Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:28:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Canon MP230 vreemde geluiden  (gelezen 20430 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Canon MP230 vreemde geluiden
« Gepost op: 13 augustus 2013, 08:47:50 »
Hallo,

Na 11 jaar trouwe dienst heeft mijn HP all-in-one het opgegeven.
Ik heb een paar weken geleden een Canon MP230 gekocht en deze doet een beetje raar (vind ik) maar misschien is het wel normaal.

Na het aanzetten hoor je een paar seconden wat geluiden terwijl de groene led knippert en is dan gereed voor gebruik. De groene led brandt dan constant.
Echter.... na een halve minuut komt de printer tot leven en begint een ritueeltje af te werken. Je hoort dan het papiertransportmechanisme werken en je hoort de printerkop heen en weer gaan. Dit duurt zo'n 10 seconden.

Wat ik nu raar vind is dat ik direct na het aanzetten kan printen en pas na het printen dat gereutel ritueel uitgevoerd wordt. Met andere woorden... ik kan in dat tijdgat van een halve minuut iets printen.
Als dat gereutel ritueel bij het opstart proces hoort dan verwacht ik dat het printcommando wordt tegen gehouden totdat dat ritueel is uitgevoerd.
Blijft ook nog de vraag waarom er een tijd gat van een halve minuut tussen zit tussen het aanzetten en het reutel ritueel.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ruud
In augustus 2000 geƫmigreerd naar Costa Rica.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Canon MP230 vreemde geluiden
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2013, 01:51:17 »
Hallo Ruud,

Ja dat is vrij normaal. De printers tegenwoordig zijn bijna een computer met een eigen programma die allerlei taken uitvoert zoals de inkt naar de printkoppen transporteren, reinigen, enz. Dus vrij normaal :)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Canon MP230 vreemde geluiden
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2013, 02:07:54 »
Ha die Ruud, met Ruud,

Okay, het blijkt dus dat ik een beetje achterloop qua technische ontwikkelingen in printerland.

Bedankt voor het antwoord,

Ruud
In augustus 2000 geƫmigreerd naar Costa Rica.