Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

486 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 19:11:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Tip startknop Windows 8  (gelezen 4971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Tip startknop Windows 8
« Gepost op: 25 juli 2013, 17:40:58 »
Beste medeleden,

Onlangs heb ik een ultrabook aangeschaft om deze op vankantie  mee te nemen.
Dit was de eerste keer dat ik daadwerkelijk in aanraking kwam met Windows 8. Inmiddels is door mij veel informatie ingewonnen via het internet over Windows 8 en een veel terugkeerde vraag is waar de startknop gebleven is .
Nu blijkt dat deze vraag(lees: klacht) Microsoft ook heeft bereikt maar men was in eerste instantie niet geneigd hier iets aan te doen. Uit plubicatie heb ik begrepen dat Microsoft wellicht toch overstag gaat en de startknop "terug brengt". Ik wilde hier niet op wachten en heb verder gezocht of hier een alternatief voor is, ja die is er. Via de site http://ninite.com/ bestaat die mogelijkheid.
De desbetreffende knop is te vinden bij het onderdeel "Nutsbedrijven" en het hokje aanvinken met de omschrijving "Classic start" (laatste regel). Mocht je verder niets meer willen installeren klik dan op "Get Installer" en het resultaat zie je vanzelf op het scherm. Als alles gelukt is staat linksonder, waar voorheen de startknop stond, een Shell icoon en voila het werkt weer als voorheen. Het is gratis en voor niets, altijd meegenomen.

Groet,Boyo.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Tip startknop Windows 8
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2013, 19:56:29 »
Hallo Boyo,

Dank voor de tip! :)  Met Windows 8.1 komt de startknop weer terug, zij het dat hij wel iets anders werkt dan in Windows 7. Zie bijvoorbeeld: https://tweakers.net/reviews/3111/3/windows-81-de-terugkeer-van-de-startknop-de-startknop-is-terug-maar-dan-anders.html

Gebruikers van Windows 8 kunnen straks gratis overstappen op Windows 8.1.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence