Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

495 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

27 april 2024, 23:57:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geluidskaart issue  (gelezen 6005 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bruesli
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Geluidskaart issue
« Gepost op: 21 oktober 2013, 12:41:20 »
Hallo,

Mijn geluidskaart hangt los in een slot achter in de kast, nadat hij er uit was gevallen heb ik hem er opnieuw ingedrukt. Toen hij niet herkend werd, dacht ik in eerste instantie dat het een driver probleem was, heb die dus geupdate naar laatste versie. Nu wordt de kaart herkend als Realtek high definition audio, alle instellingen goed, speakers aangesloten, nog steeds geen geluid. Heb hier een beetje mee gestoeid maar kom niet verder, kan dit aan het moederbord liggen of zie ik hier iets over het hoofd?

Mobo is: FUJITSU SIEMENS MS-7275-VB.
Heb Windows XP, was origineel vista.
Twee speakers aangesloten op subwoofer die in het groene slot van de kaart zit.

Inmiddels zie ik dat het probleem bij de PCI-slot zit, die niet goed start. De IEEE 1394 bus host controller staat een uitroeptekentje bij.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

B.v.d.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2013, 13:14:43 door Bruesli »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Geluidskaart issue
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:12:04 »
Welkom Bruesli,

Lukt het met DEZE Microsoft Fix?
(Klik op "Nu uitvoeren" in de popup "Microsoft Fixit" popup.)

Zo nee, kan je (tijdelijk) een andere geluidskaart proberen? Mogelijk dat je huidige geluidskaart defect is geraakt door de slechte/losgeraakte verbindingen met het moederbord.


Groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2013, 21:18:23 door Peter »

Offline Bruesli
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Geluidskaart issue
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:24:20 »
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de Microsoft Fix geprobeerd maar zonder resultaat.
Hij gaf aan geen problemen te herkennen en heeft dus ook geen correcties toegepast bij de output (speakers).
Ik vrees dat het misschien idd een permanent probleem is met het mobo of de kaart.
In ieder geval bedankt voor je input, gelukkig was ik toch al van plan een nieuwe pc aan te schaffen.