Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

506 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 april 2024, 23:41:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600  (gelezen 8138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline joeri456
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600
« Gepost op: 10 november 2013, 08:58:36 »
ik heb nu sinds een week windows 8 en ik ben al een paar dagen aan het zoeken hoe ik mijn media-knopjes aan de praat kan krijgen.
ik heb al veel rondgezocht op het internet met weinig resultaat, het enige wat ik gevonden had was van usb-poort wisselen. dit heb ik gedaan en toen werkte ze weer, tot je de computer opnieuw opstart.

heeft iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 10 november 2013, 09:06:54 door joeri456 »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2013, 18:05:53 »
Hallo Joeri456,

Wat vaak het probleem is met bestaande hardware en een nieuw besturingssysteem zijn de drivers. Het beste is dan om dan naar de website van de hardware fabrikant te gaan en voor dat toetsenbord de juiste driver te downloaden. Waarschijnlijk zijn oude MS toetsenborden niet helemaal compatibel met hun nieuwe OS maar op hun website zal je ongetwijfeld daar antwoord op krijgen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline joeri456
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2013, 20:47:45 »
ik ben uiteraard ook op de site geweest van microsoft, daar heb ik gegevens van mijn toetsenbord kunnen vinden en dat hij compatibel is met W8. vervolgens nog ergens een programma gevonden om toetsen(play/pause, calculator, windows teken links&rechts, caps lock, application en volume +/-/mute) te wijzigen, naar mijn idee staat die goed ingesteld.. zonder resultaat...

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2013, 18:10:20 »
Het kan natuurlijk zijn dat het toetsenbord helemaal niet door W8 ondersteunt wordt want dat is eigenlijk het probleem. Maar je spreekt van een programma maar eigenlijk moet je de drivers van dat toetsenbord installeren zodat deze kan communiceren met het besturingssysteem. Daar moet je verder naar op zoek.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2013, 18:18:52 door RuudDeWit »
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline joeri456
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2013, 21:03:28 »
als ik het allemaal goed begrijp gaan ze dus nooit werken.. ik heb al 3 tot 4 avonden er naar gezocht, site van microsoft afgezocht en een programma gevonden, zonder resultaat. het enige dat werkte was van usb wisselen, maar dat werkt niet meer als je opnieuw opstart.
dus ik zou zeggen omdat je van usb wissel ziet w8 nieuwe hardware en installeert de bijbehorende driver (zodat ze wel werken) die hij vervolgens kwijt is.
op de site van microsoft staat het logo van w8 met compatible erbij
« Laatst bewerkt op: 12 november 2013, 21:09:51 door joeri456 »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: media-toetsen op toetsenbord microsoft wired 600
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2013, 00:00:51 »
Ik denk het ook. Ik ken W8 niet, vind het verschrikkelijk en weet ook niet of alle oude hardware, die onder de vorige versies wel goed werkte, wel herkent wordt. Misschien dat andere meelezers of W8 gebruikers een oplossing hebben.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit