« Gepost op: 19 juli 2013, 13:28:11 »
Dag iedereen...

Ik heb al even een acer aspire, waar win8 op draait. Sinds gisteren is de pc enkele keren uitgevallen, en opnieuw opgestart. ik heb een eerste herstelpunt gemaakt toen dit de eerste keer gebeurde. Maar vanochtend kreeg ik de pc helemaal niet meer opgestart... 
Uiteindelijk geraakte ik erin, in veilige modus, maar ik dacht dat daarna opnieuw opstarten het probleem zou verhelpen: niet dus. Ik geraak niet eens meer tot het opstartmenu met geavanceerde opties, en de laptop gaat direct op zwart scherm staan. 
Enig idee wat hier aan de hand is? Mijn virusscan van gisteren heeft ook niets gevonden.

Offline wim.schmitz
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Acer Aspire V3 711G, start niet meer op na enkele problemen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2013, 13:41:46 »
Update: Na f2 bij het opstarten, niets te veranderen en nog eens proberen met Shift+f8 krijg ik het achtergrondscherm van die geavanceerde opties, maar zonder tekst --> volledig blauw scherm :(

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Acer Aspire V3 711G, start niet meer op na enkele problemen
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2013, 20:09:07 »
Welkom,

Klik op de knop Troubleshoot - Advanced options - Automatic Repair.
De computer zal dan herstarten.
Na de herstart verschijnt een melding dat Windows Automatic Repair zal gaan uitvoeren.
Er verschijnt een Windows inlog keuzescherm, selecteer daar een administrator gebruikers account.
Mogelijk moet nog het wachtwoord van de gebruiker ingevoerd worden.
Klik op Continue.
Automatic Repair wordt nu gestart.
Tijdens het repareren kan je computer herstart worden, dit is normaal.
Na het repareren verschijnt een melding of het gelukt of mislukt is.

Vertel welke melding je krijgt of maak er een foto van en post deze als bijlage.

Offline wim.schmitz
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Acer Aspire V3 711G, start niet meer op na enkele problemen
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2013, 17:13:07 »
Dag Peter. Dat had ik al geprobeerd, zonder resultaat. Ik kwam elke keer uit op een zwart scherm, het laadscherm, of het blauw scherm met geavanceerde opstartopties... Heb de pc nu binnengebracht bij de Eurosys (daar heb ik hem gekocht). Het zal waarschijnlijk een herinstallatie zijn, hebben ze gezegd :( toch bedankt voor de hulp.