Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

375 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 14:56:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: internetverbinding  (gelezen 6708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline living-sin
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
internetverbinding
« Gepost op: 4 januari 2014, 20:22:08 »
Ik ben ten einde raad.

Ik had een internetverbinding van KPN en ben overgestapt naar Online. De opleveringsdatum was 2 januari. 
Op 3 januari heb ik het modem van KPN weggehaald (ik had nog steeds internet), en het modem van Online aangesloten. Alles werkte, er kwam alleen geen internet binnen. DSL werkte naar behoren, en zelfs de draadloze verbinding kwam tot stand, zonder internet echter. Vervolgens sloot ik het KPN modem weer aan, en wat blijkt, via deze modem komt er WEL internet binnen. 
Ik heb toen gekeken op whatismyip.com, en daar stond dat het internet van KPN binnenkwam. Dit is al vreemd want mijn abonnement bij KPN zou al beƫindigd moeten zijn.

Dus ik besloot de klantenservice van Online te bellen. Zij vertelden me dat ik het aderpaar moest verwisselen. Dus dit heb ik gedaan. Maar toen kwam er niet alleen geen internet binnen, maar ook geen DSL signaal. Dus het aderpaar maar weer terug verwisseld, en voila, er was weer een DSL signaal. Maar helaas, geen internet. 
Nu uiteindelijk het KPN modem weer aangesloten, en dus heb ik weer internet. Bij de online klantenservice weten ze niets. 

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?!

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: internetverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2014, 20:56:38 »
Ha Lving-sin,

Dan bel je toch even de heldesk van kpn op?
Die kunnen je zo vertellen waarom het overstappen nog niet helemaal rond is.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline living-sin
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: internetverbinding
« Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2014, 20:58:51 »
Ja... het probleem is dat ik bang ben dat ze dan de internetverbinding afkappen, en ik zonder internet blijf zitten.. Maar ik zal maandag teruggebeld worden door Online, en dan zetten ze de technische dienst erop. Maar aangezien ik zelf ook voor een internetprovider heb gewerkt, weet ik dat de klantenservice en technische dienst niet altijd verstand hebben van deze zaken.. Al hoop ik dat dat bij Online natuurlijk wel zo is. 

Vandaar dat ik hier alvast een antwoord hoop te krijgen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: internetverbinding
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2014, 15:33:56 »
Ik heb ook een online abonnement gehad maar dat ging via de KPN lijn omdat ik die niet kwijt wilde. Mijn Internet kwam dus gewoon via de KPN lijn binnen dus daar zal wel het probleem zitten. Waarschijnlijk is het omschakelen niet goed gegaan. Ik denk dat de Online router niet goed ingesteld staat. Heb je wel de bijgeleverde installatie CD gebruikt?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit