Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:03:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: wifi-account  (gelezen 20756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bensi
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
wifi-account
« Gepost op: 3 augustus 2013, 15:44:13 »
Op mijn zoektocht naar info over wifi via hotspots kwam ik op deze NL Computer Forum terecht. Het onderwerp waar ik op klikte: wifi op de camping. Om antwoorden te kunnen zien heb ik mij aangemeld.
Ik verblijf regelmatig in mijn stacaravan waar ik internetaccounts voor 1, 3 of 7 dagen of 1 of meerdere maanden tot 1 jaar kan kopen ( gebruikersnaam + wachtwoord). Hoe langer het account hoe (relatief) goedkoper.
Sinds enige tijd heb naast mijn laptop( Asus)  een tablet (Samsung). bij de eerste keer inloggen met een nieuw account herkent de hotspot mijn systeem (SSID; IP-adres???) en moet volgende keren met hetzelfde systeem inloggen of anders een nieuw account gebruiken. Ik neem bij voorkeur mijn tablet mee, maar soms mijn laptop (kan ik meer mee).
Ik zoek nu een mogelijkheid om beide apparaten onafhankelijk van elkaar te gebruiken en zonder 'dubbele' kosten en zonder te veel gesjouw.
Bestaat er een mogelijkheid (apparaat?) waar ik de internetverbinding op krijg, dat de hotspot herkent als het systeem  waarvoor betaald is en waar ik dan naar keuze een laptop of een tablet kan aansluiten met 1 account (bv 1 jaar)
Groeten,
bensi

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: wifi-account
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2013, 17:42:37 »
Hallo Bensi,

Welkom! :)

Je gebruikt dus 2 verschillende apparaten (laptop en tablet), en wil die het liefst via dezelfde verbinding kunnen gebruiken? Als je een smartphone hebt, dan zou je de mobiele internetverbinding daarmee kunnen opzetten. Vervolgens kun je via WiFi tethering de verbinding met de andere apparaten delen (dat kan dus de ene keer de laptop zijn, en de andere keer de tablet).

Als je een smartphone met Android versie 4 hebt, dan vind je de tethering opties in dit menu:



Ik moet inderdaad m'n telefoon weer eens gaan opladen. ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence